Cléa Martinet: Έτσι σχεδιάζει η Renault να κάνει τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα φθηνότερα

Η Renault μειώνει το κόστος στα ηλεκτρικά της έως 40% έως το 2028, επενδύει σε ευρωπαϊκές μπαταρίες και απορρίπτει τα e-fuels.

Ακούστε το άρθρο

Η Cléa Martinet, Αντιπρόεδρος Βιωσιμότητας της Renault και της Ampere – της θυγατρικής που ειδικεύεται στα ηλεκτρικά οχήματα και στο λογισμικό – ανακοίνωσε πως ο Γάλλος κατασκευαστής ετοιμάζεται να φέρει στην αγορά, ακόμη πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όπως αποκάλυψε σε συνέντευξή της, στο μέσο Autoflotte, η Renault εργάζεται συστηματικά για να μειώσει το κόστος, σε κάθε επίπεδο παραγωγής.

Σύμφωνα με τη Martinet, τα σημερινά ηλεκτρικά μοντέλα, κοστίζουν ακόμη περισσότερο από τα αντίστοιχα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, κυρίως λόγω της ακριβής μπαταρίας και των ηλεκτρονικών συστημάτων. Η εταιρεία, ωστόσο, ενοποιεί ήδη το gigafactory, τα εργοστάσια, το logistics chain και τους βασικούς προμηθευτές της, σε ακτίνα 300 χιλιομέτρων γύρω από τη γαλλική της βάση, εξασφαλίζοντας σημαντικές οικονομίες κλίμακας. Αυτή η στρατηγική, επιτρέπει στη Renault να παρουσιάσει το νέο Renault 5 σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικό αρχικό κόστος. Παρά ταύτα, η χαμηλή αγοραστική δύναμη στην Ευρώπη, παραμένει ένα υπαρκτό εμπόδιο.

Μείωση κόστους παραγωγής έως 40% μέχρι το 2028

Η Renault στοχεύει να ρίξει το κόστος παραγωγής των ηλεκτρικών της κατά περίπου 40% μέχρι το 2028, συγκριτικά με το 2021 και την πρώτη γενιά του ηλεκτρικού Mégane. Η επίτευξη αυτού του στόχου, όπως τονίζει η Martinet, θα έρθει μέσα από τη μαζική υιοθέτηση LFP μπαταριών (λιθίου-φωσφορικού σιδήρου), αποδοτικότερους ηλεκτροκινητήρες και πιο απλές ηλεκτρονικές αρχιτεκτονικές. «Η πολυετής τεχνογνωσία μας, που ξεκινάει από το Zoe, αποδίδει πλέον ολοένα και περισσότερο», υπογράμμισε.

Έτσι σχεδιάζει η Renault να κάνει τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα φθηνότερα

Ωστόσο, παραμένει αβέβαιο πόσο εύκολα μπορεί η Renault να επωφεληθεί από τη μείωση του κόστους μπαταριών, καθώς η Κίνα εξακολουθεί να παράγει το 98% των ενεργών υλικών LFP παγκοσμίως, σύμφωνα με μελέτη του Fraunhofer. Η Martinet αναγνώρισε πως η αλυσίδα πρώτων υλών και κυψελών, βρίσκεται σχεδόν εξ ολοκλήρου υπό κινεζικό έλεγχο.

Ηλεκτροκίνηση “made in Europe” και ανάπτυξη κυκλικής οικονομίας

Για να εξισορροπήσει αυτή την εξάρτηση, η Renault χαράζει μια στρατηγική δύο κατευθύνσεων. Πρώτον, επενδύει σε ευρωπαϊκή παραγωγή κυψελών, συνεργαζόμενη ήδη με την AESC, στο νέο εργοστάσιο συναρμολόγησης ηλεκτρικών οχημάτων στη βόρεια Γαλλία, αξιοποιώντας καθαρότερο ενεργειακό μείγμα και σημαντικά μειωμένες εκπομπές CO₂. Δεύτερον, η εταιρεία επενδύει σε μια εξελιγμένη κυκλική οικονομία, μέσω της μονάδας «Το Μέλλον Είναι Ουδέτερο», αναπτύσσοντας τεχνολογίες ανακύκλωσης και διύλισης μπαταριών, σε συνεργασία με ευρωπαϊκούς βιομηχανικούς εταίρους. Ο στόχος είναι αυτά τα συστήματα, να βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία μεταξύ 2030 και 2032.

Γιατί η Renault δεν επενδύει στα e-fuels για τα επιβατικά οχήματα

Ο Martinet ξεκαθάρισε επίσης πως το υδρογόνο και τα συνθετικά καύσιμα (e-fuels), δεν πρόκειται να αποτελέσουν βασικό πυλώνα της ενεργειακής στρατηγικής της Renault, για τα επιβατικά αυτοκίνητα. Με βάση τη χαμηλή διαθεσιμότητα, το υψηλό κόστος και την απουσία πραγματικής ζήτησης, τα e-fuels θεωρούνται κατάλληλα, κυρίως για τις αερομεταφορές και τις θαλάσσιες μεταφορές. «Δεν συμπεριλαμβάνουμε τα ηλεκτρονικά καύσιμα στα βραχυπρόθεσμα σχέδιά μας για τα επιβατικά αυτοκίνητα», τόνισε χαρακτηριστικά. Όσον αφορά το υδρογόνο, η εταιρεία επικεντρώνεται αποκλειστικά στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Η προηγούμενη αυτόνομη μονάδα H2 έκλεισε λόγω έλλειψης δυναμικής στην αγορά.

Πηγή: Autoflotte