Μοιράσου το!

BYD vs Tesla στο ρινγκ: Ποιος νίκησε τον Μάρτιο και ποιος χάνει έδαφος;

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών στην Κίνα εκτοξεύονται! Ποια brands σαρώνουν, πώς η BYD κυριαρχεί και ποια εταιρεία έκανε ρεκόρ

Ακούστε το άρθρο

Η αγορά ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων στην Κίνα (ηλεκτρικά vs plug-in hybrid), βιώνει ραγδαία άνοδο, με τις πωλήσεις να εκτοξεύονται σε νέα ύψη τον Μάρτιο. Σύμφωνα με την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM), οι παραδόσεις νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV), που περιλαμβάνουν τόσο αμιγώς ηλεκτρικά όσο και plug-in υβριδικά, έφτασαν τα 1.237.000 οχήματα. Πρόκειται για αύξηση 39% σε σχέση με τον Φεβρουάριο και 40% συγκριτικά με τον περσινό Μάρτιο.

BYD και Tesla στο ρινγκ: Ποιος νίκησε τον Μάρτιο και ποιος χάνει έδαφος;

Αναλυτικά, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV), κυριάρχησαν με 806.000 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 43% σε σχέση με πέρυσι και 48%, συγκριτικά με τον Φεβρουάριο. Τα plug-in υβριδικά έφτασαν τις 431.000 μονάδες, ανεβαίνοντας κατά 36% ετησίως και κατά 24% μηνιαίως. Τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου, αν και δεν αναφέρονται αναλυτικά, παραμένουν περιθωριακοί «παίκτες», στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου του κόσμου.

Συνολικά, οι πωλήσεις οχημάτων όλων των τύπων στην Κίνα τον Μάρτιο, άγγιξαν τα 2,92 εκατομμύρια, εκ των οποίων το 42,4% ήταν NEV, ένα νέο εντυπωσιακό ποσοστό, από 33% που ήταν την ίδια περίοδο πέρυσι. Από την αρχή του 2024, το μέσο μερίδιο των NEV διαμορφώνεται στο 40,9%.

BYD και Tesla στο ρινγκ: Ποιος νίκησε τον Μάρτιο και ποιος χάνει έδαφος;

Η BYD, όπως ήταν αναμενόμενο, διατηρεί τον τίτλο του ηγέτη. Με 371.419 NEV πωλήσεις τον Μάρτιο (23% πάνω από τον αντίστοιχο μήνα του 2023), η BYD κάλυψε σχεδόν το ήμισυ των plug-in υβριδικών πωλήσεων σε όλη τη χώρα. Από αυτές, οι 166.109 αφορούσαν αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ τα υπόλοιπα 205.310 ήταν plug-in υβριδικά. Στις εξαγωγές, πέτυχε νέο ρεκόρ με 72.723 οχήματα, καταγράφοντας την τέταρτη διαδοχική κορυφή και άνοδο 89% ετησίως.

BYD και Tesla στο ρινγκ: Ποιος νίκησε τον Μάρτιο και ποιος χάνει έδαφος;

Η Tesla, από την άλλη, πούλησε 78.828 οχήματα, μειωμένα κατά 11% σε σχέση με τον περσινό Μάρτιο αλλά αυξημένα κατά 157% συγκριτικά με τον Φεβρουάριο. Από αυτά, 4.701 εξήχθησαν, ενώ τα 74.127 που παρέμειναν στην Κίνα σημείωσαν αύξηση 19% ετησίως.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Tesla Model 3 – Από τον πλανήτη Άρη

BYD και Tesla στο ρινγκ: Ποιος νίκησε τον Μάρτιο και ποιος χάνει έδαφος;

Στο στρατόπεδο των ανερχόμενων δυνάμεων, η Chery σημείωσε άλμα 125% με 62.210 NEV πωλήσεις. Η Leapmotor ξεχώρισε με 37.095 μονάδες και εκπληκτική αύξηση 154%. Η Li Auto πούλησε 36.674 οχήματα (+27%), ενώ η Xpeng συνέχισε δυναμικά για πέμπτο συνεχόμενο μήνα με 33.205 BEV, σημειώνοντας θεαματική ετήσια αύξηση 268%!

BYD και Tesla στο ρινγκ: Ποιος νίκησε τον Μάρτιο και ποιος χάνει έδαφος;

Η Xiaomi, χωρίς να δώσει ακριβή στοιχεία, ανακοίνωσε παραδόσεις άνω των 29.000 οχημάτων. Η premium επωνυμία Zeekr της Geely ανέφερε 15.422 πωλήσεις (+19%), ενώ η επίσης θυγατρική Lynk & Co κατέγραψε περίπου 25.000 πωλήσεις, εκ των οποίων οι μισές αφορούσαν NEV.

Η Nio έκλεισε τον Μάρτιο με 15.039 πωλήσεις BEV (+27%), ενώ οι Voyah και Avatr σημείωσαν 10.012 και 10.475 αντίστοιχα, με την Avatr να διπλασιάζει τις πωλήσεις της σε σχέση με τον Μάρτιο του 2024.

Δείτε ακόμα: Το νέο BYD Tang L ήρθε για να «καταπιεί» τον ανταγωνισμό – Δες γιατί κάνει πάταγο!

Η Κίνα, με περισσότερους κατασκευαστές να διεκδικούν μερίδιο από την πίτα, δείχνει πως η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόνο το μέλλον, είναι το παρόν της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Πηγή: electrive.com