Το Candela P-12 μπορεί να υπερηφανεύεται, ότι είναι το πρώτο υδροπτέρυγο πλοίο στον κόσμο, καθώς υπόσχεται να εξαλείψει τις εκπομπές ρύπων από τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Στοκχόλμης, μειώνοντας επίσης τον χρόνο μετακίνησης στο μισό.
Η Candela παρουσίασε το υδροπτέρυγο Candela P-12 με την ονομασία «Nova». Το «ιπτάμενο δελφίνι» το οποίο λειτουργεί με ηλεκτρικούς κινητήρες, πραγματοποίησε την πρώτη του «πτήση» στο ήσυχο προάστιο Tappström. Η διαδρομή διήρκεσε περίπου 30 λεπτά καθώς διένυσε απόσταση 15 χιλιομέτρων από το Δημαρχείο της Στοκχόλμης.
Σύμφωνα με την Candela, η διαδρομή που έκανε το Nova στο πρώτο του σύντομο ταξίδι, είναι ένα πιλοτικό έργο, που εκτελείται από την Candela, την Trafikverket και την Region Stockholm. Το έργο επιδιώκει να διερευνήσει, πώς η τεχνολογία υδροπτέρυγων μπορεί να επιτρέψει ταχύτερα, πιο οικονομικά και χωρίς εκπομπές ρύπων, θαλάσσια ταξίδια.
Μετά από αυτήν την πρώτη «θαλάσσια πτήση», το Nova θα είναι σε χρήση μέχρι το φθινόπωρο, έως ότου παγώσουν τα νερά. Στη συνέχεια, σχεδιάζεται να επαναλειτουργήσει την άνοιξη και να συνεχιστεί μέχρι τον Αύγουστο του 2025. Το Nova αξιοποιεί την τεχνολογία υδροπτέρυγων, για να φέρει επανάσταση στη ναυτιλιακή βιομηχανία, ταξιδεύοντας με ταχύτητα 25 κόμβων και ξεπερνώντας τα πετρελαιοκίνητα φέρρυ V-class, που κατείχαν στο παρελθόν το ρεκόρ ταχύτητας.
Το πλοίο υδροπτέρυγων που λειτουργεί με μπαταρία, ανοίγει την πόρτα σε μια νέα εποχή στο σύστημα θαλάσσιας μεταφοράς, καθώς ταξιδεύει πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, σε αντίθεση με τα συμβατικά πλοία. Επιπλέον, το Nova διαθέτει ηλεκτρικούς κινητήρες C-POD, εκπέμποντας ελάχιστο θόρυβο στις υψηλές ταχύτητες. Το πλοίο λειτουργεί άψογα με έναν κανονικό ταχυφορτιστή αυτοκινήτου, αναπληρώνοντας την μπαταρία του στα διαλείμματα.
Σε ένα ευχάριστο μήνυμα για το νέο επίτευγμα, ο Gustav Hasselskog, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Candela λέει: «Αυτή είναι μια αλλαγή για τις αστικές μεταφορές και μια αναβίωση των πλωτών οδών μας». Ο Διευθύνων Σύμβουλος πρόσθεσε, «Για πρώτη φορά, υπάρχει ένα πλοίο που κάνει τις πλωτές μεταφορές πιο γρήγορες, πιο πράσινες και πιο προσιτές από τις χερσαίες μεταφορές. Είναι μια αναγέννηση για τις πλωτές οδούς του κόσμου και είναι συναρπαστικό που η Στοκχόλμη πρωτοστατεί».
Τα συμβατικά ταχύπλοα, καταναλώνουν τεράστιες ποσότητες ενέργειας σε υψηλές ταχύτητες. Το μοντέλο P-12, επιδιώκει να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας κατά 80% σε σύγκριση με τα συμβατικά πλοία, καθώς το πλοίο με υδροπτέρυγα, είναι ικανό να λειτουργεί αποτελεσματικά ενάντια στην τριβή του νερού.
Επιπλέον, η θαλάσσια μεταφορά με το P-12 είναι βιώσιμη, οικονομικά προσιτή και ταχύτερη από το να ταξιδεύετε με το αυτοκίνητο. «Τα συμβατικά πλοία δεν έχουν εξελιχθεί αρκετά εδώ και 100 χρόνια» λέει ο Gustav Hasselskog. Μόλις κυκλοφόρησε, το μοντέλο τράβηξε την προσοχή της Σαουδικής Αραβίας, της Νέας Ζηλανδίας και του Βερολίνου, που εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους, με τις παραγγελίες του Candela P-12 .
Πηγή: candela.com