Η θερμική διαχείριση είναι μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις, που αντιμετωπίζουν τα σημερινά ηλεκτρικά οχήματα. Η διατήρηση της μπαταρίας σε ένα βέλτιστο εύρος θερμοκρασίας, επηρεάζει άμεσα την απόδοση φόρτισης, την αυτονομία και τη μακροζωία του οχήματος. Μια βρετανική νεοσύστατη εταιρεία, η Hydrohertz, προσφέρει τώρα μια λύση που θα μπορούσε να μεταμορφώσει αυτήν την εξίσωση, με τη συσκευή της που ονομάζεται Dectravalve.
Αυτό το συμπαγές σύστημα, υπόσχεται να μειώσει τους χρόνους φόρτισης κατά τα δύο τρίτα, διατηρώντας παράλληλα την υγεία της μπαταρίας. Οι αρχικές ανεξάρτητες δοκιμές, υποδεικνύουν αποτελέσματα που αξίζουν την προσοχή σας, ειδικά αν σκέφτεστε να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό όχημα, ή θέλετε να κατανοήσετε τις τεχνολογικές εξελίξεις σε αυτόν τον τομέα.
Η αρχή του θερμικού ελέγχου από ανεξάρτητες ζώνες
Η Dectravalve λειτουργεί με μια σχετικά απλή αλλά αποτελεσματική αρχή: χωρίζει την μπαταρία σε τέσσερις ανεξάρτητες θερμικές ζώνες. Σε αντίθεση με τα συμβατικά συστήματα που χρησιμοποιούν μία μόνο πλάκα ψύξης τοποθετημένη πάνω ή κάτω από τις μονάδες, αυτή η τεχνολογία, επιτρέπει τον ακριβή έλεγχο κάθε τομέα, χωρίς θερμική διασύνδεση.
Η συσκευή χρησιμοποιεί μία μόνο είσοδο ψυκτικού και μπορεί να θερμαίνει, να ψύχει ή να ανακτά ενέργεια με στοχευμένο τρόπο. Αυτή η προσέγγιση, εξαλείφει το φαινόμενο της «θερμικής μόλυνσης», όπου ένα υπερθερμασμένο στοιχείο, επηρεάζει ολόκληρη την μπαταρία. Ο Martyn Talbot, Chief Technology Officer της Hydrohertz, εξηγεί ότι αυτή η απομόνωση, αποτρέπει το φαινόμενο θερμικού ντόμινο, που συνήθως αναγκάζει το σύστημα να μειώσει την ισχύ φόρτισης, για να προστατεύσει τα πιο ευάλωτα στοιχεία.
Ενθαρρυντικά αποτελέσματα δοκιμών σχετικά με τους χρόνους φόρτισης
Ο Όμιλος Κατασκευών Warwick (WMG), διεξήγαγε ανεξάρτητες δοκιμές σε μια μπαταρία λιθίου-σιδήρου (LFP) 100 kWh εξοπλισμένη με το σύστημα Dectravalve. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το θερμότερο στοιχείο, δεν ξεπέρασε τους 44,5°C , ενώ η διαφορά θερμοκρασίας σε ολόκληρη τη συστοιχία, παρέμεινε κάτω από τους 2,6°C .
Αυτά τα επίπεδα απόδοσης, έρχονται σε έντονη αντίθεση με τις συμβατικές μπαταρίες, οι οποίες μπορούν να φτάσουν τους 56°C κατά τη γρήγορη φόρτιση, ενεργοποιώντας αυτόματα τον περιορισμό ισχύος. Αυτή η διαφορά, μεταφράζεται σε μείωση 68% στον χρόνο φόρτισης, σύμφωνα με την Hydrohertz, μετατρέποντας μια φόρτιση 30 λεπτών σε περίπου 10 λεπτά.
