Η Fiat, με εξειδίκευση στις επιτυχημένες αναβιώσεις εμβληματικών μοντέλων, έφερε στον δρόμο μας το υβριδικό 600.
Το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό μας όταν ακούμε τη φίρμα Fiat είναι τα μικρά, προσιτά και καλοσχεδιασμένα αυτοκίνητα πόλης. Βέβαια οι καιροί αλλάζουν και η μάρκα προσαρμόζεται με έναν υποδειγματικό τρόπο στη νέα τάξη πραγμάτων. Έτσι το μικροσκοπικό 500άκι του 1957 έγινε ένα τελείως διαφορετικό Cinquecento το 1995 για να επιστρέψει στις σχεδιαστικές του ρίζες το 2007.
Και κατάφερε να είναι απόλυτα αναγνωρίσιμο ως συνεχιστής του ονόματος, όμως με μοντέρνες πινελιές και μεγαλύτερες διαστάσεις. Το Fiat 600, δηλαδή η σημερινή SUV εκδοχή του 500, φέρνει το μοντέλο στη σύγχρονη εποχή. Δίνοντας στους πελάτες αυτό που ζητούν με θέρμη: χαρακτήρα και προσωπικότητα σε ένα μικρού μεγέθους SUV. Και μάλιστα με την ένθερμη υποστήριξη του σχεδιαστικού τμήματος του εργοστασίου που προσφέρει δεκάδες προϊόντα μέσα από την ιταλικής φινέτσας μπουτίκ. Από ηλεκτρικά πατίνια εμπνευσμένα από το μοντέλο, έως προσωπικά μικροαντικείμενα και αξεσουάρ για το αυτοκίνητο. Το σίγουρο είναι ότι με το Fiat 600 δεν θα βαρεθούμε ποτέ.
Ιταλική πένα
Ακριβώς όπως συνέβη και με το Avenger, το νέο 600 αποκτά και κινητήρα βενζίνης (μετά τον ηλεκτρικό των 165 ίππων), εγκαταλείποντας τα πλάνα της Stellantis για αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα. Έτσι στην ουσία το 600 είναι ο αντικαταστάτης του 500X και με αυτό ως βάση απέκτησε μεγαλύτερες διαστάσεις και 20 εκατοστά απόσταση από το έδαφος.
Από οποιαδήποτε γωνία κι αν το αντικρύσουμε, πολύ εύκολα θα αναγνωρίσουμε την ταυτότητα του. Σε μια εποχή που αν κάποιος καλύψει το σήμα στο καπό των μοντέλων, θα δυσκολέψει ακόμα και τους επαγγελματίες του χώρου να το ταυτοποιήσουν με σιγουριά, αυτό αποτελεί επιτυχία για ένα μοντέρνο αυτοκίνητο που αντλεί έμπνευση από γραμμές σχεδιασμένες σχεδόν 7 δεκαετίες νωρίτερα. Άλλη μια επιτυχία είναι η αίσθηση έκπληξης εντός της καμπίνας των επιβατών. Όχι επειδή τα επιμέρους στοιχεία είναι νέα. Δεν είναι. Τα περισσότερα υπάρχουν στο ηλεκτρικό 500άκι και στο «αδερφό» Jeep Avenger. Ωστόσο οι λεπτομέρειες δίνουν φρέσκο, νεανικό αέρα και μια αίσθηση διαφορετικότητας.
Αρχίζοντας από τις τιρκουάζ πινελιές που κάνουν αντίθεση με το πολύ ανοιχτό γκρι σαλόνι. Και το όνομα της μάρκας που σχηματίζουν οι ραφές πάνω στο καπιτονέ των καθισμάτων. Το «600» υπάρχει σχεδόν παντού μέσα και έξω από το αυτοκίνητο, ακόμα και στην μέση του καπό, αντί για το σήμα της μάρκας.
Όμορφες καμπύλες, καλοσυναρμολογημένα υλικά και διαφορετικές υφές συμπληρώνουν το παζλ του εσωτερικού χώρου. Μια οθόνη 7 ιντσών φιλοξενεί τα όργανα και μια δεύτερη, μακρόστενη 10,25 ιντσών αναλαμβάνει την επικοινωνία των επιβατών με το αυτοκίνητο και δίνει δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης Android Auto και Apple Carplay.
Ακριβώς από κάτω βρίσκουμε δυο ομάδες (καλοδεχούμενων) φυσικών διακοπτών που διευκολύνουν τον χειρισμό της οθόνης και του κλιματισμού. Μέσω πλήκτρων γίνεται και η επιλογή της ταχύτητας στο κιβώτιο, αφού ο λεβιές (όσο κι αν αυτό ακόμα μας ξενίζει) φαίνεται να ανήκει στο παρελθόν.
Τα καθίσματα δεν είναι μόνο όμορφα, αλλά και πρακτικά. Άνετα, με καλή στήριξη και με λειτουργία μασάζ για τους εμπρός επιβάτες. Όμως και οι πίσω δεν θα προβληματιστούν αν δεν έχουν διαστάσεις μπασκετμπολίστα.
