Αυτή είναι η πιο ενδιαφέρουσα έκδοση του Hyundai Kona. Αφού ισορροπεί μοναδικά ανάμεσα στο συναίσθημα και την πρακτικότητα, με μεγάλες δόσεις λογικής και οικολογίας.
Το Kona είναι ένα από τα λίγα μοντέλα που δεν εξηλεκτρίστηκαν. Αλλά άρχισαν την «ζωή» τους ως αμιγώς ηλεκτρικά και στην πορεία απέκτησαν συμβατικές εκδόσεις. Με πιο ενδιαφέρουσα και πιο επιτυχημένη αυτή, που έχει υβριδικό σύστημα με κινητήρα 1.000 κ.εκ. και ισχύ 120 ίππων.
Ως κλασικό μεσαίο παιδί το Kona έπρεπε να παλέψει ώστε να βρει το χώρο του μέσα στην οικογένεια της Hyundai. Και η λύση ήταν να μεγαλώσει για να σταθεί ανάμεσα στα Bayon και Tucson. Έτσι το νέο Kona είναι κατά 17,5 εκατοστά μεγαλύτερο από το απερχόμενο μοντέλο. Κάτι που το κάνει να αμφιταλαντεύεται μεταξύ της B-SUV και της C-SUV κατηγορίας. Το σίγουρο είναι ότι έχει μικρύνει την απόσταση του από το Tucson, Με το οποίο μοιράζεται και πολλά αισθητικά χαρακτηριστικά.
Ο φουτουριστικός σχεδιασμός του, ειδικά εμπρός, προδίδει τις ηλεκτρικές ρίζες του μοντέλου. Ενώ τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα, τον SUV χαρακτήρα του. Που όμως είναι πολύ φιλικός και στην χρήση εντός πόλης.
Εργονομία και ποιότητα
Σίγουρα το πρώτο πράγμα που προσέχει κάποιος που θα μπει στο Kona είναι η συστοιχία των δύο οθονών, κάθε μια με διάμετρο στις 12,3 ίντσες. Ως συνήθως η αριστερή εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων και η δεξιά οθόνη αφής φιλοξενεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Αυτές οι διαδοχικές οθόνες στην έκδοση Distinctive της δοκιμής μας είναι στανταρ.
Μας άρεσε πολύ η ποιότητα της εικόνας τους, η ταχύτητα απόκρισης της οθόνης αφής και οι παραμετροποιήσεις του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Ευτυχώς η Hyundai δεν υπέκυψε στην μόδα αφανισμού των φυσικών διακοπτών, κάτι που κάνει την προσαρμογή και τη συμβίωση με το μοντέλο πιο εύκολη και ασφαλή.
Καλής ποιότητας πλαστικά, πολλές θήκες και θύρες φόρτισης (εμπρός και πίσω) και ένα άνετο σαλόνι συμπληρώνουν το παζλ των στοιχείων εντός της καμπίνας. Και κάνουν την καθημερινότητα άνετη και τακτοποιημένη όσο θα πρέπει να είναι στον χώρο που μοιραία περνάμε μεγάλο μέρος της ημέρας μας.
Ήπια υβριδικό Kona
Ο τρικύλινδρος κινητήρας turbo, άμεσου ψεκασμού μπορεί να μοιάζει μικρός, ειδικά μετά την αύξηση στο μέγεθος του αυτοκινήτου. Όμως σε συνδυασμό με ήπια υβριδικό σύστημα 48 V με μια μίζα/γεννήτρια για την εκκίνηση του κινητήρα μετά από στάση αλλά και για την υποβοήθηση του στην επιτάχυνση είναι ακριβώς ότι χρειάζεται η συγκεκριμένη έκδοση του μοντέλου. Το σύνολο ολοκληρώνει το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων που έχει πολύ καλή κλιμάκωση και ωραία αίσθηση στις αλλαγές.
Το αποτέλεσμα είναι μια πραγματική κατανάλωση σε μικτές διαδρομές κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ. Χωρίς συμβιβασμούς ή προσπάθεια.
