Ανανεωμένη ψηφιακά και με υβριδικό σύστημα κίνησης, αυτή η νέα Mercedes-Benz GLA 200 είναι η πιο προσιτή πρόταση σε SUV της μάρκας.
Με το διαχρονικό άστρο στο εμπρός μέρος της η GLA 200, το premium SUV που γνωρίσαμε το 2013 απέκτησε τώρα μια περισσότερο οικολογική έκδοση. Αφού η Mercedes τοποθέτησε το υβριδικό σύστημα κίνησης με βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρου και ισχύ 163 ίππων κάτω από το καπό. Έτσι αυτή, η εισαγωγική έκδοση του μοντέλου είναι ταυτόχρονα «πράσινη», προσιτή στην απόκτηση και οικονομική στη χρήση. Με λίγα λόγια μια ιδανική περίπτωση για την Ελληνική αγορά. Επιπλέον κυκλοφορεί χωρίς περιορισμούς στο κέντρο της Αθήνας. Αφού παρότι οι εκπομπές ρίπων είναι 152 γρ./ χλμ., η ύπαρξη της υβριδικής τεχνολογίας εντάσσει το πολυτελές αυτοκίνητο στην κατηγορία όσων έχουν το «ελευθέρας».
Mercedes-Benz GLA 200: Η υβριδική τεχνολογία
Μετά από τέσσερα χρόνια παρουσίας της δεύτερης γενιάς της GLA, η Mercedes έφερε την υβριδική έκδοση. Το μοντέλο απολαμβάνει τα οφέλη της προσθήκης του EQ Boost. Του mild Hybrid υβριδικού συστήματος 48V που λειτουργεί παράλληλα με τον Turbo βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρου και του δίνει επιπλέον ισχύ 13,4 ίππων.
Στην ουσία αυτή η προσθήκη δίνει στη GLA αυτή την επιπλέον ιπποδύναμη στις χαμηλές στροφές του κινητήρα και πριν ενεργοποιηθεί ο υπερσυμπιεστής του βενζινοκινητήρα. Αυτή η ισχύς προέρχεται από την αναγεννητική πέδηση που αποθηκεύεται τώρα, με τη μορφή ηλεκτρισμού, στην μπαταρία.
Έτσι η Mercedes GLA έχει συνδυαστική ισχύ 163 ίππων και, χάρη στο υβριδικό σύστημα, μικρότερη κατανάλωση, κυρίως στις αστικές διαδρομές και στην σχεδόν ακίνητη κίνηση εντός πόλης, παρά στην κίνηση στον αυτοκινητόδρομο. Ασφαλώς το υβριδικό σύστημα κίνησης και το σύστημα Start-Stop, μαζί με το πολύ φιλικό και πολιτισμένο αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διατηρούν την κατανάλωση καυσίμου χαμηλά, κοντά στα 8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα μικτής διαδρομής.
«Παιχνιδιάρικο» εσωτερικό
Μετά το σύστημα κίνησης, η δεύτερη μεγαλύτερη αναβάθμιση της GLA αφορά την ψηφιακή τεχνολογία. Τώρα πιά, ακόμα και στην βασική του έκδοση, το μοντέλο έχει την κεντρική οθόνη των 10,25 ιντσών, που είναι κατά 3 ίντσες μεγαλύτερη από την προηγούμενη. Ενώ άλλη μια οθόνη, ίδιας διάστασης, βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και εκτελεί χρέη ψηφιακού πίνακα οργάνων. Τις δύο οθόνες ενοποιεί μια μεγάλη οριζόντια κρυστάλλινη επιφάνεια που βοηθά στην premium αίσθηση του εμπρός μέρους της καμπίνας. Το σύστημα έχει τώρα αναβαθμισμένη συνδεσιμότητα και νέες εφαρμογές.
Ένα ειδικό πακέτο εξατομίκευσης είναι διαθέσιμο για το infotainment και περιλαμβάνει μια σειρά από μίνι-παιχνίδια όπως Sudoku, Shuffle Puck, Pairs, Match 3 και να περνά πιο ευχάριστα η ώρα αναμονής όσο το όχημα είναι ακινητοποιημένο.
