BYD: έλαβε 2,8 δισεκατομμύρια απο το κράτος

Οι κινεζικές επιδοτήσεις, οι οποίες σύμφωνα με το Ινστιτούτο του Κιέλου, επηρέασαν πάνω από το 99% των εταιρειών στο χρηματηστήριο το 2022.

Ακούστε το άρθρο

Εδώ και αρκετό καιρό, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επικρίνει τις βαριές επιδοτήσεις της Κίνας, στους κατασκευαστές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της. Έτσι δεν είναι τυχαίο, ότι οι Βρυξέλλες έχουν ξεκινήσει έρευνα αντιντάμπινγκ. Και που θα μπορούσε να επιβάλει τελωνειακούς δασμούς, στις εισαγωγές από την Κίνα.

Αλλά τώρα υπάρχει επίσης μια μελέτη, που ποσοτικοποιεί το ύψος των επιδοτήσεων. Και η «υπογραφή» είναι αυτή του Ινστιτούτου του Κιέλου, μιας γερμανικής έρευνας.

Λοιπόν, σύμφωνα με ερευνητές, η βοήθεια του Πεκίνου είναι τρεις έως εννέα φορές υψηλότερη από αυτή που χορηγούν άλλες χώρες του ΟΟΣΑ. Όπως η Γερμανία και οι Ηνωμένες Πολιτείες.

Τα δεδομένα

Οι κινεζικές επιδοτήσεις, σύμφωνα με το Ινστιτούτο του Κιέλου, επηρέασαν πάνω από το 99% των εταιρειών, που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο μόνο το 2022.

Έχουν προτιμησιακή πρόσβαση σε κρίσιμες πρώτες ύλες και αναγκαστική μεταφορά τεχνολογίας, από μέρος ξένων επενδυτών. Αλλά και  προνομιακές μεταχειρίσεις σε δημόσιες συμβάσεις και διοικητικές διαδικασίες.

Αλλα και πάνω από 500 εκατομμύρια για την BYD το 2022 και 2,1 δισεκατομμύρια το 2023. Επιπλέον, η εταιρεία έχει λάβει περισσότερα κίνητρα για τα ηλεκτρικά της οχήματα. Και από άλλους τοπικούς κατασκευαστές, όπως η Gac ή ξένες εταιρείες όπως η Tesla.

Επιπλέον, το ινστιτούτο προειδοποιεί ότι τα στοιχεία, υποτιμούν σαφώς την πραγματική έκταση των επιδοτήσεων για πράσινες τεχνολογίες στην Κίνα. Επειδή τονώνουν τη ζήτηση στους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων. Με λίγα λόγια, διπλό πλεονέκτημα.

abb_img