Μικρές διαστάσεις, μεγάλη εμπειρία: το αμιγώς ηλεκτρικό Hyundai Inster εντυπωσιάζει με στιλ, αυτονομία και καθημερινή οδηγική ευχαρίστηση.
Αν το Hyundai i10 είναι το «έξυπνο παιδί» της πόλης, τότε το Inster είναι ο εξελιγμένος του ξάδελφος του. Τεχνολογικά ψαγμένος, με τις μοντέρνες ιδέες και τη δική του άποψη για τον κόσμο. Και αυτός ο κόσμος είναι ηλεκτρικός. Μπήκαμε στο Inster χωρίς προκαταλήψεις, αλλά και χωρίς υπερβολικές προσδοκίες. Κι όμως, από την πρώτη επαφή κατάφερε να μας πείσει πως εδώ δεν έχουμε να κάνουμε απλώς με ένα ακόμα μικρό EV, αλλά με ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο του οποίου οι δυνατότητες ξεπερνούν κατά πολύ το μέγεθος του. Και κυρίως, κρύβει περισσότερη ουσία από όση δείχνει το compact αμάξωμά του.

Όσο χρειάζεται
Με μήκος μόλις 3,82 μέτρα, το Inster μοιάζει να σε κοιτά με ένα βλέμμα εμπνευσμένο από κάτι ανάμεσα σε robot των 80s και φιγούρα της Pixar. Λίγο το τετραγωνισμένο του σχήμα, η κλειστή μάσκα και η λεπτομέρεια της pixelated φώτισης, σε προδιαθέτει ότι δεν είναι «ένα ακόμα μικρό». Έχει χαρακτήρα. Και ναι, σε αυτή την κατηγορία, ο χαρακτήρας μετράει όσο και η αυτονομία.

Δεν επιδιώκει να εντυπωσιάσει με φαντεζί ζάντες ή σπορ υπερβολές. Το Inster πατά γερά στη γη, κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Τα φτερά του, με μαύρα προστατευτικά, προεξέχουν λίγο, το πλάτος είναι προσεγμένο, στα 1,61 μέτρα και παρότι είναι ψηλό (1,57 μ.), παραμένει στιβαρό. Οπτικά θυμίζει μικρογραφία ενός SUV, αλλά στην οδήγηση, αντιδρά περισσότερο ως hatchback.

Λιτό, αλλά ουσιαστικό
Μπαίνεις μέσα, και το πρώτο πράγμα που προσέχεις δεν είναι οι οθόνες (αν και υπάρχουν), ούτε οι υφές (που είναι σκληρές αλλά καθαρές), αλλά η αίσθηση ευρυχωρίας. Με μεταξόνιο στα 2,58 μέτρα, έχει καταφέρει να φιλοξενεί άνετα δύο ενήλικες πίσω, κάτι όχι αυτονόητο σε αυτοκίνητο τέτοιου μεγέθους.

Το ταμπλό μολονότι είναι λιτό, έχει δύο οθόνες 10,25 ιντσών (μία για τον πίνακα οργάνων, μία για το infotainment). Ευτυχώς υπάρχουν πολλά φυσικά χειριστήρια και ενώ τα υλικά δεν είναι premium, το φινίρισμα είναι καλό και η εργονομία υποδειγματική. Το αυτοκίνητο δεν προσποιείται ότι είναι πολυτελές. Είναι ξεκάθαρα πρακτικό.
Μιας που το κεντρικό τούνελ δεν υπάρχει, έχει δημιουργηθεί ένας πολύ χρήσιμος και ασφαλής χώρος για μια τσάντα μεταξύ κεντρικής κονσόλας και ταμπλό, ανάμεσα στα δύο εμπρός καθίσματα.

Το πορτμπαγκάζ είναι 238 λίτρα αλλά φτάνει έως και τα 1.059 lt με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα. Οι θήκες στην καμπίνα είναι σωστά τοποθετημένες και επαρκέστατες.

Ξεχωρίζουν οι ενσωματωμένες στο κάθισμα του οδηγού ποτηροθήκες, ανάμεσα στις οποίες υπάρχει μια σχισμή που κρατά πολύ καλά ένα κινητό τηλέφωνο. Αλλά και η βαθιά θήκη χαμηλά στο κέντρο του ταμπλό, εμπρός από την οποία υπάρχει ασφαλής και αρκετός χώρος για μια τσάντα. Τρείς θύρες (12V, USB και Type C) είναι τοποθετημένες στο ράφι εμπρός από το κάθισμα του συνοδηγού. Το τιμόνι έχει καλό πάχος στεφάνης και ρυθμίζεται, ενώ η θέση οδήγησης είναι απροσδόκητα σωστά μελετημένη. Κάθεσαι «μέσα», όχι «πάνω» στο αυτοκίνητο και έχει πολύ καλή ορατότητα. Ωστόσο θα θέλαμε και ασύρματη σύνδεση Android Auto.
Ό,τι χρειάζεται και κάτι παραπάνω
Το Inster με την μπαταρία των 49 kWh φορά έναν ηλεκτροκινητήρα με 115 ίππους και ροπή 147 Nm. Δεν είναι αριθμοί που εντυπωσιάζουν. Ωστόσο η Hyundai δεν έιχε την πρόθεση να εντυπωσιάσει με τις κινητήριες επιδόσεις του Inster. Aυτό που κάνει το μικρό μοντέλο εντυπωσιακό, είναι ο τρόπος χρησιμοποιεί τη δύναμή του: γραμμικά και άμεσα.
Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 10,6 δευτερόλεπτα, αλλά η ουσία βρίσκεται στο 0-60 χμλ./ώρα. Εκεί, το Inster είναι ζωντανό, πρόθυμο, ελαφρύ. Στην πόλη, νιώθεις ότι έχεις πάντα διαθέσιμη την ισχύ που χρειάζεσαι. Δεν σε «κουράζει», δεν υπάρχει θόρυβος, δεν υπάρχει υστέρηση, δεν υπάρχουν αλλαγές.