| Σύνθεση | Συμβατική μπαταρία | Με Dectravalve |
|---|---|---|
| Μέγιστη θερμοκρασία | 56°C | 44,5°C |
| Θερμική διαφορά | Μεταβλητός | 2,6°C |
| Χρόνος φόρτισης | 30 λεπτά | 10 λεπτά |
| Αυξημένη αυτονομία | – | +10% |
Επιπτώσεις στην αυτονομία και τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας
Πέρα από την ταχύτητα φόρτισης, η ακριβής θερμική διαχείριση, επηρεάζει άμεσα την αυτονομία του οχήματός σας. Η Hydrohertz ανακοινώνει αύξηση αυτονομίας έως και 10% χάρη στη βέλτιστη λειτουργία των κυψελών, ανεξάρτητα από τις εξωτερικές καιρικές συνθήκες.
Η μακροβιότητα της μπαταρίας, ωφελείται επίσης από αυτήν την τεχνολογία. Μειώνοντας τη θερμική καταπόνηση σε κυψελοειδές επίπεδο, η φθορά της μπαταρίας, επιβραδύνεται σημαντικά. Αυτό το χαρακτηριστικό, αποτελεί ένα σημαντικό οικονομικό πλεονέκτημα, ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι η αντικατάσταση της μπαταρίας, μπορεί να αντιπροσωπεύει το 30% της τιμής αγοράς του οχήματος.
Μια έμπειρη ομάδα πίσω από την καινοτομία
Η ομάδα διοίκησης της Hydrohertz, περιλαμβάνει αναγνωρισμένες προσωπικότητες της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Paul Arkesden, πρόσφατα διορισμένος Διευθύνων Σύμβουλος, ηγήθηκε της μηχανικής στην Singer Vehicle Design και επέβλεψε την ανάπτυξη του κινητήρα της McLaren P1, ως επικεφαλής μηχανικής στην McLaren Automotive.
Αυτή η βιομηχανική εμπειρογνωμοσύνη, θα μπορούσε να διευκολύνει την υιοθέτηση της τεχνολογίας, από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Το παράδειγμα της Yasa, που αποκτήθηκε από τη Mercedes-Benz για τους καινοτόμους κινητήρες αξονικής ροής της, δείχνει ότι η βιομηχανία, παραμένει ανοιχτή σε επαναστατικές τεχνολογίες, όταν αυτές παρέχουν μετρήσιμη προστιθέμενη αξία.
Οι προοπτικές υιοθέτησης από τους κατασκευαστές
Η καθολική συμβατότητα της Dectravalve είναι το κύριο πλεονέκτημα της. Η συσκευή προσαρμόζεται σε όλες τις υπάρχουσες χημικές συνθέσεις των μπαταριών, χωρίς να απαιτείται πλήρης επανασχεδιασμός της συστοιχίας. Αυτή η ευελιξία, μειώνει το κόστος ενσωμάτωσης για τους κατασκευαστές, οι οποίοι μπορούν να βελτιώσουν την απόδοση των ηλεκτρικών οχημάτων τους, χωρίς σημαντικές επενδύσεις, σε έρευνα και ανάπτυξη.
Συμβατό με όλες τις χημικές ουσίες μπαταριών (ιόντων λιθίου, LFP, κ.λπ.)
Δυνατότητα εγκατάστασης σε υπάρχοντα πακέτα
Μειωμένο κόστος ανάπτυξης για τους κατασκευαστές
Άμεση βελτίωση στην απόδοση φόρτισης
Ωστόσο, η ευρεία υιοθέτηση, θα εξαρτηθεί από την προθυμία των κατασκευαστών να ενσωματώσουν αυτήν την τεχνολογία στις γραμμές παραγωγής τους. Οι επόμενοι μήνες θα αποκαλύψουν, εάν η Hydrohertz καταφέρει να πείσει τους γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας, να υιοθετήσουν τη λύση της, μεταμορφώνοντας ενδεχομένως την καθημερινή σας εμπειρία ηλεκτρικής κινητικότητας.
Πηγή: rouleur-electrique.fr
