Tο μοντέλο ορόσημο για την Kia, αφού με το EV6 η μάρκα άνοιξε τα φτερά της στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.
Η Kia πόνταρε όλες τις μάρκες της στο EV6, το αυτοκίνητο που αποτελεί ορόσημο του μετασχηματισμού της φίρμας σε πάροχο λύσεων βιώσιμης κινητικότητας. Η κορεατική μάρκα κατάφερε, αφού αποτίναξε το ρόλο του κατασκευαστή προσιτών αυτοκινήτων, να πάρει υπό τη σκέπη της το premium κομμάτι του ομίλου και να ηγηθεί στον δρόμο προς την ηλεκτρική μετάβαση. Σημαιοφόρος σε αυτή την πορεία ανέλαβε το EV6, το οποίο μόνο απαρατήρητο δεν έχει περάσει. Το πολυβραβευμένο EV6 έχει ανακηρυχθεί Premium αυτοκίνητο της χρονιάς στη Γερμανία, «Car of the Year» στα βρετανικά What Car?, Παγκόσμιος Πρωταθλητής στα Best car of the Year ενώ έχει κερδίσει και τον τίτλο «Car of the Year» για τη Γηραιά Ήπειρο.
Μάλιστα η Kia έχει ανακοινώσει ότι θα παρουσιάσει συνολικά 15 ολοκαίνουρια αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030. Κάποια έχουν ήδη φτάσει στις εκθέσεις και στέκονται δίπλα στο EV6, όπως το Niro και το EV9. Ενώ άλλα έρχονται στο άμεσο μέλλον όπως το EV4 Και το EV3.
Τολμηρός σχεδιασμός
Το EV6 είναι, μέσα σε όλες τις πρωτιές του και το πρώτο αυτοκίνητο της Kia που ενσωματώνει την καινούρια σχεδιαστική φιλοσοφία που η μάρκα ονομάζει «opposites united». Η οποία εμπνέεται από τις αντιθέσεις που συναντάμε παντού στη φύση και στην ανθρωπότητα.
Στην πράξη οι επιφάνειες του EV6 κατακλύζονται από αντιθέσεις. Λείες επιφάνειες συνυπάρχουν αρμονικά με αιχμηρά στιλιστικά στοιχεία και με έντονες λεπτομέρειες που ίσως δεν είναι εύκολα διακριτές στο μαύρο χρώμα, όμως υπάρχουν παντού. Και το κάνουν ξεχωριστό και ενδιαφέρον. Ακόμα και το «tiger face» της Kia έχει προσαρμοστεί στην νέα ψηφιακή εποχή και πλέον λέγεται «Digital Tiger Face», με τις απαραίτητες αισθητικές τροποποιήσεις.
Τα πίσω φωτιστικά σώματα και οι καθρέφτες είναι βασικοί κοινωνοί αυτής της νέας σχεδίασης και παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον από τις πολλές διαφορετικές υφές καθώς και για το σχήμα τους. Εκεί, σχεδόν μέσα στο πίσω δεξί φωτιστικό σώμα, η Kia έχει κρύψει αριστοτεχνικά τη θύρα φόρτισης.
Το μοντέλο είναι το πρώτο που έχει χτιστεί πάνω στην Παγκόσμια πλατφόρμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων E-GMP (Electric Global Modular Platform). Ακροβατώντας μεταξύ των SUV και των crossover καταφέρνει να κρατά ίσες αποστάσεις και να ικανοποιεί όσους δεν θέλουν να αποκτήσουν άλλο ένα Sport Utility μοντέλο, αλλά επιθυμούν να απολαύσουν τα πραγματικά πλεονεκτήματα του.
Εντός του EV6
Ανοίγοντας την πόρτα του αυτοκινήτου εντυπωσιάζει η απλότητα, η οποία όμως δεν υστερεί στο θέμα της προσωπικότητας. Μεγάλοι χώροι, ωραία υλικά και πολύ καλή ποιότητα κατασκευής κάνουν το σαλόνι αντάξιο της πολυτελούς κατηγορίας στην οποία ανήκει το EV6. Βέβαια ας μην ξεχνάμε ότι το μοντέλο έχει ψηλά στις προτεραιότητες του την τεχνολογία. Η βασική επικοινωνία με το αυτοκίνητο γίνεται μέσω της ελαφρώς κυρτής οθόνης πολυμέσων με διάμετρο 12,3 ιντσών, στο κέντρο του ταμπλό. Τα καθίσματα έχουν πολύ ιδιαίτερη σχεδίαση, χωρίς να επηρεάζεται η άνεση και η εργονομία τους.
Πίσω από το εκκεντρικής σχεδίασης προσκέφαλο υπάρχει μια ενσωματωμένη κρεμάστρα για κάποιο πανωφόρι, στο πλάι συναντάμε θύρες USB Type C και η υφασμάτινη επένδυση έχει κατασκευαστεί από ανακυκλωμένα πλαστικά. Για την ακρίβεια με το ισοδύναμο 111 πλαστικών μπουκαλιών νερού. Ωστόσο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας έχει επένδυση από μη ζωικό δέρμα.
