Το ανανεωμένο Hyundai Ioniq 5 N Line δείχνει από την πρώτη στιγμή την ωριμότητα που έχει αποκτήσει το μοντέλο μέσα στην πορεία του χρόνου. Η μεγάλου μήκους πλατφόρμα, η χαρακτηριστική αισθητική των pixel φωτιστικών και η σπορ πινελιά της έκδοσης N Line συνθέτουν την εικόνα ενός ηλεκτρικού crossover με ξεκάθαρη ταυτότητα. Χάρη στην μεγάλη μπαταρία και την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, το σύνολο δεν βασίζεται μόνο στους αριθμούς αλλά κυρίως στην αίσθηση που μεταφέρει στον οδηγό και στους επιβάτες. Το Ioniq 5 N Line προσεγγίζει την καθημερινότητα με την άνεση ενός προηγμένου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου αλλά με μια διακριτική δόση δυναμισμού που δίνει άλλη αίσθηση σε κάθε διαδρομή.

Η εξέλιξη ενός ήδη ιδιαίτερου σχεδιασμού
Η αισθητική του Ioniq 5 N Line μετά το facelift παραμένει ιδιαίτερη και χαρακτηριστική, χωρίς να απομακρύνεται από τις ρίζες του.

Η σχεδιαστική γλώσσα «Parametric Pixels» που βλέπουμε στα φωτιστικά σώματα με τα LED στοιχεία, διαμορφώνονται σε pixel-μοτίβα σε πολλά σημεία εντός και εκτός του αυτοκινήτου, δίνοντας του μια σχεδόν ψηφιακή, φουτουριστική αισθητική.

Στο εμπρός τμήμα κυριαρχεί αυτό το στοιχείο των pixel ενώ στο προφίλ έντονα «νεύρα» δημιουργούν πολύ ενδιαφέρουσες επιφάνειες, ακόμα και στο ματ φινίρισμα του Ioniq 5 της δοκιμής μας.

Αναδυόμενες χειρολαβές, μεγάλη αεροτομή και κεκλιμένη γραμμή οροφής προσφέρουν μια απρόσμενα δυναμική νότα. Στο πίσω μέρος, η ενιαία επιφάνεια φωτιστικών με pixel μοτίβο και ο δυναμικός προφυλακτήρας ολοκληρώνουν την ιδιαίτερη εικόνα.

Ατμόσφαιρα τεχνολογίας με έμφαση στην ποιότητα
Το εσωτερικό του Ioniq 5 N Line έχει σαφή τεχνολογικό προσανατολισμό, αλλά με ποιότητα και εργονομία σε πολύ ώριμο επίπεδο. Το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό καλύπτεται από δύο οθόνες 12,3 ιντσών: η μία για τον πίνακα οργάνων και η άλλη για το infotainment. Και οι δύο προσφέρουν μεγάλη ευκρίνεια, όμορφα γραφικά και δυνατότητα προσαρμογής, αφού ο οδηγός μπορεί να αλλάζει την εμφάνιση και να δημιουργεί widgets, διαμορφώνοντας την οθόνη ανάλογα με τις ανάγκες του.

Η εργονομία της καμπίνας είναι εξαιρετική. Τα χειριστήρια του κλιματισμού δεν έχουν ενσωματωθεί στο μενού της οθόνης, αλλά παραμένουν φυσικα (αν και αφής) και εύκολα προσβάσιμα. Ακριβώς από πάνω τους υπάρχουν πλήκτρα που δίνουν πρόσβαση σε λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων, κατί εξίσου εκτιμητέο.

Η ποιότητα υλικών και συναρμογής βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο, χωρίς να έχει πουθενά αίσθηση «φθηνού πλαστικού», ενώ οι επιφάνειες είναι στιβαρές και καλά φινιρισμένες. Τα καθίσματα της έκδοσης N Line προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, ηλεκτρικές ρυθμίσεις και ανακλινόμενη πλάτη με υποπόδιο για τις περιπτώσεις που υπάρχει μεγάλη παραμονή στο αυτοκίνητο, όπως κατά τη φόρτιση. Η θέση οδήγησης προσφέρει εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.