Το προφίλ Eco είναι λίγο βαρετό, το Normal ιδανικό για καθημερινότητα, ενώ στο Sport αποκτάς λίγο πιο έντονη απόκριση. Όχι επιθετική, αλλά επαρκώς δραστήρια για να κάνεις την κίνηση που πρέπει εκεί που πρέπει. Η αυτονομία είναι επίσημα στα 370 χιλιόμετρα σε μικτό κύκλο WLTP και μπορεί να φτάσει στα 518 αν μιλάμε για καθαρά αστικές μετακινήσεις και προσεκτική οδήγηση. Μάλιστα με σωστή χρήση της αναγεννητικής πέδησης (έχει one pedal driving) μπορεί να πετύχει και κάτω από 13 kWh/100 km.

Η μεγάλη έκπληξη
Η μεγαλύτερη έκπληξη του Inster δεν είναι το ντιζάιν, ούτε η αυτονομία. Είναι ο τρόπος που οδηγείται. Ένα αυτοκίνητο που συστήνεται ως city EV, αποδεικνύεται απίστευτα ευχάριστο σε κάθε είδους μετακίνηση.
Η ανάρτηση (γόνατα εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) έχει εντυπωσιακή ισορροπία. Απορροφά με άνεση τις επιπτώσεις των ατελειών του οδοστρώματος, δεν κοπανά και διατηρεί σταθερότητα ακόμη και σε ανοιχτές στροφές με 80-100 χιλιόμετρα την ώρα. Δεν «βυθίζεται», δεν πλέει. Κυλάει ήσυχα σαν μεγαλύτερο αυτοκίνητο.

Το τιμόνι είναι ελαφρύ στην πόλη, αλλά αποκτά βάρος όσο ανεβαίνει η ταχύτητα. Δεν είναι σπορ, αλλά έχει ικανοποιητική αίσθηση και σε βοηθά να τοποθετείς σωστά το αυτοκίνητο. Οι ελιγμοί γίνονται παιχνιδάκι, χάρη στον μικρό κύκλο στροφής και η πανοραμική ορατότητα το κάνει βασιλιά των στενών.
Το σημαντικότερο, όμως, είναι το φρενάρισμα και η ανάκτηση ενέργειας. Έχεις τέσσερα επίπεδα ανάκτησης, από free-roll έως one pedal ώστε να οδηγείς χωρίς να ακουμπάς τα φρένα, ειδικά στην πόλη. Στο πιο ήπιο, αφήνεις το αυτοκίνητο να ρολάρει όπως θα έκανε ένα συμβατικό. Αυτή η ευελιξία δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να προσαρμόζει το στιλ οδήγησής όπως θελει και να κάνει πιο ξεκούραστες τις καθημερινές μετακινήσεις.
Στον αυτοκινητόδρομο, που ασφαλώς δεν είναι το φυσικό του πεδίο, το Inster αρχίζει να δείχνει τα όριά του. Δεν είναι ασταθές, αλλά ακούγεται λίγο περισσότερο και χάνει σβέλτα την αυτονομία του. Όμως μπορεί να ταξιδέψει άνετα για 100-150 χλμ. χωρίς στάση, αρκεί να είμστε λογικοί στις απαιτήσεις μας και να κάνουμε σωστό προγραμματισμό, κάτι που πλέον είναι εφικτό.
Επιπλέον η Hyundai εφοδίασε το Inster με μια λεπτομέρεια στον κλιματισμό: την επιλογή «Driver Only» για άνεση χωρίς σπατάλη ενέργειας.
Το μέλλον ξεκινά… από το μικρό
Το Hyundai Inster Premium Long Range κοστίζει 24.790 ευρώ χωρίς την επιδότηση από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ». Αν συνυπολογίσουμε τον εξοπλισμό (διπλές οθόνες, αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, κάμερα οπισθοπορείας, πλήρη σουίτα συστημάτων ADAS), τότε η σχέση αξίας-τιμής γίνεται πολύ ισχυρή.
Η εγγύηση 5 ετών (χωρίς όριο χιλιομέτρων) και 8 ετών ή 160.000 χλμ. για τη μπαταρία προσθέτουν σιγουριά, ενώ το κόστος χρήσης είναι εντυπωσιακά χαμηλό ειδικά αν φορτίζουμε στο σπίτι. Εδώ μπορείτε να διαμορφώσετε το δικό σας Hyundai Inster.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ηλεκτρικός
ΑΠΟΔΟΣΗ: 115 PS, 147 Nm
KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο μονής σχέσης
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 3825 x 1610 x 1570 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 238 – 1.059 lt
ΒΑΡΟΣ: 1335 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h: 10,6″
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 150 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 14,9 kWh /100 km
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 0 g/km
AYTONOMIA: 370 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 120 kW, 10-80%: 30′
AC 11 kW, 0-100% : 4 ώρες και 35 λεπτά