Tesla Model Y: Ανακηρύχθηκε σε best-seller στην Ευρώπη

Το Tesla Model Y, με 101.181 πωλήσεις, παραμένει το EV με τις περισσότερες πωλήσεις αθροιστικά στην Ευρώπη,

Ακούστε το άρθρο

Το Tesla Model Y, με 101.181 πωλήσεις, παραμένει το EV με τις περισσότερες πωλήσεις αθροιστικά στην Ευρώπη, παρά τη μείωση των πωλήσεων κατά 26% από πέρυσι. Το Vauxhall/Opel Corsa είχε πτώση 18%, το Hyundai Tucson είχε πτώση 2% και το Fiat/Abarth 500 πτώση 20%. Αυτά ήταν τα μοντέλα που παρουσίασαν πτώση από έτος σε έτος. Ακριβώς πίσω από το Model Y, ήταν το αδερφάκι του, Tesla Model 3, οι πωλήσεις του οποίου αυξήθηκαν κατά 37% στις 58.400.

Συνολικά, οι πωλήσεις των EVs, κατέγραψαν αύξηση του μεριδίου της αγοράς, από 1,4% στο 7,37%, λόγω της αύξησης κατά 26% στις πωλήσεις αυτοκινήτων κινεζικής κατασκευής, με 70.000 οχήματα, (εξαιρουμένων των μοντέλων της Tesla), όπως το Volvo EX30 που κυκλοφόρησε πρόσφατα με 36.980 πωλήσεις και το MG 4 με 31.922 πωλήσεις.

Tesla Model Y: Ανακηρύχθηκε σε best-seller στην Ευρώπη

Αξιοσημείωτη αύξηση των πωλήσεων για τα κινεζικά αυτοκίνητα, προήλθε επίσης από την BYD, η οποία, μετά από μια μεγάλη ευρωπαϊκή ώθηση με τα Atto 3, Seal και Dolphin, κατέγραψε 17.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, 14.000 περισσότερα από το πρώτο εξάμηνο του 2023.

Συνολικά και σε ότι αφορά τις πωλήσεις σε θερμικές, ηλεκτρικές και υβριδικές εκδόσεις, το Dacia Sandero ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη 143.596 το πρώτο εξάμηνο του 2024, ωθώντας το Volkswagen Golf  στη δεύτερη θέση και το Renault Clio στην τρίτη. Οι πωλήσεις του δεύτερου Golf, αυξήθηκαν 43% στις 125.993, ακολουθούμενες από κοντά από το Clio με 114.623, αύξηση 15%, το Volkswagen T-Roc με 111.381 που παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με πριν και το Peugeot 208 στην πέμπτη θέση με 107.097, αύξηση 1%.

Οι συνολικές ταξινομήσεις, αυξήθηκαν κατά 4,4% στα 6.847.842 οχήματα, αποκάλυψε η ευρωπαϊκή εταιρεία δεδομένων Jato Dynamics. Ο παγκόσμιος αναλυτής της, Felipe Muniz, είπε ότι αυτή η μέτρια άνοδος, είναι αποτέλεσμα «πιο πολύπλοκων λειτουργικών περιβαλλόντων, συμπεριλαμβανομένων των κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων, των αυξανόμενων τιμών των οχημάτων και των εμποδίων που αντιμετωπίζει η υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων».

Οι ταξινομήσεις των αυτοκινήτων ευρωπαϊκής κατασκευής, μειώθηκαν κατά 14%. Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις των Porsche EV μειώθηκαν κατά 55%, ακολουθούμενες από πτώση 26% για τη Volkswagen, λόγω της πτώσης του Volkswagen ID 4 με 29.146 πωλήσεις και πτώση 30% αλλά και του Volkswagen ID 3 με 29.136 και πτώση 17%. Αντίθετα, οι πωλήσεις της BMW αυξήθηκαν κατά 7,5% για να διεκδικήσουν ένα μερίδιο της τάξης του 10% στην αγορά των BEV.

«Ο έντονος εγχώριος ανταγωνισμός, είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από το εξαιρετικό επίπεδο προόδου που παρατηρείται στην Κίνα», δήλωσε ο Muniz. «Ωστόσο, οι σχετικές επιπτώσεις του κορεσμού της αγοράς, της υπερπροσφοράς και του πολέμου των τιμών σημαίνουν ότι, για πολλούς, η επέκταση στο εξωτερικό, θα είναι κρίσιμη για την εκπλήρωση των αναπτυξιακών φιλοδοξιών τους».

Ωστόσο, ο Muniz προβλέπει ότι ο ανταγωνιστικός χώρος για τα EV θα ισοπεδωθεί, κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, δεδομένης της απόφασης των νέων δασμών εισαγωγής, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που ορισμένοι φτάνουν έως και 37,6%.

Πηγή: Autocar

 

abb_img