Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Ford Explorer, με αυτονομία που μπορεί να φτάσει τα 602 χιλιόμετρα και ευελιξία μοντέλου πόλης, έφτασε.
Το Ford Explorer έχει Ευρωπαϊκή υπηκοότητα αλλά Αμερικάνικο διαβατήριο, όντας κατασκευασμένο στο κέντρο της γηραιάς Ηπείρου, αλλά με σαφείς επιρροές στο DNA του από την απέναντι όχθη του Ατλαντικού. Ένα DNA που ανακυκλώνεται με τη χρήση ιστορικών ονομασιών από την Ford, όπως συνέβη νωρίτερα με το Puma και πιο πρόσφατα με το Capri. Βέβαια το νέο Explorer δεν διατηρεί τόσο στενούς δεσμούς με το προηγούμενο συνονόματο αυτοκίνητο. Αφού πλέον ουσιαστικά συνδέεται άμεσα με την σειρά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της Volkswagen (ID.) με την οποία μοιράζεται την πλατφόρμα MEB. Αυτή, η πιο πρόσφατη γενιά του Explorer δεν είναι ένα μη ενδιαφέρον ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μορφή SUV. Είναι ένα σημείο συνάντησης της λειτουργικότητας με τον πολυτελή σχεδιασμό και τις προηγμένες τεχνολογίες και προσφέρει μια ολοκληρωνένη εμπειρία οδήγησης.
Ξεχωριστή σχεδίαση
Το Explorer καταφέρνει να ξεχωρίζει, όντας εύκολα αναγνωρίσιμο. Σε αυτό συμβάλλει πολύ η ιδιαίτερη μάσκα, ή η έλλειψη της (!) και τα χαρακτηριστικά εμπρός και πίσω LED φωτιστικά σώματα. Για να μην παραλείψουμε να αναφέρουμε τον διάκοσμο της τρίτης κολώνας. Σίγουρα το πρωτότυπο ανοιχτό μεταλλικό θαλασσί χρώμα τονίζει υπέροχα τη σμιλεμένη σιλουέτα αυτού το διαφορετικού SUV. Το αποτέλεσμα είναι να καμουφλάρεται περίτεχνα το μήκους 4,47 μέτρων αμάξωμα του και να δείχνει μικρότερο και κομψότερο από πολλά άλλα μοντέλα της κατηγορίας του. Ταυτόχρονα η απόσταση των 19,3 εκατοστών από το έδαφος, του επιτρέπουν να ανταπεξέρχεται σε ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές με άνεση.
Κρυμμένα μυστικά στην καμπίνα
Στο εσωτερικό βρίσκουμε πληθώρα φυσικών διακοπτών, στοιχείο που βοηθά στην προσαρμογή και στην ασφάλεια, καθώς και αρκετούς μικρούς αποθηκευτικούς χώρους. Μάλιστα ο ένας είναι κρυμμένος πίσω από την μετακινούμενη κεντρική οθόνη 14,6 ιντσών του Explorer και για να αποκαλυφθεί πρέπει να την σπρώξουμε μπροστά.
Μια δεύτερη οθόνη, σταθερή αυτή τη φορά, φιλοξενεί τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων και έχει διάμετρο 12,3 ιντσών. Ενώ υπάρχει και το head-up display για να παραμένουν τα μάτια του οδηγού πάντα στραμένα εμπρός. Η επικοινωνία με όλα τα συστήματα του μοντέλου γίνεται μέσα από την κάθετου προσανατολισμού μεσαία οθόνη αφής και το λειτουργικό σύστημα SYNC τελευταίας γενιάς.
Τα καθίσματα έχουν ενσωματωμένα προσκέφαλα και χάρη στις ρυθμίσεις τους και τις αντίστοιχες του τιμονιού, εύκολα θα βρει την ιδανική θέση κάθε «μεγέθους» οδηγός. Αξίζει να σημειώσουμε τον εξαιρετικά πρακτικό και ιδιαίτερα μεγάλο αποθηκευτικό χώρο (Mega Console, 17 λίτρων) στο υποβραχυόνιο, μεταξύ των δυο εμπρός καθισμάτων.
Οι χώροι είναι άνετοι και επαρκείς για όλους τους επιβάτες και τα πράγματα τους. Με σύμμαχο το επίπεδο πάτωμα, το μεγάλο μεταξόνιο (2,77 μέτρων) και τον καλού σχήματος 530 λίτρων χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα και διπλό πάτωμα. Βεβαίως, σε περίπτωση που θέλουμε να μεταφέρουμε μεγάλα αντικείμενα και δεν χρειαζόμαστε τις πίσω θέσεις, τα καθίσματα αναδιπλώνουν και ο χώρος φτάνει στα 1.460 λίτρα.