Στον δρόμο δεν νιώσαμε να μας προβληματίζει ο όγκος, ακόμα και εντός του κέντρου των πόλεων. Ούτε να μας λείπει ισχύς στις υπεραστικές διαδρομές. Ίσως η ρύθμιση της ανάρτησης να μπορούσε να είναι λίγο πιο σκληρή, ώστε να εμπνέει μεγαλύτερη σιγουριά σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές. Αλλά κάτι τέτοιο δεν θα άρεσε στους πίσω επιβάτες. Και το Kona φημίζεται για την αγάπη τους στη οικογένεια.
Χάρη στο σχετικά μικρό βάρος του (σχεδόν 1400 κιλά) το Kona επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 11,7 δευτερόλεπτα. Ενώ η μέγιστη ταχύτητα του είναι τα 180 χλμ./ώρα.
Μεγαλύτερο και καλύτερο
Σε αυτή τη δεύτερη γενιά του το Kona έχει αξιοποιήσει την αύξηση του μεγέθους του προς όφελος των επιβατών. Με μήκος στα 4,35 μέτρα, πλάτος στα 1,82 μέτρα (2,5 εκ μεγαλύτερο από το προηγούμενο) και ύψος στα 1,57 μέτρα, τα +6 εκατοστά στο μεταξόνιο (που έφτασε στα 2,66 μέτρα) έδωσαν στους σχεδιαστές άλλη ελευθερία. Που απολαμβάνουν κυρίως οι χρήστες του πίσω καθίσματος στα πόδια και στην απόσταση του κεφαλιού τους από την οροφή.
Ο χώρος των αποσκευών είναι 466 λίτρα, αντί για τα 361 του προηγούμενου μοντέλου και φτάνει στα 1.300 λίτρα με την πλάτη του πίσω καθίσματος αναδιπλωμένη. Ενώ το σχήμα και το χαμηλό κατώφλι τον κάνουν ακόμα πιο εύχρηστο. Δυστυχώς στο κάτω μέρος του δεν θα βρούμε μια ρεζέρβα, αλλά ένα κιτ επισκευής που δεν είναι ιδανικό για όσους αποφασίσουν να κάνουν χρήση των εκτός δρόμου δυνατοτήτων του Kona και των 16 εκατοστών που απέχει το πάτωμα από το έδαφος.
Hyundai Kona με SmartSense
Η σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού είναι πλήρης. Αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης εμπρός και παρακολούθηση κατάστασης οδηγού μπορεί κάποιες στιγμές να μας ενόχλησαν, αφού είχαν παρεμβατικό ρόλο. Αλλά δεν σκεφτήκαμε ούτε στιγμή να τα απενεργοποιήσουμε. Προτιμήσαμε τις παρατηρήσεις, τις ηχητικές ενημερώσεις και το φρενάρισμα από την πιθανότητα να μην προλάβουμε να αντιδράσουμε και να έχουμε άλλα. Η σύγχρονη εποχή απαιτεί προσαρμογή στα σύγχρονα συστήματα. Και όταν αυτά αφορούν στην ασφάλεια, από εμάς είναι «ναι».
Από εκεί και πέρα, το Kona της δοκιμής μας είχε και μια σειρά από επιπλέον καλούδια. Όπως η ειδοποίηση πιθανής εγκατάλειψης προσώπου στα πίσω καθίσματα, οι θερμαινόμενοι καθρέφτες και το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Όμως παρά την ποιότητα και τον εξοπλισμό, το Kona παραμένει προσιτό. Με τιμή που αρχίζει από τις €25.290, για τη βασική έκδοση και ανεβαίνει στις €26.990 για τη Distinctive που είχαμε στη διάθεσή μας. Ενώ υπάρχει και η κορυφαία N Line. Όλες έρχονται με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση (χωρίς όριο χιλιομέτρων) και 5ετή δωρεάν οδική βοήθεια.