Σύμφωνα με πληροφορίες, η BYD σχεδιάζει να τερματίσει τη συνεργασία της με τον σουηδικό όμιλο Hedin ως εισαγωγέα της στη Γερμανία και να αναλάβει τις πωλήσεις από την 1η Οκτωβρίου. Ο λόγος λέγεται ότι είναι τα αδύναμα μεγέθη πωλήσεων μέχρι σήμερα.
Όπως ανέφερε το γερμανικό Manager Magazin, επικαλούμενο τρεις πληροφορίες, η BYD σχεδιάζει να αναθεωρήσει τη στρατηγική πωλήσεών της για τη Γερμανία. Αντί να συνεργάζεται με έναν εισαγωγέα, ο κατασκευαστής σκοπεύει να πουλήσει ο ίδιος τα οχήματα.
Αυτό θα σήμαινε διάσπαση από τον εταίρο Hedin Mobility Group. Η BYD προετοιμάζει ευρωπαϊκές πωλήσεις με τη Hedin από το καλοκαίρι του 2022. Στο Ευρωπαϊκό λανσάρισμα της κινεζικής μάρκας στο Παρίσι το φθινόπωρο του 2022, δεν υπήρχε σχεδόν κανένα προσωπικό της BYD στο χώρο, μόνο οι άνθρωποι του Hedin ήταν παρόντες.
Η Hedin σύναψε συμφωνίες με έξι ομίλους αντιπροσώπων στη Γερμανία για τη διαχείριση πωλήσεων και υπηρεσιών της BYD σε καθιερωμένες τοποθεσίες. Παράλληλα, δημιούργησε και δικά της υποκαταστήματα. Η BYD διαθέτει αυτήν τη στιγμή 27 τοποθεσίες πωλήσεων στη Γερμανία. Δεν είναι ακόμη γνωστό τι σημαίνει ο φερόμενος χωρισμός από τη Hedin για τις συνεργασίες με αυτές τις ομάδες εμπόρων. Ένας εκπρόσωπος της BYD είπε στο Manager Magazin, ότι ήταν πολύ νωρίς «για να σχολιάσουμε».
Είναι γνωστό ότι η εταιρεία είναι δυσαρεστημένη με τα στοιχεία των ευρωπαϊκών πωλήσεών της. Τον Μάιο, ο προηγούμενος επικεφαλής της Ευρώπης, Michael Shu, καθαιρέθηκε και η Stella Li ανέλαβε την ευθύνη. Ο διευθυντής θεωρείται ανεπίσημα ως το νούμερο δύο στην BYD, πίσω από τον ιδρυτή και πρόεδρο Wang Chuanfu.
Τα κακά στοιχεία πωλήσεων, ιδιαίτερα στη Γερμανία, είχαν ήδη αναφερθεί ως λόγος για την αναδιοργάνωση εκείνη την εποχή. Το 2023, 4.139 οχήματα της BYD ταξινομήθηκαν στη Γερμανία, ενώ τους πρώτους επτά μήνες του 2024, μόνο 1.432 μονάδες ταξινομήθηκαν. Η BYD ελπίζει να πουλήσει 120.000 αυτοκίνητα μόνο στη Γερμανία το 2026.
Όπως αναφέρει το άρθρο, η Στέλλα Λι θέλει να δημιουργήσει μια «Εθνική Εταιρεία Πωλήσεων», η οποία θα «συνεργάζεται με πολύ περισσότερους αντιπροσώπους από πριν. Αλλά η BYD θα μπορούσε επίσης να προωθήσει τις άμεσες πωλήσεις μέσω του Διαδικτύου», γράφει το Manager Magazin . Ωστόσο, τα ονόματα των πιθανών εταίρων και το χρονοδιάγραμμα δεν αναφέρονται.
Ωστόσο, η Hedin είναι μάλλον δυσαρεστημένη. Σύμφωνα με αναφορές, οι Σουηδοί θα ήθελαν να έχουν περισσότερους από έξι εμπορικούς εταίρους στη Γερμανία για να έχουν περισσότερες τοποθεσίες και να μειώνουν τη δύναμη των μεμονωμένων εμπορικών εταίρων.
Αυτή η κατάσταση μάλλον δεν είναι πλέον αποδεκτή για την BYD. Μια υποτιθέμενη περαιτέρω σύγκρουση σχετικά με την ημερομηνία πληρωμής των οκταψήφιων ποσών, τα οποία λέγεται ότι παραχώρησε η Hedin, είναι απίθανο να βελτίωσε το κλίμα μεταξύ των δύο εταίρων.
Η BYD είχε πάρει ρίσκο επιλέγοντας τη Hedin ως συνεργάτη πωλήσεων. Αν και ο όμιλος συναλλαγών είναι πολύ μεγάλος, έχει πείρα κυρίως στη Σουηδία. Η Hedin δραστηριοποιείται στη Νορβηγία από το 2017 και σταδιακά επεκτάθηκε και σε άλλες χώρες. Μέχρι τη συμφωνία με την BYD, η Hedin δραστηριοποιούνταν στη Γερμανία μόνο μέσω της θυγατρικής της KW Autohaus GmbH.
Πηγή: manager-magazin.de