Ευχάριστη έκπληξη, η ύπαρξη του ειδικού κόκκινου εργαλείου απεγκλωβισμού κάτω από τη μεσαία κονσόλα. Κάτι που ως τώρα, σε «πολιτικό» αυτοκίνητο είχαμε δει μονάχα στο BYD Seal U DM-i.
Με δοκιμασμένη συνταγή κινητήρα
Το Ford Explorer διαθέτει τον APP 550 ηλεκτροκινητήρα της VW, που «φορούν» και τα VW ID.7 και Audi Q4, με απόδοση 286 ίππων. Έτσι σε συνδυασμό με την μπαταρία 82 kWh και παρά τα 2.090 κιλά του καταφέρνει να έχει πολύ καλές επιδόσεις. Για επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χιλιόμετρα/ώρα το Explorer χρειάζεται 6,4 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα που ο κόφτης του επιτρέπει να φτάσει είναι τα 180 χλμ./ώρα. Αν ο οδηγός ξεχάσει αυτές τις επιταχύνσεις και κινείται συνετά, μπορεί να διανύσει έως 602 χιλιόμετρα με μια φόρτιση.
Μιλώντας για τη φόρτιση, το Explorer σε έναν ταχυφόρτιση 175 kW θα γεμίσει την μπαταρία του από το 10-80% σε 28 λεπτά. Ενώ σε Wallbox θα χρειαστεί 8 ώρες και 15 λεπτά. Όλες οι εκδόσεις του μοντέλου διαθέτουν στάνταρ ενσωματωμένο σύστημα φόρτισης 11 kW.
Εξερευνώντας με το Explorer
Η συνύπαρξη με το Ford Explorer είναι μια ευχάριστη εμπειρία, είτε η διαδρομή περιλαμβάνει βαρετές μετακινήσεις μέσα στην…ακίνητη κίνηση της πόλης, είτε πιο ενδιαφέρουσες σε επαρχιακούς και ταχείας κυκλοφορίας δρόμους. Χάρη στις ρυθμίσεις της Ford στο τιμόνι, ο οδηγός νιώθει και έχει τον απόλυτο έλεγχο και όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται. Ανάλογα με τις εντολές του, τη σκυτάλη παίρνει η πολύ προσεγμένη ανάρτηση που βοηθά το άκαμπτο πλαίσιο να παραμένει σχεδόν πάντα σε επίπεδη θέση. Και όλα αυτά χωρίς να διαταραχθεί η άνεση των επιβατών. Επιλογή βαθμού ανάκτησης ενέργειας δεν διαθέτει, ωστόσο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την ένδειξη «B» και να αποκτήσει την προτεινόμενη δύναμη ανάκτησης. Ασφαλώς υπάρχουν οι τρείς κλασικές επιλογές προγράμματος οδήγησης (Eco, Normal, Sport) με τις ανάλογες προσαρμογές στην ισχύ και την απόκριση του πισωκίνητου αυτοκινήτου.
Αξίζει να αναφερθούμε στον μικρό κύκλο στροφής του Explorer ο οποίος είναι 9,7 μέτρα και βοηθά εξαιρετικά το SUV να ελίσσεται εντός πόλης. Καθώς και την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που σε συνδυασμό με την ηχομόνωση της καμπίνας και την τεράστια γυάλινη οροφή προσφέρουν ακόμα περισσότερο premium αίσθηση.
Στο ταμείο με το Explorer
Το Ford Explorer προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, σημαντικά «φορτωμένες» με εξοπλισμό. Η πρώτη ονομάζεται Style, κοστίζει από 48.700 ευρώ (χωρίς επιδότηση) και διαθέτει (μεταξύ άλλων) ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο και θερμαινόμενο κάθισμα οδηγού με λειτουργία μασάζ, φώτα LED, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, ασύρματη φόρτιση κινητού, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί. Ενώ η Premium, στην οποία ανήκει το μοντέλο της δοκιμής μας, έχει επιπλέον φώτα LED Matrix, ζάντες 20 ιντσών, ηχοσύστημα της B&O με 10 ηχεία, ηλεκτρικό άνοιγα χώρου αποσκευών, ατμοσφαιρικό φωτισμό LED 10 αποχρώσεων και σπορ δερμάτινα καθίσματα. Όλα αυτά με τιμή από 51.400 ευρώ, χωρίς την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ».
Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα premium SUV που συνδυάζει πολυτέλεια, ευρυχωρία και τεχνολογία, με οδηγική απόλαυση και ευελιξία εντός πόλης.
Διαμορφώστε το Explorer εδώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ηλεκτρικός Σταθερού Μαγνήτη
ΑΠΟΔΟΣΗ: 286 PS, 545 Nm
KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο μίας σχέσης
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.468 x 1.870 x 1.630 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 530-1.460 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.090 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h: 6,4″
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 13,9 kWh /100 km
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 0 g/km
AYTONOMIA: 602 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 135 kW, 10-80%: 28 λεπτά
AC 22 kW, 0-100%: 8 ώρες και 15 λεπτά