BYD e⁴ – Ο επαναστατικός boxer κινητήρας 2.0T που αλλάζει τα υβριδικά αυτοκίνητα

Ο νέος οριζόντιος boxer κινητήρας 2.0 λίτρων της BYD για την πλατφόρμα e⁴ επαναπροσδιορίζει την υβριδική τεχνολογία.

Ακούστε το άρθρο

Η BYD παρουσίασε πρόσφατα ένα εντυπωσιακό βίντεο, στο οποίο αποκαλύπτεται λεπτομερώς ο νέος επίπεδος («boxer») κινητήρας 2,0 λίτρων με turbo, συνοδευόμενο από τεχνική ανάλυση του καθηγητή Xu Min από το Πανεπιστήμιο Shanghai Jiao Tong. Πρόκειται για έναν κινητήρα, που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για την προηγμένη πλατφόρμα e⁴ της εταιρείας, αποτελώντας – σύμφωνα με την BYD – την πρώτη παγκοσμίως υλοποίηση επίπεδου κινητήρα σε όχημα παραγωγής, με ηλεκτροκίνητη αρχιτεκτονική.

Σε σχέση με τους παραδοσιακούς εν σειρά κινητήρες, η οριζόντια διάταξη του νέου boxer, προσφέρει χαμηλότερο ύψος, καλύτερη φυσική ισορροπία και εξαιρετική μείωση κραδασμών. Αυτά τα χαρακτηριστικά, συμβάλλουν σε σημαντική βελτίωση των επιδόσεων NVH (θόρυβος, κραδασμοί, τριγμοί). Ο κινητήρας θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο plug-in υβριδικό Yangwang U7, όπου ενσωματώνεται σε μια καινοτόμα μπροστινή μονάδα «έξι πυρήνων», μαζί με δύο ηλεκτροκινητήρες κίνησης, μια γεννήτρια και δύο ηλεκτρομαγνήτες του συστήματος ανάρτησης DiSus-Z.

Παρότι ο boxer 2.0T δημιουργήθηκε κυρίως για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτεί την υβριδική μετάδοση, σε συγκεκριμένες συνθήκες, μπορεί να στείλει ροπή απευθείας στον πίσω άξονα, ενισχύοντας την απόκριση και την απόδοση. Ο συνολικός συνδυασμός κινητήρα και ηλεκτροκινητήρων αποδίδει 272 ίππους (203 kW) και 380 Nm ροπής, προσφέροντας εντυπωσιακές επιδόσεις για ένα PHEV αυτού του είδους.

Για να εξασφαλιστεί όσο το δυνατόν πιο συμπαγής κατασκευή και αθόρυβη λειτουργία, η BYD έχει υιοθετήσει προηγμένο σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ, βελτιστοποιημένη κυκλοφορία λαδιού και ένα ειδικά ρυθμισμένο σύστημα ψύξης, προσαρμοσμένο στη χαμηλή διάταξη του κινητήρα. Η εταιρεία αξιοποίησε επίσης πολλαπλά μέτρα περιορισμού του NVH, όπως καπάκια σχεδίασης «σάντουιτς» και διπλές αλυσίδες χρονισμού. Μάλιστα, αναφέρεται ότι σε συνθήκες ρελαντί, ο κινητήρας παράγει μόλις 1 dB περισσότερο θόρυβο, από έναν ηλεκτροκινητήρα — ουσιαστικά σχεδόν αθόρυβος, κατά την καθημερινή χρήση.

Δείτε ακόμα: Νέο BYD Atto 8: 0-100 σε 3,9” και φόρτιση 1.000 kW

BYD e⁴ - Ο επαναστατικός boxer κινητήρας 2.0T που αλλάζει τα υβριδικά αυτοκίνητα

Ένα ακόμη στοιχείο που εντυπωσιάζει είναι το εξαιρετικά χαμηλό ύψος της μονάδας: μόλις 420 mm. Αυτό επιτρέπει στη BYD, να εκμεταλλεύεται καλύτερα τον μπροστινό χώρο του Yangwang U7, διατηρώντας παράλληλα χαμηλό κέντρο βάρους. Αν και οι τεχνικοί παραλληλισμοί με κλασικούς boxer κινητήρες της Subaru και της Porsche είναι εμφανείς, ειδικοί τονίζουν πως η BYD έχει εξελίξει μια εντελώς δική της εκδοχή, προσαρμοσμένη στις ανάγκες της υβριδικής πλατφόρμας e⁴.

Στο βίντεο υπογραμμίζεται ακόμη ότι η πλατφόρμα e⁴, αξιοποιεί τη μοναδική διάταξη του boxer, ώστε να δώσει στο όχημα προηγμένες δυνατότητες, όπως «crab walk» (πλάγια κίνηση) και εξαιρετικά κλειστές στροφές, χάρη στον ανεξάρτητο έλεγχο των ηλεκτροκινητήρων κάθε τροχού. Παράλληλα, η απόδοση του θερμικού κινητήρα, ρυθμίζεται δυναμικά ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, επιτρέποντας πιο αποδοτική και έξυπνη αξιοποίηση της υβριδικής ισχύος.

Δείτε ακόμα: Έρχεται στην Ευρώπη το Super Hybrid BYD ATTO 2 DM-i

Το Yangwang U7 κυκλοφόρησε επίσημα στις αρχές του 2025, με τιμή εκκίνησης περίπου 85.800 δολάρια, ενώ η πολυτελής τετραθέσια έκδοση, αγγίζει τα 96.700 δολάρια. Με την καινοτόμα τεχνολογία του boxer κινητήρα και τις προηγμένες δυνατότητες της πλατφόρμας e⁴, το U7 τοποθετείται δικαίως ανάμεσα στα πιο εξελιγμένα PHEV της αγοράς.

Πηγή: carnewschina.com