Η Νορβηγία είναι ηγέτιδα στον κόσμο όσον αφορά την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων . Πέρυσι, εννέα από τα 10 νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν εδώ ήταν EV, επομένως ξέρουν ένα ή δύο πράγματα σχετικά με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η σκανδιναβική χώρα έχει επίσης σκληρούς χειμώνες με χαμηλές θερμοκρασίες, γεγονός που την καθιστά το τέλειο έδαφος για να ωθήσετε τα EV στα όριά τους, όσον αφορά το εύρος της αυτονομίας τους. Το νορβηγικό περιοδικό αυτοκινήτου Motor, εδώ και έξι χρόνια, μαζί με τη Νορβηγική Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (NAF), διοργανώνει κάτι που ονομάζεται El Prix. Έχει την φήμη ως η μεγαλύτερη δοκιμή αντοχής EV στον κόσμο, σε καλοκαιρινή και χειμερινή διαδρομή κάθε χρόνο. Όλα τα αυτοκίνητα ξεκίνησαν από το ίδιο σημείο.
Χθες, έγινε η τελευταία δοκιμή χειμερινής αυτονομίας El Prix και τα αποτελέσματα είναι διαθέσιμα. Συνολικά, 24 ολοκαίνουργια EV φορτίστηκαν πλήρως και οδηγήθηκαν στην ίδια διαδρομή για να δούμε πόσο μακριά θα έφταναν μέχρι να εξαντληθεί η μπαταρία τους. Στο τέλος, οι δημοσιογράφοι σημείωσαν τις διαφορές μεταξύ των δηλωμένων αριθμών εύρους WLTP και των πραγματικών αποτελεσμάτων.
Νικητής, όσον αφορά το πόσο μικρή αυτονομία έχασε σε σύγκριση με την επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, ήταν το Polestar 3. Το εν λόγω αυτοκίνητο είχε αυτονομία WLTP 560 χλμ και κατάφερε να καλύψει εντυπωσιακά 531 χλμ, έως ότου δεν μπορούσε πλέον να κινηθεί με τη δική του ισχύ. Πρόκειται για μείωση μόλις 5% από το φύλλο προδιαγραφών και το δεύτερο καλύτερο που έχει καταγραφεί ποτέ στη δοκιμή χειμερινής αυτονομίας του περιοδικού Motor.
Επόμενο ήταν το BYD Tang, ένα επταθέσιο SUV κινεζικής κατασκευής, που έχει ισχυρή αυτονομία WLTP 529 χλμ. Οδήγησε σχεδόν 483 χλμ πριν «πεθάνει», μια διαφορά 9%. Το ολοκαίνουργιο Mini Countryman EV τερμάτισε στην τρίτη θέση, με απώλειες αυτονομίας σε πραγματικές συνθήκες 11%.
Η Tesla είχε μία μόνο παρουσία, με το lifting Model 3. Τερμάτισε στην 21η θέση από 24 αυτοκίνητα με διαφορά 24% μεταξύ της βαθμολογίας αυτονομίας WLTP και της πραγματικής χιλιομετρικής απόστασης που διένυσε. Τα μόνα αυτοκίνητα που ήταν χειρότερα ήταν το Peugeot E-5008, το Voyah Dream και το Peugeot E-3008. Δεν είναι είδηση ότι τα επίσημα στοιχεία αυτονομίας της Tesla είναι από τα πιο αισιόδοξα και αυτή η δοκιμή αυτονομίας, απλώς το αποδεικνύει. Αυτό δεν σημαίνει ότι το Model 3 είναι ένα κακό αυτοκίνητο.
Γενική κατάταξη δοκιμής χειμερινής αυτονομίας
Μοντέλο | Βαθμολογία εύρους αυτονομίας WLTP | Καλυμμένη πραγματική απόσταση | Διαφορά |
Polestar 3 | 348 μίλια (560 χλμ.) | 330 μίλια (531 χλμ.) | -5% |
BYD Tang | 329 μίλια (530 χλμ.) | 299 μίλια (482 χλμ.) | -9% |
Μίνι Countryman | 247 μίλια (399 χλμ.) | 220 μίλια (355 χλμ.) | -11% |
Lotus Emeya | 310 μίλια (500 χλμ.) | 271 μίλια (436 χλμ.) | -13% |
BYD Sealion 7 | 312 μίλια (502 χλμ.) | 271 μίλια (436 χλμ.) | -13% |
Mercedes-Benz G-Class | 275 μίλια (443 χλμ.) | 237 μίλια (381 χλμ.) | -14% |
Kia EV3 | 366 μίλια (590 χλμ.) | 310 μίλια (499 χλμ.) | -15% |
Porsche Taycan | 368 μίλια (592 χλμ.) | 310 μίλια (499 χλμ.) | -16% |
BYD Seal U | 310 μίλια (500 χλμ.) | 261 μίλια (421 χλμ.) | -16% |
Hongqi EHS7 | 335 μίλια (540 χλμ.) | 281 μίλια (452 χλμ.) | -16% |
Smart #3 | 256 μίλια (415 χλμ.) | 215 μίλια (346 χλμ.) | -17% |
Ford Explorer EV | 326 μίλια (525 χλμ.) | 271 μίλια (437 χλμ.) | -17% |
ΝΙΟ ΕΛ8 | 312 μίλια (503 χλμ.) | 256 μίλια (412 χλμ.) | -18% |
Hyundai Ioniq 5 | 339 μίλια (546 χλμ.) | 271 μίλια (436 χλμ.) | -20% |
BMW i5 Touring | 309 μίλια (497 χλμ.) | 243 μίλια (392 χλμ.) | -21% |
Volvo EX30 | 293 μίλια (472 χλμ.) | 230 μίλια (371 χλμ.) | -21% |
Audi Q6 e-tron | 383 μίλια (616 χλμ.) | 299 μίλια (481 χλμ.) | -22% |
Xpeng G6 | 342 μίλια (550 χλμ.) | 266 μίλια (329 χλμ.) | -22% |
Porsche Macan | 343 μίλια (552 χλμ.) | 266 μίλια (429 χλμ.) | -22% |
Volkswagen ID.7 GTX Tourer | 355 μίλια (571 χλμ.) | 273 μίλια (440 χλμ.) | -23% |
Tesla Model 3 | 436 μίλια (702 χλμ.) | 330 μίλια (531 χλμ.) | -24% |
Peugeot E-5008 | 303 μίλια (488 χλμ.) | 224 μίλια (361 χλμ.) | -26% |
Voyah Dream | 299 μίλια (482 χλμ.) | 214 μίλια (344 χλμ.) | -29% |
Peugeot E-3008 | 317 μίλια (510 χλμ.) | 216 μίλια (347 χλμ.) | -32% |
Οι καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια της δοκιμής αυτονομίας δεν ήταν πολύ «ευγενικές». Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής, οι θερμοκρασίες ήταν κάτω από το μηδέν και στην αρχή του ταξιδιού έπεφτε παγωμένη βροχή.
Όλα τα ηλεκτρικά οχήματα χάνουν αυτονομία τους σε κρύο καιρό, όπως ακριβώς τα αυτοκίνητα με βενζίνη καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Απλώς κάποια χάνουν περισσότερη από άλλα, ενώ δοκιμές όπως αυτή, δείχνουν τι μπορεί να αναμένουμε από τα σύγχρονα EV.
Πηγή:insideevs.com