Ένα Tesla Model S του 2015, μόλις υποβλήθηκε σε δοκιμές από ανεξάρτητο εργαστήριο μετά από 121.000 χιλιόμετρα οδήγησης σε διάστημα δέκα ετών. Τα αποτελέσματα παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες, σχετικά με τη μακροζωία των μπαταριών ιόντων λιθίου στα ηλεκτρικά οχήματα, ένα θέμα που θα εξακολουθεί να απασχολεί πολλούς οδηγούς το 2025.
Αυτή η δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες, που διεξήχθη από το κανάλι Ludicrous Feed στο YouTube, παρέχει μια συγκεκριμένη αξιολόγηση της επίδρασης του χρόνου και των χιλιομέτρων, στην απόδοση μιας μπαταρίας ηλεκτρικού οχήματος. Τα ευρήματα ξεπερνούν τις προσδοκίες και αμφισβητούν ορισμένες προκαταλήψεις, σχετικά με την υποβάθμιση της μπαταρίας.
| Χαρακτηριστικά | Αρχική τιμή (2015) | Τρέχουσα τιμή (2025) | Αποτέλεσμα |
|---|---|---|---|
| Χωρητικότητα μπαταρίας | 69 kWh | 61 kWh | -11,9% |
| Επίσημη αυτονομία | 350 χλμ. | περίπου 310 χλμ. | -40 χλμ. |
| Συνολικά χιλιόμετρα | 0 χλμ. | 121.000 χλμ. | 12.100 χλμ./έτος |
Ο ιδιοκτήτης αυτού του Model S, έχει υιοθετήσει πρακτικές φόρτισης που είναι ιδιαίτερα ωφέλιμες για τη διατήρηση της μπαταρίας. Η συχνή φόρτιση στο σπίτι, περιορισμένη στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας, έχει βοηθήσει στην ελαχιστοποίηση της ηλεκτροχημικής καταπόνησης στα στοιχεία. Αυτή η προσέγγιση, έρχεται σε αντίθεση με την εντατική χρήση σταθμών γρήγορης φόρτισης, η οποία είναι γνωστό, ότι επιταχύνει τη γήρανση της μπαταρίας.
Δείτε ακόμα: Αξιολόγηση TÜV: Η αξιοπιστία του Tesla Model Y έπιασε… πάτο!
Το λειτουργικό περιβάλλον παίζει επίσης κρίσιμο ρόλο. Αυτό το Tesla έχει οδηγηθεί κυρίως σε εύκρατα κλίματα, αποφεύγοντας την παρατεταμένη έκθεση σε ακραίες θερμοκρασίες. Οι κύκλοι φόρτισης και εκφόρτισης παραμένουν μέτριοι, με ετήσια χιλιομετρική οδήγηση 12.100 χιλιομέτρων, κάτω από τον εθνικό μέσο όρο της Γαλλίας των 15.000 χιλιομέτρων.
Πέρα από την κατάσταση της μπαταρίας, αυτή η ανατροφοδότηση, υπογραμμίζει τη μηχανική απλότητα των ηλεκτρικών οχημάτων. Σε δέκα χρόνια χρήσης, μόνο η λαβή της πόρτας απαιτούσε προσοχή, ένα αρχικό πρόβλημα που εντοπίστηκε και διορθώθηκε γρήγορα από την Tesla σε επόμενα μοντέλα.

Αυτή η αξιοπιστία, πηγάζει από την απλοποιημένη αρχιτεκτονική του ηλεκτρικού οχήματος. Η απουσία κιβωτίου ταχυτήτων, συμπλέκτη, ιμάντων και πολλών από τα αναλώσιμα εξαρτήματα που συναντώνται στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο βλαβών. Κατά συνέπεια, το κόστος συντήρησης είναι χαμηλότερο, αντισταθμίζοντας εν μέρει την υψηλότερη αρχική επένδυση. Αυτό μπορεί να εξηγηθεί από την απλοποιημένη αρχιτεκτονική του ηλεκτρικού οχήματος.
Δείτε ακόμα: Tesla Model 3 vs Mercedes CLA: Ποιο ηλεκτρικό sedan κερδίζει;
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν σταδιακά προσαρμόσει τις εγγυήσεις τους στις τεχνικές πραγματικότητες των σύγχρονων μπαταριών. Η Tesla, όπως και οι περισσότεροι ανταγωνιστές της, προσφέρει εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων με όριο χωρητικότητας 70%. Αυτό το Tesla του 2015, υπερβαίνει κατά πολύ αυτό το ελάχιστο όριο, με υπολειπόμενη χωρητικότητα 88,1% .
- Τυπική εγγύηση μπαταρίας: 8 χρόνια ή τουλάχιστον 160.000 χλμ.
- Εγγυημένο όριο χωρητικότητας: 70% της αρχικής χωρητικότητας
- Ολοκληρωμένα συστήματα προστασίας: θερμική και ηλεκτρονική διαχείριση
- Εκτιμώμενη διάρκεια ζωής: 15 έως 20 χρόνια ανάλογα με τις συνθήκες χρήσης
Αυτή η διάρκεια ζωής υπερβαίνει κατά πολύ τη μέση διάρκεια ζωής ενός οχήματος στη Γαλλία, η οποία είναι 5,5 χρόνια σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών. Οι επόμενοι ιδιοκτήτες, μπορούν επομένως να εξετάσουν με σιγουριά το ενδεχόμενο αγοράς ενός μεταχειρισμένου ηλεκτρικού οχήματος, χωρίς να φοβούνται την πρόωρη αντικατάσταση της μπαταρίας.
Το κόστος αντικατάστασης μιας μπαταρίας, παραμένει σημαντικό, κυμαινόμενο από 15.000 έως 25.000 ευρώ, ανάλογα με το μοντέλο και τη χωρητικότητα. Αυτό το Tesla Model S 70D, με την τρέχουσα απόδοσή του, μπορεί ακόμα να διανύσει δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, πριν φτάσει στο κρίσιμο όριο αντικατάστασης.
Η συνολική οικονομική εξίσωση, ευνοεί τα ηλεκτρικά οχήματα καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους. Η εξοικονόμηση χρημάτων στη συντήρηση, η απλοποιημένη συντήρηση και η απουσία αλλαγών λαδιών, αντισταθμίζουν με το παραπάνω το αρχικό υψηλότερο κόστος. Οι τεχνολογίες ανακύκλωσης μπαταριών, εξελίσσονται παράλληλα, ανοίγοντας το δρόμο για μια δεύτερη ζωή, για αυτά τα εξαρτήματα σε σταθερές εφαρμογές.
Αυτή η εμπειρία καταδεικνύει ότι οι αρχικοί φόβοι, σχετικά με την ανθεκτικότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είχαν υπερεκτιμηθεί σε μεγάλο βαθμό. Οι τρέχουσες τεχνολογίες προσφέρουν αξιοπιστία και μακροζωία, που ανταγωνίζονται τα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, μειώνοντας παράλληλα τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής τους.
Πηγή: rouleur-electrique.fr