Αισθητικές αναβαθμίσεις
Εξωτερικά οι αναβαθμίσεις αφορούν σχεδιαστικές αλλαγές στα φωτιστικά σώματα, με τεχνολογία LED High Performance και high beam assist εμπρός, μικρές διαφοροποιήσεις στη μάσκα και στους προφυλακτήρες, καθώς και νέες ζάντες 18 ιντσών.
Εντός της καμπίνας των επιβατών η Mercedes έχει κάνει ένα μικρό φρεσκάρισμα στο ήδη όμορφο και πρακτικό σαλόνι της GLA. Έτσι έχει τώρα περισσότερες και φωτιζόμενες θύρες USB (Type-C) και στάνταρ δερμάτινο θερμαινόμενο τιμόνι σε όλες τις εκδόσεις.
Κατά τα λοιπά, το αναβαθμισμένο σύστημα infotainment MBUX έχει κάμερα οπισθοπορείας και ψηφιακό βοηθό για φωνητικές εντολές που ενεργοποιείται με τη φράση «Hey Mercedes» ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μπορεί να αλλάξει μεταξύ τριών διαμορφώσεων, Classic, Sporty και Discreet ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού.
Η Mercedes-Benz GLA 200 στο δρόμο
Ο premium χαρακτήρας του αυτοκινήτου και οι οικογενειακές ρίζες είναι εμφανείς στην GLA από την πρώτη επίσκεψη στην καμπίνα των επιβατών. Εργονομία, ωραία αίσθηση και προσεγμένες λεπτομέρειες κάνουν την παραμονή ευχάριστη.
Ο οδηγός έχει στη διάθεση του το κουμπί επιλογής προγράμματος οδήγησης Driving Select στην κεντρική κονσόλα. Έτσι μπορεί να επιλέξει μεταξύ οικονομίας, άνεσης και ταχύτητας. Αν καταλήξει στο Sport τότε θα δει άμεσα τις στροφές του κινητήρα να αυξάνονται και την απόκριση κινητήρα και τιμονιού να γίνονται σημαντικά αμεσότερες. Ασφαλώς με το ανάλογο τίμημα στην κατανάλωση καυσίμου, που θα πλησιάσει σε διψήφιο αριθμό λίτρων ανα 100 χιλιόμετρα.
Παρότι η GLA 200 δεν είναι ένα σπορ μοντέλο της μάρκας, δεν έχει κανένα πρόβλημα να αναλάβει έναν τέτοιο ρόλο αν της ζητηθεί. Και θα το κάνει με στιλ ανάλογο του τριάκτινου εμβλήματος που φέρει στο εμπρός μέρος της. Με μια υποδειγματική ποιότητα κύλισης και μια ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων που με ευκολία αψηφά την κακή ποιότητα οδοστρώματος που βρίσκουν τα ελαστικά. Ακόμα κι αν ο οδηγός το παρακάνει λίγο και παρά το αυξημένο ύψος από το έδαφος, το αυτοκίνητο δεν θα πάρει έντονες κλήσεις και δεν θα προβληματίσει
Ταυτόχρονα η πλήρης σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, όπως το Adaptive Cruise Control και το σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας κάνουν τις διαδρομές άνετες και πιο ασφαλείς.
Παρότι μιλάμε για την εισαγωγική έκδοση της GLA το ποσό που πρέπει κάποιος να καταθέσει για να την αποκτήσει είναι 47.500 ευρώ. Βέβαια το υβριδικό μοντέλο έχει όλα όσα περιμένει κάποιος από ένα αυτοκίνητο της premium κατηγορίας. Είναι ένα άρτια εξοπλισμένο και τεχνολογικά προηγμένο σύγχρονο αυτοκίνητο, με άνετους χώρους για όλους τους επιβάτες και για τις αποσκευές τους. Οδηγικά ευχάριστο και πρόθυμο, με αρμονικό, όμορφο αμάξωμα και με καταγωγή από μια πολύ καλή οικογένεια.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Βενζίνης 1.332cc 48V Mild Hybrid
ΑΠΟΔΟΣΗ: 163 PS/5.500 rpm, 270 Nm/2.000-3.500 rpm
KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.412 x 1.834 x 1.616 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 425 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.570 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h: 9″
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 210 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,7 lt/100 km
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 : 152 g/km