Πρακτική και όμορφη, η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί τον περιστροφικό διακόπτη επιλογής σχέσεων, το κουμπί εκκίνησης, μια επιφάνια επαγωγικής φόρτισης κινητού τηλεφώνου, μερικά ακόμα χειριστήρια και αποθηκευτικό χώρο. Που εκτείνεται και ακριβώς από κάτω, με ένα μεγάλο προστατευμένο τμήμα στο οποίο χωρά ακόμα και ένα μικρό σακίδιο πλάτης.
Χρέη πίνακα οργάνων εκτελεί μια δεύτερη οθόνη, επίσης 12,3 ιντσών με δυνατότητα πολλών παραμετροποιήσεων. Βασικοί χειρισμοί γίνονται με τα χειριστήρια που βρίσκονται πάνω στο τιμόνι. Μεταξύ τους και η επιλογή του προγράμματος οδήγησης.
Από πλευράς αποσκευών, ο χώρος στο πίσω μέρος είναι 520 λίτρα και μπορεί, με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα να φτάσει έως τα 1.300 λίτρα. Επίσης υπάρχει εμπρός αποθηκευτικός χώρος, το γνωστό και με τον όρο «Frunk» που για τις δικίνητες εκδόσεις (σαν τη δική μας) είναι 52 λίτρα ενώ στα τετρακίνητες μειώνεται στα 20 λίτρα, όμως εξακολουθεί να είναι μια πολύ καλή περίπτωση για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.
Ένα EV6 για κάθε ανάγκη
Στην Ελλάδα το EV6 έχει τέσσερις εκδόσεις. Εμείς είχαμε στη διάθεση μας αυτή με τη μεγαλύτερη μπαταρία, των 77,4 kWh με ισχύ 229 ίππων, που δίνει αυτονομία 528 χιλιομέτρων.
Όμως διατίθεται ακόμα μια πισωκίνητη με μπαταρία 58 kWh και ισχύ 170 ίππων καθώς και δύο τετρακίνητες, οι οποίες χρησιμοποιούν την μεγάλη μπαταρία και έχουν ισχύ 325 και 585 ίππους. Η τελευταία είναι η περίφημη έκδοση GT.
Χάρη στην υψηλή ενεργειακή πυκνότητα (618 Wh/kg) η μπαταρία αυτή μπορεί να φορτίσει σε συνεχές ρεύμα DC με 240 kW (και 11 kW σε AC), κάτι που πρακτικά σημαίνει ταχύτητα. Έτσι αν το συνδέσουμε σε ταχυφορτιστή μπορεί να φτάσει από 10 στο 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε μόλις 18 λεπτά. Ή να πάρει αρκετή ενέργεια ώστε να διανύσει 100 χιλιόμετρα σε λιγότερα από 4,5 λεπτά. Αυτοί οι χρόνοι, η ανάκτηση ενέργειας και η πραγματική αποτύπωση των υπολειπόμενων χιλιομέτρων κάνουν το EV6 πιο απολαυστικό, εκμηδενίζοντας το άγχος της αυτονομίας.
Στην πράξη
Η ηλεκτρική δύναμη του κινητήρα επιταχύνει το μεγάλο crossover από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα και τα paddles πίσω από το τιμόνι δίνουν στον οδηγό την επιλογή του βαθμού ανάκτησης ενέργειας. Που φτάνει έως την οδήγηση με ένα πεντάλ και κάνει την κίνηση στην πόλη πιο ευχάριστη. Ασφαλώς το σχετικά μεγάλο μέγεθος μπορεί να δυσκολέψει την κίνηση εντός πόλης, ωστόσο η κάμερα οπισθοπορείας και οι αισθητήρες βοηθούν στο εύκολο παρκάρισμα στον μικρότερο δυνατό χώρο. Ταυτόχρονα το άκαμπτο αμάξωμα και η ικανή ανάρτηση δεν αφήνουν τις (συχνές) ατέλειες των δρόμων να περάσουν στους επιβάτες.
Εκτός πόλης το EV6 προσφέρει άνεση και φυσικά ησυχία. Με λίγο μικρότερη αυτονομία από ότι τις αστικές διαδρομές, αλλά με ωραία ποιότητα κύλισης και οδική συμπεριφορά, παρά το σχεδόν δύο τόνων βάρος του. Και φυσικά με την ασφάλεια των πέντε αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης Euro NCAP και όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και αποφυγής σύγκρουσης.
Αν κάτι θα θέλαμε να βελτιωθεί, είναι η ευκολία χρήσης του συστήματος infotainment, για το οποίο χρειάζεται ένα διάστημα προσαρμογής πριν ο χρήστης μπορεί να βρει άμεσα αυτό που θέλει, χωρίς να πάρει τα μάτια του από τον δρόμο.
Το Kia EV6 RWD Long Range στην έκδοση της δοκιμής μας κοστίζει 60.390 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση, ενώ η βασική έκδοση αρχίζει από τις 53.990 ευρώ. Πάντα με εγγύηση 7 ετών ή 150.000 χλμ, η οποία περιλαμβάνει την μπαταρία.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ηλεκτρικός μόνιμου μαγνήτη
ΑΠΟΔΟΣΗ: 226 PS, 350 Nm
KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο μίας σχέσης
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4680 x 1880 x 1550 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 520-1.300 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.910 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h: 7,3″
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 185 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 16,2 kWh /100 km)
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 0 g/km
AYTONOMIA: 528 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 240 kW, 10-80% : 18′