Στην πρώτη φάση του θεσμού «Car of the Year» συμμετείχαν 42 μοντέλα. Αλλά μόλις επτά πήραν το εισιτήριο για την τελική φάση που θα διεξαχθεί στις Βρυξέλλες. Μάλιστα οι επτά φιναλίστ, με αλφαβητική σειρά είναι οι εξής:
- Alfa Romeo Junior
- Citroen e-C3/C3
- Cupra Terramar
- Dacia Duster
- Hyundai Inster
- Kia EV3
- Renault 5/Alpine A290
Εμείς θα αναλύσουμε τα τέσσερα ηλεκτρικά μοντέλα που έφτασαν στην τελική φάση!
Citroen e-C3
Το μεγάλο νέο για την 4η γενιά του Citroen C3 είναι πως προσφέρεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Το ηλεκτρικό μικρό e-C3 έχει μπαταρία 44 kWh LFP (Lithium Ferro Phosphate) και προσφέρει αυτονομία έως 326 χιλιόμετρα. Επιπλέον προσφέρει δυνατότητα ταχείας φόρτισης με συνεχές ρεύμα (DC) 100kW. Μάλιστα αυτό δίνει τη δυνατότητα φόρτισης από το 20 έως το 80% της χωρητικότητας σε μόλις 26 λεπτά. Ο ηλεκτροκινητήρας των 113 ίππων συνδυάζεται με το πλήρως αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Επιπλέον η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα απαιτεί 10 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 135 χλμ./ώρα.
Hyundai INSTER
Για όσους δεν γνωρίζουν, το INSTER, είναι η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του Casper. Για όσους δεν θυμούνται το Casper, αυτό ήταν ένα βενζινοκίνητο μοντέλο που κυκλοφόρησε μόνο στην Κορέα. Η τολμηρή σχεδίαση του INSTER συνδυάζει μια φουτουριστική, καινοτόμο σχεδίαση με ένα ευρύχωρο εσωτερικό σε ένα μικρό αμάξωμα. Διαθέτει ένα πακέτο προηγμένων τεχνολογιών για ασφαλή και εκλεπτυσμένη οδήγηση. Επιπλέον προσφέρει επίσης εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση και κορυφαία αυτονομία (AER) στην κατηγορία του, έως και 370 χιλιόμετρα. Προσφέρεται με μπαταρίες 42 kWh και 49 kWh, με τις δυο εκδόσεις να κινούν τον ηλεκτροκινητήρα των 97 ίππων στη βασική του έκδοση. Με τη μεγαλύτερη μπαταρία η ισχύς αγγίζει τους 115 ίππους. Και οι δύο εκδόσεις προσφέρουν ροπή 147 Nm.
Kia EV3
Το EV3 πατάει στη πλατφόρμα Ε-GMP και θυμίζει σίγουρα τη μικρογραφία του βραβευμένου ως Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024, EV9. Το εντυπωσιακό EV3 κινεί ένας ηλεκτροκινητήρας 204 ίππων και 283 Nm ροπής. Νούμερα που εκτοξεύουν το EV3 στα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 7,5 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 170 χλμ./ώρα. Το Kia EV3 διαθέτει δυο εκδόσεις ανάλογα τη μπαταρία. Η Standard Range έχει μπαταρία 58,3 kWh, ενώ Long Range 81,4kWh. Στην τελευταία έκδοση μάλιστα η αυτονομία αγγίζει τα 605 χιλιόμετρα. Επιπλέον χάρη στο προηγμένο σύστημα ταχείας φόρτισης η μπαταρία φτάνει στο 80% (από το 10%) σε περίπου 31 λεπτά.
Renault 5/Alpine A290
Το Renault 5 E-Tech Electric είναι ένα τρανό παράδειγμα πώς το σήμερα μπορεί να τιμήσει το παρελθόν μιας μάρκας. Το αμιγώς ηλεκτρικό 5άρι «πατάει» στην AmpR Small πλατφόρμα. Αυτή είναι νέα αμιγώς ηλεκτρική και αναπτύχθηκε ακριβώς για να αναδείξει το σχεδιασμό του 5αριού! Το νέο γαλλικό ηλεκτρικό κινεί ο ηλεκτροκινητήρας του νέου R5 που ακολουθεί την κατασκευαστική φιλοσοφία του Megane E-Tech Electric. Προσφέρει τρεις εκδόσεις ισχύος, με τη βασική να αποδίδει 95 ίππους και 215 Nm ροπής.
Η μεσαία προσφέρει 120 ίππους και 225 Nm ροπής, ενώ στην κορυφή έχουμε 150 ίππους και 245 Nm ροπής. Στην ισχυρότερη έκδοση η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 8 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα. Μάλιστα για τους χρόνους φόρτισης, σε εναλλασσόμενο ρεύμα 11 kW η μπαταρία των 52 kW θα χρειαστεί 4 ώρες και 30 λεπτά για να φτάσει από το 10% στο 80%. Επιπλέον η μπαταρία των 40 kWh θα χρειαστεί μια 3,5 ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή και τα δύο συστήματα μπορούν να «γεμίσουν» από το 15% στο 80% μέσα σε 30 λεπτά.