Η κινεζική εταιρεία BYD, είναι ο δεύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο, «κοιτώντας στα μάτια» πλέον την Tesla, αυξάνοντας ταχύτατα τις πωλήσεις της και στη Ευρώπη.
Η BYD θα λανσάρει λοιπόν τρία νέα plug-in υβριδικά (PHEV) μαζί με τρία ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη το 2025, για να διευρύνει έτσι την γκάμα της, θέλοντας να αντισταθμίσει τους αυξανόμενους δασμούς εισαγωγής, ρίχνοντας περισσότερα μοντέλα στην αγορά.
Τα αυτοκίνητα της BYD που προσφέρονται στην Ευρώπη, είναι κυρίως αμιγώς ηλεκτρικά, αλλά με την ευκαιρία της άφιξης του crossover Seal U, μιας plug-in υβριδικής έκδοσης, η πρόεδρος της BYD Stella Li είπε, ότι τα PHEV έχουν έναν «πολύ σημαντικό ρόλο» στη διατήρηση της εταιρείας σε ανοδική πορεία.
Και συνέχισε λέγοντας: «Η Tesla έχει μόνο EV, αλλά εμείς έχουμε και PHEV. Πολλοί άνθρωποι θέλουν να δοκιμάσουν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά αυτή τη στιγμή έχουν το άγχος της αυτονομίας και διστάζουν, αλλά αυτό το PHEV αυτοκίνητο μας, τους δίνει τη λύση. Αυτό είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο στην Κίνα, όπου η δημοτικότητα των PHEV, ξεπερνά επί του παρόντος τα αμιγώς EV. Τα δεδομένα μας δείχνουν ότι στατιστικά οι υποψήφιοι αγοραστές, χρησιμοποιούν τα PHEV, ως την πρώτη τους εμπειρία με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αυτό αποδεικνύεται με την γλώσσα των αριθμών, όπου στην Ισπανία, το 60-70% των πωλήσεων της BYD αφορούν το Seal U DM-i PHEV, με το 85% της συνολικής παραγωγής του, να πωλείται μέσα στην Κίνα. Έτσι το SEAL U αποτελεί αναμφισβήτητα, τον παγκόσμιο πρωταθλητή πωλήσεων της εταιρείας.
Η ευελιξία, το μειωμένο κόστος λειτουργίας και οι ανταγωνιστικές τιμές ενός αυτοκινήτου με σύστημα μετάδοσης κίνησης PHEV, είναι εκείνα τα στοιχεία, που ευνοούν τις πωλήσεις τους δήλωσε η Li.
Η πρόεδρος της BYD, δεν έδωσε στοιχεία για ποιά PHEV θα λανσάρει στην Ευρώπη το 2025, αλλά, οι εκδόσεις DMI των μοντέλων Seal 06 και Seal 07 σεντάν, καθώς και το crossover Song-L, πωλούνται ήδη στην Κίνα.
Επίσης η εταιρεία σχεδιάζει να λανσάρει το Fangchengbao range-extender 4×4 στην ηπειρωτική Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο στο εγγύς μέλλον, αλλά αυτά τα μοντέλα δεν θα περιλαμβάνονται στην προσπάθεια λανσαρίσματος των PHEV της BYD. Μαζί με όλα αυτά, η BYD, θα φέρει επίσης τρία νέα ηλεκτρικά οχήματα στην ευρωπαϊκή αγορά, μεταξύ των οποίων πιθανώς το hatchback Ocean-M και το crossover Sea Lion.
Tα plug-in υβριδικά (PHEV) θα βοηθήσουν την εταιρεία να μετριάσει τον αντίκτυπο των σημαντικών δασμών εισαγωγής 17,4% που έχουν επιβληθεί στα κινεζικής κατασκευής αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητά της, από την Επιτροπή της ΕΕ, αν και η εταιρεία ήδη δραστηριοποιείται για να δημιουργήσει γρήγορα ευρωπαϊκά εργοστάσια και έτσι να αποφύγει εντελώς αυτούς τους δασμούς.
Πάνω σε αυτό το πλάνο, η κινεζική εταιρεία θα αρχίσει να κατασκευάζει αυτοκίνητα στο νέο της εργοστάσιο στην Ουγγαρία μέχρι τα τέλη του 2025, ενώ μια ξεχωριστή νέα εγκατάσταση που σχεδιάζεται στην Τουρκία, θα κάνει σε λίγο καιρό την BYD, την πρώτη κινεζική μάρκα αυτοκινήτων, που ανοίγει το δικό της ευρωπαϊκό εργοστάσιο.
Όπως δήλωσε επίσης η Li: στα επόμενα δύο χρόνια, η BYD θα γίνει ευρωπαϊκή εταιρεία. Θα παράγουμε τοπικά. Η BYD θα γίνει πραγματικά μια ευρωπαϊκή μάρκα». Είπε επίσης, ότι η BYD δεν έχει αποφασίσει ακόμη ποια αυτοκίνητα θα κατασκευάσει στο εργοστάσιο, αλλά σίγουρα θα κατασκευαστούν εκεί, όλα τα τρέχοντα και μελλοντικά μοντέλα της ευρωπαϊκής αγοράς.
Πηγή: Autocar