Δοκιμή: Jeep Avenger EV – Ο εκδικητής

Η Jeep στρέφει ξεκάθαρα το βλέμμα της στην Ευρώπη με το Avenger, το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο στην ιστορία της αμερικανικής μάρκας.

Ακούστε το άρθρο

Η Jeep στρέφει ξεκάθαρα το βλέμμα της στην Ευρώπη με το Avenger, το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο στην ιστορία της αμερικανικής μάρκας.

Ένα μικρό, δικίνητο ηλεκτρικό μοντέλο μέσα στις αντιπροσωπείες της Jeep μοιάζει σαν ξένο σώμα. Ωστόσο δεν είναι, αφού το Avenger έχει ισχυρούς δεσμούς με την Ευρώπη, χωρίς να ξεχνά την αμερικανική υπηκοότητα του. Σχεδιασμένο και εξελιγμένο στην Ιταλία, το Avenger έδωσε για πρώτη φορά τον τίτλο «Car of the Year» για τη Γηραιά Ήπειρο στην Jeep. Ενώ απέσπασε και τη νίκη στην κατηγορία «Οικογενειακό Αυτοκίνητο» του Women’s Worldwide Car of the Year. Του μοναδικού θεσμού στον κόσμο όπου εκλέκτορες είναι αποκλειστικά γυναίκες επαγγελματίες δημοσιογράφοι αυτοκινήτου, μεταξύ τους και μια Ελληνίδα.

Δοκιμή: Jeep Avenger EV - Ο εκδικητής

Ο αρχικός σχεδιασμός ήταν το Avenger να υπάρχει μονάχα σε ηλεκτροκίνητες εκδόσεις, όμως στην πορεία προστέθηκαν μια συμβατική βενζινοκίνητη και μια υβριδική έκδοση. Ενώ στο τέλος του έτους θα δούμε και την πολυαναμενόμενη τετρακίνητη έκδοση η οποία θα «εναρμονίσει» το μοντέλο με την παράδοση της μάρκας.

Δείτε ακόμα: Jeep Avenger 4xe: Νεο, καινοτόμο, αποδοτικό και παντός εδάφους

Το μικρότερο αυτοκίνητο στα 84 χρόνια ιστορίας της Jeep (με μόνη εξαίρεση το Willy’s της δεκαετίας του 1940) διαφοροποιείται και αισθητικά από τα προηγούμενα μοντέλα της μάρκας. Μάλιστα τολμά να το κάνει ακόμα και στην μάσκα, η οποία επανασχεδιάστηκε με στόχο να καλύψει τις ηλεκτρικές ανάγκες του μοντέλου. Αλλά έτσι, για να μην ξεχνιόμαστε, υπάρχει μια χρωμιωμένη μικρογραφία της κλασσικής μάσκας στο αριστερό μέρος της κάτω γρίλιας.

Δοκιμή: Jeep Avenger EV - Ο εκδικητής

Avenger: Από το Τορίνο

Δημιούργημα του σχεδιαστικού κέντρου στο Τορίνο, το Avenger δείχνει την οικογενειακή καταγωγή του ξεκάθαρα και από την πρώτη ματιά. Όπως και τις «Off Road» προτιμήσεις του, κυρίως με την απόσταση των 20 εκατοστών από το έδαφος και την προσθήκη μαύρων πλαστικών σε καίρια σημεία του αμαξώματος. Αυτά τα πλαστικά τμήματα δεν είναι βαμμένα μαύρα, έτσι, σε περίπτωση επαφής με κάποιο αντικείμενο η «πληγή» θα είναι όσο το δυνατόν λιγότερο εμφανής.

Δοκιμή: Jeep Avenger EV - Ο εκδικητής

Η Jeep πήρε πολύ σοβαρά τις μελέτες που λένε ότι το 70% των αισθητικών ζημιών στα αυτοκίνητα γίνεται σε μικροσυγκρούσεις. Και τις περισσότερες φορές οι ιδιοκτήτες δεν μπαίνουν στον κόπο και τα έξοδα να τις επισκευάσουν. Έτσι μελέτησε τους τρόπους να προστατεύσει, εκτός από τα μαύρα πλαστικά και τα φωτιστικά σώματα. Τοποθετώντας τα σε τέτοια θέση που είναι όσο το δυνατόν πιο προστατευμένα, χωρίς αυτό να είναι εμφανές.

Δοκιμή: Jeep Avenger EV - Ο εκδικητής

Βασισμένο στην πλατφόρμα eCMP2 του ομίλου Stellantis, το Avenger έχει γωνίες προσέγγισης και διαφυγής ίδιες με αυτές του Renegate, χάρη στους κοντούς πρόβολους εμπρός και πίσω.

Δοκιμή: Jeep Avenger EV - Ο εκδικητής

Το Avenger μιλά 41 γλώσσες

Μοιραία πλέον όταν ανοίγουμε την πόρτα ενός νέου αυτοκινήτου, την προσοχή μας τραβά η (συνήθως) μεγάλη οθόνη. Το Avenger έχει μια 10,25 ιντσών στην κλασσική θέση, στο κέντρο του ταμπλό και άλλη μια ως ψηφιακό πίνακα οργάνων. Σε αυτόν απεικονίζεται η εναλλαγή μεταξύ των έξι προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Snow, Mud και Sand) τα οποία είναι διαθέσιμα σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου. Σημαντικό αισθητικό στοιχείο είναι η ύπαρξη στο ταμπλό του εξωτερικού χρυσαφί χρωματισμού, που μαζί με τους οριζόντιους αεραγωγούς δίνουν μια ενδιαφέρουσα, μοντέρνα πινελιά.

