Ένα ακόμη φορτηγό πλοίο βυθίστηκε και κουβαλάει μαζί του εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια. Το Morning Midas, ένα τεράστιο πλοίο που μετέφερε οχήματα από την Κίνα στο Μεξικό, βυθίστηκε στα ανοικτά των ακτών της Αλάσκας την περασμένη εβδομάδα, μετά από πυρκαγιά που ξέσπασε πάνω του. Τώρα, οι αναλυτές αρχίζουν να υπολογίζουν τις ζημιές και τα νούμερα δεν φαίνονται καλά. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, η απώλεια θα μπορούσε να κοστίσει στην αυτοκινητοβιομηχανία περίπου 559 εκατομμύρια δολάρια.
Αυτό σηματοδοτεί το τρίτο τέτοιο περιστατικό μέσα σε λίγα μόνο χρόνια. Το Morning Midas ενώνεται με το Felicity Ace και την Fremantle Highway σε μια τριάδα θαλάσσιων ατυχημάτων, που έχουν συνολικά στείλει περίπου 11.000 οχήματα στον πυθμένα του ωκεανού. Συνολικά, αυτά τα ναυάγια έχουν προκαλέσει ζημιές άνω των 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με στοιχεία του Anderson Economic Group.

Η Zodiac Maritime, η εταιρεία που διαχειρίζεται το πλοίο, ανέφερε ότι εντοπίστηκε για πρώτη φορά καπνός από ένα κατάστρωμα που μετέφερε ηλεκτροκίνητα οχήματα, πριν η κατάσταση κλιμακωθεί. Συνολικά, το πλοίο μετέφερε 3.159 οχήματα. Από αυτά, περίπου 681 έως 861 πιστεύεται ότι ήταν υβριδικά και άλλα 65 έως 70 ήταν πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα. Όλα τα οχήματα που χάθηκαν προέρχονταν από Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των Great Wall Motor και Chery.
Morning Midas: Εφέ κυματισμού πέρα από το φορτίο
Ενώ η Anderson Economic Group τοποθετεί την αξία του κατεστραμμένου φορτίου σε περίπου 120 εκατομμύρια δολάρια, το ευρύτερο οικονομικό πλήγμα πηγαίνει πολύ πιο πέρα. Οι προσπάθειες καθαρισμού, η περιβαλλοντική ζημία και η απώλεια μελλοντικών κερδών για μια σειρά ανθρώπων και βιομηχανιών, αποτελούν όλα μέρος των επιπτώσεων.

Αυτό περιλαμβάνει κυβερνητικές υπηρεσίες των ΗΠΑ όπως το Λιμενικό Σώμα, τους υπαλλήλους της Zodiac Maritime, τους λιμενεργάτες, την περιφερειακή αλιευτική βιομηχανία και τους κατοίκους που ζουν κοντά στη ζώνη διαρροής.
Η εκτίμηση της AEG περιλαμβάνει επίσης το προβλεπόμενο κόστος για τις επιχειρήσεις διάσωσης και την περιβαλλοντική αποκατάσταση. Ωστόσο, δεν λαμβάνει υπόψη τις απώλειες που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν οι αντιπρόσωποι αυτοκινήτων, οι εταιρείες logistics ή οι πελάτες, που περιμένουν λόγω διαταραχών στις αλυσίδες εφοδιασμού.

Η αξία του χαμένου φορτίου είναι πολύ μικρότερη από αυτήν των καταστροφών στο Felicity Ace και στο Fremantle. Και στις δύο περιπτώσεις, τα πλοία μετέφεραν πιο ακριβά αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα οι εκτιμώμενες απώλειες φορτίου να ανέρχονται σε 334,5 εκατομμύρια δολάρια για το Felicity Ace και σε 302,6 εκατομμύρια δολάρια για το Fremantle.

Η πυρκαγιά στο Morning Midas ξέσπασε στις 3 Ιουνίου. Και τα 22 μέλη του πληρώματος εγκατέλειψαν το πλοίο λίγο μετά την αποτυχία των προσπαθειών κατάσβεσης. Τελικά βυθίστηκε στην άβυσσο στις 23 Ιουνίου.
Πηγή: carscoops.com