Όπως δεν παραμελείται και η πρακτικότητα, αφού υπάρχουν πολλές μεγάλες και μικρότερες θήκες, χώροι αποθήκευσης για μικροαντικείμενα, επιφάνεια ασύρματης φόρτισης, ποτηροθήκες και μια συρόμενη κεντρική κονσόλα η «Universal Island» όπως την αποκαλεί η Hyundai, που καθιστά την καμπίνα ακόμη περισσότερο λειτουργική και άνετη.
Από πλευράς μεγάλων αποθηκευτικών χώρων, στο πίσω μέρος έχει 520 έως 1.580 λίτρα, ανάλογα με την διάταξη και άλλα 57 λίτρα κάτω από το εμπρός καπό.
Μεγάλη μπαταρία και 229 ίπποι
Κάτω από την επιφάνεια, το Ioniq 5 N Line εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη στον πίσω άξονα και με μπαταρία 84 kWh. Η ισχύς φτάνει τους 229 ίππους με ροπή 350 Nm. Η ανανεωμένη έκδοση διατηρεί τις επιδόσεις του παρελθόντος παρά την μεγαλύτερη μπαταρία, καθώς η ισχύς παραμένει ίδια αλλά το βάρος αυξήθηκε κατά περίπου 40 κιλά.

Στις επιδόσεις, το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται περίπου σε 7,5 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 185 χλμ./ώρα και η αυτονομία μπορεί να φτάσει τα 570 χιλιόμετρα σε κύκλο (WLTP) ή έως 784 χιλιόμετρα σε αστικό κύκλο.
Η φόρτιση αποτελεί επίσης ισχυρό στοιχείο του Ioniq 5, με την ταχυφόρτιση μπορεί να φτάσει ισχύ μέχρι 350 kW, κάτι που σημαίνει επαναφόρτιση από 10% σε 80% σε 18 λεπτά. Αυτή η δυνατότητα κάνει τα ταξίδια πιο άνετα, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο στάσης.

Σταθερότητα, άνεση και η οδηγική ουσία
Η οδηγική εμπειρία του Ioniq 5 N Line διακρίνεται από ποιοτική κύλιση, άνεση και ασφάλεια. Η ανάρτηση χρησιμοποιεί γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, μια διάταξη που παρέχει πολύ καλή ικανότητα απόσβεσης. Στην πράξη, αυτό σημαίνει πως απομονώνονται πολύ καλά οι κακοτεχνίες και οι μικροκυματισμοί του δρόμου, προσφέροντας μια ήρεμη και ξεκούραστη αίσθηση.
Παρά το βάρος των 1.985 κιλών, το Ioniq 5 παραμένει εύκολο στην οδήγηση και προβλέψιμο. Η υποστροφή σπάνια κάνει την εμφάνισή της εκτός πολύ ακραίων καταστάσεων και η πλευρική σταθερότητα είναι αξιοπρόσεκτη ακόμη και όταν πιέζεις. Το τιμόνι, αν και δεν είναι βαρύ, προσφέρει αρκετή πληροφορία την ώρα που τα ηλεκτρονικά συστήματα φροντίζουν να κρατούν το αυτοκίνητο υπό έλεγχο.
Εκείνο που ξενίζει στην αρχή της επαφής με το αυτοκίνητο είναι ότι τα τετράγωνα σχήματα των φωτιστικών είναι ορατά κατά την νυχτερινή οδήγηση σε περιοχές χωρίς φωτισμό.
Η ανάκτηση ενέργειας μπορεί να ρυθμιστεί και στο υψηλότερο επίπεδο φτάνει στο «one-pedal driving» που εκτιμούμε ιδιαίτερα στην πόλη. Μεταξύ των θετικών παρατηρήσεων μας είναι η ξεκούραστη συμπεριφορά στα ταξίδια και ο περιορισμένος θόρυβος, ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες.

Η αξία αγοράς και η κάλυψη της Hyundai
Η τιμή για την έκδοση Ioniq 5 με την μπαταρία 84 kWh είναι, με την προωθητική ενέργεια της Hyundai από 39.900 ευρώ και περιλαμβάνει 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, δωρεάν ετήσιο τεχνικό έλεγχο και εργοστασιακή εγγύηση βαφής, καθώς και 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα εργοστασιακή εγγύηση μπαταρίας υψηλής τάσης. Διαμορφώστε εδώ το δικό σας Hyundai Ioniq 5.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ηλεκτρικός στον πίσω άξονα
ΑΠΟΔΟΣΗ: 229 PS, 350 Nm
KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο μονής σχέσης
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.655 x 1.890 x 1.605 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 520-1.580 + 57 lt (frunk)
ΒΑΡΟΣ: 1.985 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h: 7,5″
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 185 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 16 kWh /100 km
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 0 g/km
AYTONOMIA: 570 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 350 kW, 10-80%: 18′
AC 11 kW, 0-100% : 7 ώρες και 35 λεπτά