Ο χώρος των αποσκευών (με ηλεκτρικό άνοιγμα) είναι ικανοποιητικός για το μήκος των 4,17 μέτρων, στα 385 λίτρα, αλλά με δεύτερο χώρο κάτω από το πάτωμα του και με έξυπνες λεπτομέρειες που αυξάνουν την πρακτικότητα.
Τα paddles πίσω από το τιμόνι και οι διακόπτες πάνω του είναι πρακτικά και εργονομικά. Όπως και οι διάφορες θήκες για μικροπράγματα, με πιο χαρακτηριστική την μεσαία με το πτυσσόμενο δερμάτινο κάλυμμα, που σε αυτή την περίπτωση έχει τιρκουάζ φόδρα.
Δείτε ακόμα: Το «καυτό» Fiat Abarth 600e είναι εδώ!
Οικογενειακή παράδοση του Fiat 600
Το 600 κληρονόμησε την πλατφόρμα CMP δεύτερης γενιάς από το Avenger, ενώ την ίδια χρησιμοποιεί και η ολοκαίνουρια Alfa Romeo Junior. Η Stellantis έβαλε κάτω από το καπό του 600 τον ήπια υβριδικό κινητήρα 1.200 κ.εκ και 101 ίππων. Αυτός συνεργάζεται με έναν μικρό ηλεκτρικό κινητήρα 29 ίππων (ενσωματωμένο στο κιβώτιο ταχυτήτων) και την μπαταρία 48V με χωρητικότητα λίγο μικρότερη από μια κιλοβατώρα. Η οποία αρκεί για τον ρόλο της, να επικουρεί τον θερμικό κινητήρα όσο οι ενεργειακές απαιτήσεις είναι μικρές, με ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα και κατά το λεγόμενο «coasting».
Η μπαταρία φορτίζει όταν σηκώνουμε το πόδι μας από το δεξί πεντάλ και όταν φρενάρουμε. Έτσι το αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει αμιγώς ηλεκτρικά απόσταση μέχρι ένα χιλιόμετρο. Μπορεί ακόμα να ξεκινά αμιγώς ηλεκτρικά στην κίνηση και να κάνει ελιγμούς μέσα σε χώρους στάθμευσης. Η αποτελεσματικότητα του συστήματος είναι εμφανής στην κατανάλωση καυσίμου η οποία μπορεί να πέσει κάτω από τα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη EDCT είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις το Fiat 600.
Ασφάλεια και άνεση
Όπως είναι αναμενόμενο, το Fiat 600 διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης του οδηγού. Όπως το Cruise control με intelligent speed assist, προβολείς Full LED, είσοδο και εκκίνηση χωρίς χρήση κλειδιού, περιμετρικούς αισθητήρες παρκαρίσματος, λειτουργία Stop&Go, θύρες USB A+C, βάση ασύρματης φόρτισης κινητού, καθώς και ηλεκτρικό άνοιγμα στον χώρο των αποσκευών. Επίσης έχει στάνταρ κουμπί SOS έκτακτης ανάγκης, αυτόματη πέδηση με προστασία πεζών και αυτόνομη υποβοήθηση οδήγησης Επιπέδου 2.
Fiat 600 για κάθε διαδρομή
Αντίθετα από το Avenger, το 600 Hybrid έχει πιο αστικό προσανατολισμό, κάτι που καταλαβαίνουμε εύκολα από την έλλειψη διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης. Παρ’ όλα αυτά μπορεί να κινηθεί ευχάριστα, με άνεση και ασφάλεια εκτός δρόμου. Πάντως σε αστικό περιβάλλον, σε επαρχιακούς δρόμους και στον αυτοκινητόδρομο ο οδηγός θα βρει έναν πρόθυμο σύμμαχο. Που θα φροντίσει για την οικονομία και την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά θα «αγριέψει» όταν ο οδηγός έχει…κέφια. Είναι προβλέψιμο, με σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση και με ησυχία στην καμπίνα. Συμπερασματικά, το Fiat 600 έχει ακαταμάχητη εμφάνιση (ειδικά στον χρωματισμό verde mare της δοκιμής μας), χαρακτήρα, καλή οδική συμπεριφορά και οικολογική συνείδηση. Επιπλέον έχει 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και πολύ λογική τιμή, από 23.990 ευρώ, ενώ η εξαιρετική έκδοση «la prima» που οδηγήσαμε φτάνει στις 28.700 ευρώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ του Fiat 600
KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τρικύλινδρος, βενζίνης,1.199 κ.εκ.
ΑΠΟΔΟΣΗ: 101 PS/5.500 rpm, 205 Nm/1.750 rpm
KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.171x 1.781x 1.525 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 385 – 1.256
ΒΑΡΟΣ: 1.280 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h: 10,5″
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 184 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 4,8 lt/100 km
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 109 g/km