Όταν η BYD εμφανίστηκε δυναμικά στη διεθνή αγορά πριν από λίγα χρόνια, η εικόνα της συνοδευόταν από μια έντονη διάθεση τεχνολογικού πειραματισμού. Το πιο χαρακτηριστικό της δείγμα, ήταν η εντυπωσιακή οθόνη infotainment, που μπορούσε να περιστραφεί κατά 90°, επιτρέποντας λειτουργία τόσο σε κατακόρυφο, όσο και σε οριζόντιο προσανατολισμό.
Παρότι η συγκεκριμένη λύση έμοιαζε περισσότερο με εντυπωσιακό «τρικ» παρά με ουσιαστική λειτουργία, συνέβαλε στην καλλιέργεια μιας ξεχωριστής ταυτότητας για τα μοντέλα της κινεζικής εταιρείας. Ωστόσο, αυτή η ιδιαιτερότητα, φαίνεται πως φτάνει στο τέλος της.
Η αντιπρόεδρος της BYD, Στέλλα Λι, αποκάλυψε πρόσφατα ότι, παρόλο που αρκετοί πελάτες εκτιμούσαν την περιστρεφόμενη οθόνη, αποδείχθηκε στην πράξη περιοριστική για συγκεκριμένες εφαρμογές — κυρίως για το Apple CarPlay και το Android Auto.
Γι’ αυτόν τον λόγο, η εταιρεία αποφάσισε να την αποσύρει από το ολοκαίνουργιο BYD Atto 2 και σταδιακά να τη διαγράψει και από τα υπόλοιπα μοντέλα της. Από εδώ και πέρα, όλες οι οθόνες, θα λειτουργούν αποκλειστικά σε οριζόντιο προσανατολισμό.

Η Στέλλα Λι εξήγησε στο Autocar:
«Ξεκινάμε να υποστηρίζουμε ολοένα και περισσότερες εφαρμογές. Το Atto 2 θα είναι το πρώτο μας μοντέλο με Google και Apple CarPlay. Για να προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία, μια περιστρεφόμενη οθόνη, δημιουργεί περιορισμούς. Επιπλέον, παρατηρήσαμε πως, παρότι ο κόσμος αγαπά την ιδέα, τελικά τη χρησιμοποιεί πολύ σπάνια».
Τεχνολογικά ανταλλάγματα και πρακτικότητα
Σύμφωνα με την BYD, η κάθετη λειτουργία της οθόνης, ήταν χρήσιμη κυρίως όταν το όχημα ήταν σταματημένο ή κατά την πλοήγηση. Παρ’ όλα αυτά, από την εμπειρία οδήγησης που έχουμε σε άλλα μοντέλα της εταιρείας, ο οριζόντιος προσανατολισμός αποδείχθηκε πιο εύχρηστος — πιθανότατα επειδή αυτός είναι ο καθιερωμένος τρόπος απεικόνισης στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα. Άλλωστε, τόσο το Apple CarPlay όσο και το Android Auto, λειτουργούν αποκλειστικά οριζόντια.
Παράλληλα, ο Li ανέφερε ότι η BYD σκοπεύει να εμβαθύνει τις συνεργασίες της με κολοσσούς όπως η Apple και η Google. Ο σταθερός προσανατολισμός της οθόνης, κάνει την ανάπτυξη συμβατών συστημάτων ευκολότερη και εξασφαλίζει πιο ομαλή ενσωμάτωση.
Παγκόσμιες φιλοδοξίες και ευρωπαϊκή επέκταση
Η BYD συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή της παρουσία, με ιδιαίτερη έμφαση στην Ευρώπη. Ο όμιλος έχει θέσει ως στόχο σημαντική ανάπτυξη μέχρι το 2026, ενώ πρόσφατα ο περιφερειακός διευθύνων σύμβουλος, ανακοίνωσε σχέδια για διπλασιασμό του δικτύου λιανικής μέσα στον επόμενο χρόνο, με στόχο περίπου 1.000 σημεία πώλησης σε όλη την ήπειρο.
Η κατάργηση της περιστρεφόμενης οθόνης, δεν αποτελεί απλώς μια αλλαγή σχεδιαστικής φιλοσοφίας, αλλά ένα βήμα προς μεγαλύτερη συμβατότητα, τεχνολογική ωριμότητα και προσαρμογή στις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς.
Πηγή: Autocar
