Cupra Born: Με νέες αναβαθμίσεις στην μπαταρία

Η Cupra υιοθετεί τις αλλαγές στα συστήματα μετάδοσης κίνησης που εισήγαγε η VW με την πάροδο του χρόνου στο ID.3.

Ακούστε το άρθρο

Η Cupra υιοθετεί τις αλλαγές στα συστήματα μετάδοσης κίνησης που εισήγαγε η VW με την πάροδο του χρόνου στο ID.3. Άλλωστε και τα δύο οχήματα κατασκευάζονται μαζί σε μια γραμμή στο εργοστάσιο της VW στο Zwickau της Γερμανίας.

Συγκεκριμένα, στο μέλλον θα υπάρξουν τρεις εκδόσεις του Born. Τις δύο φθηνότερες εκδόσεις ενώνει η κίνηση πίσω, η οποία είναι η έκδοση των 231 PS του «παλαιού» κινητήρα MEB APP310 με την ροπή των 310 Nm. Η διαφορά έγκειται στην μπαταρία: το βασικό μοντέλο, χρησιμοποιεί μια μονάδα αποθήκευσης ισχύος που καθορίζεται στον τιμοκατάλογο του Cupra με 63 kWh μεικτά και 60 kWh καθαρά, όσο η VW μιλά για καθαρό ενεργειακό περιεχόμενο 59 kWh για το ID.3, αλλά μάλλον είναι η ίδια μπαταρία.

Cupra Born: Με αναβαθμίσεις στην μπαταρία

Η παραλλαγή απόδοσης με 62 kWh μεικτά και 58 kWh καθαρά, όπως έκανε το ντεμπούτο της στο ID.3 το 2019, δεν προσφέρεται πλέον. Η νέα έκδοση των 60 kWh παρέχει αυτονομία έως και 434 χιλιόμετρα στο Born. Η δεύτερη παραλλαγή του Born με ισχύ 231 PS χρησιμοποιεί τη γνωστή μπαταρία των 77 kWh (μεικτό 82 kWh), η οποία και επαρκεί για έως και 555 χιλιόμετρα αυτονομίας, σύμφωνα με το WLTP.

Με το πιο πρόσφατο λογισμικό, η μπαταρία των 77 kWh μπορεί να φορτιστεί με ισχύ φόρτισης έως και 175 kW DC και η τυπική διαδικασία φόρτισης από δέκα έως 80 τοις εκατό διαρκεί 26 λεπτά σύμφωνα με τις εργοστασιακές προδιαγραφές. Για τη νέα μπαταρία των 60 kWh, η Cupra ορίζει έως και 165 kW και 24 λεπτά.

Cupra Born: Με αναβαθμίσεις στην μπαταρία

Αυτή είναι μια σημαντική βελτίωση, σε σχέση με την μπαταρία των 58 kWh που χρησιμοποιήθηκε στο παρελθόν, η οποία μπορούσε να φορτιστεί μόνο σε μέγιστη ισχύ 120 kW. Όλες οι εκδόσεις Born, διαθέτουν ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW για φόρτιση AC.

Cupra Born: Με αναβαθμίσεις στην μπαταρία

Οι Ισπανοί προσφέρουν το Born VZ ως κορυφαίο μοντέλο. Αυτό παίρνει το σύστημα κίνησης από το ID.3 GTX Performance, που σημαίνει ότι έχει το νέο ηλεκτροκινητήρα APP550 με ισχύ 326 PS και 545 Nm ροπής εγκατεστημένο στο πίσω μέρος.

Όπως και με την VW, αυτό το σύστημα κίνησης, συνδυάζεται με τη νέα μπαταρία των 79 kWH (μεικτό 84 kWh). Η φόρτιση είναι δυνατή με έως και 185 kW και θα χρειαστούν 28 λεπτά για να φορτιστεί από το 10 έως το 80%. 

Πηγή: insideevs.de

 

abb_img