Σύμφωνα με αναφορές από κινεζικά μέσα ενημέρωσης, η CATL είναι σε συζητήσεις με τη General Motors για την κατασκευή ενός κοινού εργοστασίου κυψέλων LFP στη Βόρεια Αμερική. Το εργοστάσιο αυτό αναμένεται να έχει ετήσια παραγωγική δυναμικότητα τουλάχιστον ίση με το αμερικανικό εργοστάσιο κυψέλων LFP που προγραμματίζουν η CATL και η Ford.
Πότε θα ανοίξει το εργοστάσιο των General Motors και CATL;
Αρχικά, το εργοστάσιο της Ford είχε σχεδιαστεί για παραγωγή 35 GWh, αλλά αργότερα η ετήσια δυναμικότητα μειώθηκε σε 20 GWh. Η General Motors αναμένεται να έχει αποκλειστική ιδιοκτησία του εργοστασίου και θα παράγει κυψέλες με άδεια χρήσης τεχνολογίας από τη CATL.
Το εργοστάσιο της General Motors πιθανόν να κατασκευαστεί στις ΗΠΑ ή το Μεξικό, ωστόσο, εκτός από την ανακοίνωση για την παραγωγική ικανότητα σε σύγκριση με το εργοστάσιο της Ford, δεν έχουν γίνει γνωστές περαιτέρω λεπτομέρειες. Σύμφωνα με εκτιμήσεις το εργοστάσιο θα ανοίξει περίπου το 2027.
CATL και Tesla συνεργάζονται για μπαταρίες ταχείας φόρτισης
Κυψέλες LFP vs NMC
Η General Motors, όπως και η Ford, ενδιαφέρεται να αποκτήσει πρόσβαση σε φθηνότερες κυψέλες LFP. Οι κυψέλες αυτές έχουν αρχίσει να αποκτούν δημοτικότητα λόγω του χαμηλού κόστους, ενώ η κατάσταση αυτή διαφέρει από τις αντίστοιχες κυψέλες NMC που κυριαρχούν στην αγορά. Να σημειώσουμε πως η CATL έχει ήδη μειώσει το κόστος των μπαταριών LFP, κάτι που τις καθιστά πιο ανταγωνιστικές σε σχέση με τις κυψέλες NMC.
BAIC, CATL και Xiaomi θα κατασκευάσουν εργοστάσιο μπαταριών
Οι δυνατότητες επέκτασης της CATL
Επιπλέον, παρέχει τεχνολογία και εκπαίδευση στο προσωπικό των εργοστασίων, αλλά η άδεια χρήσης είναι στα χέρια του κατόχου του εργοστασίου. Αυτό επιτρέπει στην CATL να επενδύει λιγότερο και να εισπράττει έσοδα από τις αδειοδοτήσεις χρήσης τεχνολογίας.
Η συμφωνία μεταξύ της CATL και της General Motors αναμένεται να είναι μία από τις μεγαλύτερες τέτοιες συμφωνίες. Επίσης, η CATL εξετάζει παρόμοιες διαπραγματεύσεις με άλλους παγκόσμιους κατασκευαστές αυτοκινήτων, τόσο σε Ευρώπη όσο και σε ΗΠΑ.
Πηγή: Electrive