Περισσότερα από δύο χρόνια μετά την πρώτη αποκάλυψη του πρωτοτύπου Caterham Project V, το πλήρως ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο, επανέρχεται στο προσκήνιο. Η Caterham ανακοίνωσε ότι το πρώτο λειτουργικό πρωτότυπο, θα παρουσιαστεί στις 9 Ιανουαρίου 2026 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, επιβεβαιώνοντας ότι το Project V παραμένει ενεργό και σε στάδιο προχωρημένων δοκιμών.

Αυτήν τη στιγμή, το πρωτότυπο, χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση της ανθεκτικότητας του πλαισίου και του συστήματος μετάδοσης κίνησης, που ανέπτυξε η Yamaha Motor, καθώς και του πρωτοποριακού συστήματος μπαταρίας «cell-to-pack». Αυτό το σύστημα βυθίζει τα στοιχεία της μπαταρίας σε διηλεκτρικό υγρό, επιτρέποντας γρήγορη απαγωγή θερμότητας και βέλτιστη ψύξη, κρίσιμα για τις υψηλές επιδόσεις ενός ηλεκτρικού σπορ οχήματος.

Ο Kazuho Takahashi, νέος Διευθύνων Σύμβουλος της Caterham και ιδρυτής του ιαπωνικού ομίλου VT Holdings που απέκτησε τη βρετανική μάρκα το 2021, δήλωσε ότι η παρουσίαση του πρωτοτύπου, σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο για το Project V. «Αυτό το επόμενο βήμα, μας επιτρέπει να ξεκινήσουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δοκιμών, σε συνεργασία με τους τεχνικούς μας συνεργάτες.

Ο στόχος μας παραμένει αμετάβλητος: να δημιουργήσουμε ένα αμιγώς ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο, που ενσαρκώνει το DNA της Caterham», πρόσθεσε. Αν και η αρχική πρόβλεψη ήταν η ανάπτυξη του Project V να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2025 με την παραγωγή να ξεκινά πριν από το τέλος του ίδιου έτους ή στις αρχές του 2026, φαίνεται ότι η εμπορική διάθεση θα πραγματοποιηθεί πιθανότατα το 2027.
Η ιστορία πίσω από το Project V
Η Caterham δεν είναι ξένη σε πειραματικά μοντέλα εκτός του κλασικού Seven. Στο παρελθόν είχε αναπτύξει τα μοντέλα 21 τη δεκαετία του ’90 και το C120, ένα σπορ αυτοκίνητο με κινητήρα στο κέντρο, που θα μοιραζόταν τεχνολογία με την Alpine A110, το οποίο όμως δεν προχώρησε.

Το Project V, που δημιουργήθηκε από τον Βρετανό σχεδιαστή Anthony Jannarelly, βασίζεται σε συνεργασία με τη Yamaha, για τον ηλεκτρικό κινητήρα. Η Caterham αντιμετωπίζει σοβαρά το Project V ως μια μηχανή δρόμου, ενώ το όνομα «Project V» θεωρείται προσωρινό και πιθανόν να αλλάξει στην τελική παραγωγή.

Το πρωτότυπο διαθέτει μπαταρία 55 kWh, αλλά η έκδοση παραγωγής, θα χρησιμοποιεί δύο πακέτα μπαταριών: ένα μπροστά από τον πίσω άξονα και ένα κάτω από τα μπροστινά πόδια. Το σύστημα μετάδοσης, θα εγκαθίσταται σε ένα ελαφρύ πλαίσιο από ανθρακονήματα, υαλονήματα και σύνθετο αλουμίνιο, με διπλά ψαλίδια στην ανάρτηση και πλήρως ρυθμιζόμενη γεωμετρία. Στόχος της Caterham, είναι ένα απόβαρο μόλις 1.190 κιλά, εξασφαλίζοντας εξαιρετική αναλογία βάρους-ισχύος και οδική αμεσότητα.
Δείτε ακόμη: Caterham Project V – Το ηλεκτρικό σπορ κουπέ που κοιτάει στα μάτια την Porsche Cayman
Επιδόσεις και τεχνικά χαρακτηριστικά
Το χαμηλό βάρος σε συνδυασμό με την ισχυρή μπαταρία δίνει στο Project V αυτονομία περίπου 284 χλμ και επιτάχυνση από 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα, χάρη στον κινητήρα των 268 PS που βρίσκεται πίσω. Η ταχεία φόρτιση έως 150 kW επιτρέπει την αναπλήρωση της μπαταρίας από 20% σε 80% σε μόλις 15 λεπτά, καθιστώντας το ιδανικό για χρήση, τόσο στην πίστα όσο και στον δρόμο.

Ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος Bob Laishley τόνισε: «Το Project V δεν είναι απλώς μια ιδέα ή μελέτη σχεδιασμού. Έχουμε διεξάγει πλήρη μηχανολογική και παραγωγική μελέτη καθ’ όλη τη διάρκεια της ανάπτυξης. Ένα ηλεκτρικό Caterham, πρέπει να παραμένει πιστό στο DNA μας: ελαφρύ, απλό και με απαράμιλλη οδηγική εμπειρία».
Σχεδιασμός και εσωτερικός χώρος
Ο Jannarelly εξήγησε ότι η φιλοσοφία σχεδιασμού του Project V, παραμένει μινιμαλιστική και λειτουργική, όπως το κλασικό Seven. Το κουπέ, διαθέτει σαγηνευτική και διαχρονική σιλουέτα, με κάθε στοιχείο να δικαιολογείται βάσει βάρους και οδηγικής εμπλοκής.

Στο εσωτερικό, η έκθεση διαθέτει διάταξη καθισμάτων 2+1, ενώ η παραγωγή θα προσφέρει προαιρετικά διάταξη 2+2. Αυτή η διαρρύθμιση, διευκολύνει την είσοδο και έξοδο, παρέχει περισσότερο χώρο στο πίσω κάθισμα για τον μοναδικό επιβάτη και καθιστά το Project V πιο πρακτικό, από άλλα μικρά σπορ κουπέ.

Η καμπίνα επικεντρώνεται στον οδηγό, με βασικά όργανα, κατοπτρισμό smartphone και τρία προγράμματα οδήγησης: Normal, Sport και Sprint, που προσαρμόζουν την απόκριση του γκαζιού και τη σκληρότητα του τιμονιού, για διαφορετικές συνθήκες.

Ο Laishley συμπλήρωσε: «Το Project V δεν αντικαθιστά το Seven, είναι συμπληρωματικό. Διατηρώντας τις βασικές αξίες της Caterham, θα προσελκύσει τόσο υπάρχοντες πελάτες, όσο και νέους θαυμαστές της μάρκας».
Η θέση του Project V στην αγορά
Η Caterham παρουσίασε πρόσφατα και το Seven EV, την ηλεκτρική εκδοχή του κλασικού διθέσιου. Το Project V έρχεται να προσφέρει ένα πιο πρακτικό κουπέ, που αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα της ηλεκτρικής διάταξης: είναι ιδανικό τόσο για καθημερινή χρήση, όσο και για δυναμική οδήγηση το Σαββατοκύριακο. Η εκτίμηση της Caterham για την τιμή του Project V, κυμαίνεται σε λιγότερο από €95.000, τοποθετώντας το στην ίδια κατηγορία, με τα βενζινοκίνητα Alpine A110 και Lotus Emira, αλλά με τεχνολογία μηδενικών ρύπων και κορυφαίες επιδόσεις.
Τελικές σκέψεις
Το Caterham Project V αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα για την ιστορική βρετανική μάρκα: ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο, που παραμένει πιστό στην παράδοση της ελαφρότητας, της απλότητας και της απόλυτης εμπλοκής του οδηγού. Με βάρος μόλις 1.190 κιλά, 268 PS και αυτονομία 284 χλμ, συνδυάζει την εμπειρία της πίστας, με τη λειτουργικότητα της καθημερινής οδήγησης.

Η παρουσίαση στο Τόκιο το 2026, θα δώσει τις πρώτες πραγματικές εντυπώσεις για ένα αυτοκίνητο που υπόσχεται να αλλάξει τα δεδομένα στην κατηγορία των ηλεκτρικών σπορ, ενώ η εμπορική διάθεση προβλέπεται για το 2027. Οι λάτρεις των Caterham, έχουν πλέον έναν ακόμα λόγο να ανυπομονούν για το μέλλον της μάρκας.
Πηγή: autoexpress.co.uk




