Ανεξάρτητα από τον τύπο αυτοκινήτου που οδηγείτε, ο κρύος καιρός σημαίνει ότι η απόδοση θα μειωθεί. Στην περίπτωση των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η κατανάλωση καυσίμου θα αυξηθεί, επειδή ο κρύος αέρας είναι πιο πυκνός από τον θερμό αέρα και επειδή τα υγρά είναι πιο κρύα, γεγονός που οδηγεί σε αυξημένη τριβή. Στην περίπτωση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, απαιτείται περισσότερη θερμότητα για τη θέρμανση της καμπίνας και επειδή τα EV είναι πολύ πιο αποτελεσματικά από τα αυτοκίνητα ICE, υπάρχει ελάχιστη έως καθόλου σπατάλη θερμότητας, που μπορεί να διοχετευθεί στο εσωτερικό. Ως αποτέλεσμα, χρειάζεται να χρησιμοποιηθεί περισσότερη ενέργεια από την μπαταρία υψηλής τάσης, για τη θέρμανση του εσωτερικού.
Οι χαμηλές θερμοκρασίες, σημαίνουν ότι η ηλεκτρική ενέργεια δυσκολεύεται να ρέει μέσω της μπαταρίας, οδηγώντας σε μεγαλύτερους χρόνους επαναφόρτισης και χαμηλότερο επίπεδο ισχύος. Τα καλά νέα είναι ότι αυτές οι δυσλειτουργίες εξαφανίζονται μόλις ζεστάνει ο καιρός. Μέχρι να συμβεί αυτό, ωστόσο, θα ήταν ωραίο να γνωρίζουμε πώς αποδίδουν διαφορετικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο κρύο. Και εδώ είναι χρήσιμη η τελευταία μελέτη του Recurrent. Ανέλυσε δεδομένα από περισσότερα από 18.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις Ηνωμένες Πολιτείες και κατέληξε σε ένα ωραίο διάγραμμα, που δείχνει πώς επηρεάζονται 22 από τα πιο δημοφιλή EV από τους παγετούς.
Μοντέλο | Αντλία θερμότητας | Εύρος αυτονομίας στο κρύο σε σύγκριση με ιδανικές συνθήκες |
Tesla Model X | Ναι | 89% |
Tesla Model S | Ναι | 88% |
Audi e-tron | Ναι | 87% |
Tesla Model 3 | Ναι | 87% |
Tesla Model Y | Ναι | 86% |
Hyundai Ioniq 5 | Ναι | 85% |
Hyundai Kona | Ναι | 84% |
Rivian R1S | Οχι | 83% |
BMW iX | Ναι | 83% |
Nissan Ariya | Ναι | 83% |
Kia EV9 | Ναι | 82% |
Rivian R1T | Οχι | 81% |
Kia EV6 | Ναι | 80% |
Tesla Model 3 | Οχι | 79% |
Nissan Leaf | Οχι | 78% |
Tesla Model S | Οχι | 77% |
Ford F-150 Lightning | Οχι | 74% |
Chevrolet Equinox EV | Ναι | 74% |
Cadillac Lyriq | Ναι | 72% |
Chevrolet Bolt | Οχι | 69% |
Ford Mustang Mach-E | Οχι | 86% |
Volkswagen ID.4 | Οχι | 63% |
Η ύπαρξη αντλίας θερμότητας μπορεί να μειώσει την αυτονομία στον κρύο καιρό κατά περίπου 10% κατά μέσο όρο, σε σύγκριση με την ύπαρξη συμβατικού θερμαντήρα αντίστασης που είναι λιγότερο αποδοτικός. Μια αντλία θερμότητας λειτουργεί μεταφέροντας θερμότητα από τον εξωτερικό αέρα και χρησιμοποιεί ψυκτικό και συμπίεση για την παραγωγή ζεστού αέρα.
Για παράδειγμα, ένα Tesla Model 3 με αντλία θερμότητας χάνει το 13% της πραγματικής του αυτονομίας στο κρύο, ενώ ένα Tesla Model 3 χωρίς αντλία θερμότητας χάνει το 21% της αυτονομίας του, σύμφωνα με τα δεδομένα του Recurrent. Κατά μέσο όρο, τα οχήματα με αντλίες θερμότητας διατηρούν το 83% της αυτονομίας σε συνθήκες παγετού, σε σύγκριση με το 75% της αυτονομίας χωρίς αντλίες θερμότητας κατά μέσο όρο. Ακραίες περιπτώσεις εδώ, είναι τα Chevrolet Equinox EV της General Motors και Cadillac Lyriq. Και τα δύο έρχονται με αντλίες θερμότητας, αλλά η απόδοσή τους στον κρύο καιρό είναι πολύ χαμηλότερη από τον ανταγωνισμό. Η Recurrent είπε ότι ήρθε σε επαφή με την GM μετά από τριπλό έλεγχο των δεδομένων της. Εν τω μεταξύ, το Volkswagen ID.4 χωρίς αντλία θερμότητας, είχε τη χειρότερη απόδοση, χάνοντας το 37% της πραγματικής αυτονομίας του στο κρύο. Το ID.4 δεν είναι διαθέσιμο με αντλία θερμότητας στις ΗΠΑ, αλλά προσφέρθηκε ως επιλογή για περιορισμένο χρονικό διάστημα σε Καναδούς πελάτες, προτού διακοπεί .
Ένα πολύ σημαντικό πράγμα που πρέπει να σημειωθεί εδώ, είναι ότι αυτά τα ποσοστά, δεν έχουν ως σημείο εκκίνησης την επίσημη εκτίμηση της EPA. Αντίθετα, βασίζονται στο πραγματικό εύρος αυτονομίας που βιώνουν οι οδηγοί, οι οποίοι στέλνουν δεδομένα στο Recurrent. Τι μπορούν λοιπόν να κάνουν οι ιδιοκτήτες EV για να ελαχιστοποιήσουν την απώλεια αυτονομίας κατά τη διάρκεια του χειμώνα; Για αρχή, η καμπίνα θα πρέπει να προθερμαίνεται όσο το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο και εξακολουθεί να είναι συνδεδεμένο σε φορτιστή. Με αυτόν τον τρόπο, η ενέργεια από το δίκτυο χρησιμοποιείται αντί για την μπαταρία, και μπορείτε να απολαύσετε μια ζεστή καμπίνα από την πρώτη στιγμή.
Εάν το επίπεδο φόρτισης πέσει γρηγορότερα από το προβλεπόμενο, ένας καλός τρόπος για να διατηρήσετε την αυτονομία, είναι να μειώσετε τη θερμοκρασία του συστήματος κλιματισμού και να χρησιμοποιήσετε τα θερμαινόμενα καθίσματα και το θερμαινόμενο τιμόνι. Ωστόσο, αυτό δεν είναι πάντα δυνατό, επομένως, κατά γενικό κανόνα, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει απλώς να υποθέτουν ότι θα κάνουν λιγότερα χλμ μεταξύ των επαναφορτίσεων το χειμώνα, σε σύγκριση με όταν κάνει ζέστη έξω.