Δοκιμή: Jeep Avenger EV - Ο εκδικητής

Το σύστημα infotainment Uconnect έχει προεγκατεστημένες 41 γλώσσες επικοινωνίας και φυσικά συνδεσιμότητα. Επιπλέον έχει 4 θυρίδες φόρτισης μέσα στην καμπίνα των επιβατών. Μια USB, μια 12V και δύο Type C πέρα από την επιφάνεια ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου.

Δοκιμή: Jeep Avenger EV - Ο εκδικητής

Δεκάδες μικροί και μεγαλύτεροι αποθηκευτικοί χώροι φροντίζουν για την ασφαλή και νοικοκυρεμένη τοποθέτηση αντικειμένων όλων των επιβατών. Ο συνολικός όγκος τους είναι 34 λίτρα, όσο δηλαδή μια βαλίτσα σε μέγεθος καμπίνας αεροπλάνου. Ενώ στο πίσω μέρος το μοντέλο προσφέρει 380 λίτρα χώρου αποσκευών με «καθαρό» σχήμα και μια πόρτα πλάτους ενός μέτρου για εύκολη πρόσβαση.

Δοκιμή: Jeep Avenger EV - Ο εκδικητής

Άνετοι χώροι, καλής ποιότητας υλικά και εργονομικά καθίσματα συμπληρώνουν το παζλ ενός αναμενόμενα καλού σαλονιού εντός του Avenger. Επιπλέον, αποδεικνύοντας τον οικολογικό χαρακτήρα του, το Avenger αποτελείται από 30% ανακυκλωμένα υλικά ενώ το 95% του αυτοκινήτου είναι ανακυκλώσιμο στο τέλος της ζωής του.

Δοκιμή: Jeep Avenger EV - Ο εκδικητής

To Avenger στην πράξη

Ένα B-SUV με βαρύ όνομα και off-road DNA θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, ακόμα και χωρίς τετρακίνηση. Με την υποστήριξη ηλεκτρονικών συστημάτων και μιας εξαιρετικής ανάρτησης που η Jeep φρόντισε να το προικίσει. Και θα ανταποκριθεί με άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις εντός ή εκτός πόλης. Ενώ δεν θα κάνει πίσω σε μια πλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού.

Οι φυσικού διακόπτες και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, μέσω της κεντρικής οθόνης, δίνουν εύκολη πρόσβαση σε λειτουργίες και ρυθμίσεις χωρίς να απαιτείται χρόνος προσαρμογής. Με διακόπτες γίνεται και η επιλογή «ταχύτητας» μεταξύ Parking, Reverse, Neutral, Drive και του «B» που εξασφαλίζει μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας και οδήγηση με ένα πεντάλ.

Δοκιμή: Jeep Avenger EV - Ο εκδικητής

Το αμιγώς ηλεκτρικό Avenger έχει μια μπαταρία 54 kWh η οποία είναι συμπαγής και απολύτως σφραγισμένη, ώστε να μπορεί ο οδηγός να απολαύσει του Jeep του ως Jeep. Έχει ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης 400V με απόδοση 156 ίππων. Επισήμως το αυτοκίνητο επιταχύνει 0-100 χλμ/ώρα σε 9 δευτερόλεπτά και μπορεί να διανύσει έως 400 χιλιόμετρα σε μικτές διαδρομές πριν χρειαστεί φόρτιση. Και 550 χιλιόμετρα σε αστικές διαδρομές αντίστοιχα. Ενώ η φόρτιση γίνεται (στην περίπτωση ταχυφορτιστή) σε ταχύτητα έως 100 kV και χρειάζεται 24 λεπτά για να γεμίσει από 20% στα 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας ή να αποκτήσει 30 χιλιόμετρα αυτονομίας σε 3 λεπτά. Μια άδεια μπαταρία σε φορτιστή 11kW θα χρειαστεί 5 ώρες και 30 λεπτά για να γεμίσει.

Δοκιμή: Jeep Avenger EV - Ο εκδικητής

Η επιτάχυνση του είναι πολιτισμένη και επαρκής, η ανάκτηση ενέργειας πολύ ικανοποιητική και η οδική συμπεριφορά του προβλέψιμη και έτοιμη να ακολουθήσει με ακρίβεια τα προστάγματα του χειριστή. Έτσι το compact SUV στην αμιγώς ηλεκτρική του εκδοχή είναι μια πολύ καλή επιλογή για την Ελληνική αγορά, με τιμή εκκίνησης στα 38.700 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση) για την έκδοση Longitude και με εργοστασιακή εγγύηση 4 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα και για την μπαταρία 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα. Ενω το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν στην έκδοση Summit, η οποία είναι η κορυφαία και έχει ό,τι καλύτερο προσφέρει η Jeep στο Avenger με τιμή από 43.997 ευρώ, χωρίς την κρατική επιδότηση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ηλεκτρικός

ΑΠΟΔΟΣΗ: 156 PS, 260 Nm

KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο μίας σχέσης

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.084×1.776×1.528 mm

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ:  380 lt

ΒΑΡΟΣ: 1.536 kg

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 km/h: 9,0″

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 150 km/h

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 15,7 kWh /100 km

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 0 g/km

AYTONOMIA: 400 km

ΦΟΡΤΙΣΗ

DC 100 kW, 20-80%: 24′

AC 11 kW, 0-100% : 5,5 ώρες

abb_img