Με την επιστροφή της μάρκας στην Ελλάδα, πλέον με κινεζική και όχι βρετανική υπηκοότητα, η MG έφερε μαζί της μια σειρά μοντέλων. Μεταξύ τους και σε περίοπτη θέση το αμιγώς ηλεκτρικό MG 4. Tο οποίο, για όσους δεν είναι ακόμα έτοιμοι να κάνουν μια ηλεκτρική μετάβαση, υπάρχει και σε εκδόσεις με βενζινοκινητήρα.
Ο όμιλος Saic Motor, στον οποίο πλέον ανήκει η φίρμα MG, είναι ένας από τους σημαντικότερους και μεγαλύτερους κατασκευαστές στην αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα. Και το MG 4 αποτελέι βασικό πυλώνα στην γκάμα της μάρκας.
Το μικρομεσαίο οικογενειακό μοντέλο, παρά την σύγχρονη τεχνολογία του, έχει ανταγωνιστική τιμή. Η έκδοση Excite της δοκιμής μας είναι η μικρότερη και πιο προσιτή. Έχει την μπαταρία των 51 kWh και τον ηλεκτροκινητήρα των 170 ίππων. Εξωτερικά δεν υπάρχει οπτικός διαχωρισμός με την μεγαλύτερη έκδοση, την Exclusive με μπαταρία 64 kWh και ισχύ 204 ίππων. Ενώ περιμένουμε και μια τετρακίνητη έκδοση με δύο κινητήρες και 435 ίππους.
Εκτός και εντός του MG 4
Ιδιαίτερο χαρακτήρα στην εξωτερική αισθητική του αυτοκινήτου δίνουν τα φωτιστικά σώματα. Τα εμπρός έχουν σφηνοειδές σχήμα, ενώ τα πίσω «αγκαλιάζουν τις γωνίες του αμαξώματος με μοντέρνο και πρωτότυπο τρόπο. Στην άκρη της αεροτομής, που ενώνει τα δύο πίσω φώτα, υπάρχει τελείωμα σε σχήμα «ducktail». Και πιο κάτω ένας αεροδυναμικός διαχύτης, χωρίς όμως ουσιαστικό έργο, τουλάχιστον σε αυτή την έκδοση. Χάρη στο λείο σχήμα του, το μήκους 4,30 μέτρων μοντέλο έχει συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,27.
Ανοίγοντας την πόρτα στον… εσωτερικό του κόσμο είναι ξεκάθαρο ότι οι κινέζοι δεν άφησαν τίποτα στην τύχη. Μαύρο χρώμα σχεδόν παντού, αρκετά μίνιμαλ σχεδιασμός με οριζόντιες ευθείες γραμμές, μέσα στις οποίες είναι οι διακριτικοί αεραγωγοί. Δύο οθόνες, μια 7 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία 10,25 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MG iSMART. Μέσα από την τελευταία ο οδηγός κάνει τις παραμετροποιήσεις όλων των λειτουργιών. Όπως του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, των συστημάτων υποβοηθήσης της οδήγησης, των 5 προγραμμάτων οδήγησης, του κλιματισμού και της φόρτισης. Ενώ στην κάτω πλευρά της η MG έβαλε μια σειρά 7 φυσικών πλήκτρων για συχνά χρησιμοποιούμενες λειτουργίες.
Η καμπίνα του MG
Η κεντρική κονσόλα έχει πολλές χρηστικές θήκες αποθήκευσης μικρών αντικειμένων και άφθονο χώρο κάτω από το υποβραχιόνιο. Αρκετό ακόμα για να φιλοξενήσει με ασφάλεια μια τσάντα κατά την οδήγηση. Πιο μπροστά συναντάμε μια αιωρούμενη επιφάνεια. Πάνω είναι ο περιστροφικός επιλογέας του κιβωτίου, το ηλεκτρονικό χειρόφρενο και μια επιφάνεια για αντικείμενα. Που στις ακριβές εκδόσεις έχει ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου.
Όλα τα καθίσματα είναι καλής ποιότητας, με ωραία στήριξη και αρκετούς χώρους, ακόμα και για τους πίσω επιβάτες. Από πλευράς αποσκευών, το MG 4 έχει 363 λίτρα που μπορούν να γίνουν έως 1.177 με την πλάτη των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένη. Όμως εκεί θα πρέπει να μπουν και τα καλώδια φόρτισης, αφού δεν υπάρχει εμπρός αποθηκευτικός χώρος.
Στη στάθμευση βοηθούν οι αισθητήρες παρκαρίσματος. Αν και θα θέλαμε μια κάμερα οπισθοπορείας, αφού η ορατότητα είναι περιορισμένη από το μέγεθος και το σχήμα του πίσω παρμπρίζ.
Χτισμένο σε γερές βάσεις
Το MG4 Electric είναι το πιο σύγχρονο μοντέλο της MG και το πρώτο με την διαμορφώσιμη πλατφόρμα MSP (Modular Scalable Platform) του ομίλου Saic. Αυτή η πλατφόρμα δίνει έμφαση στην ασφάλεια, εξ ου και τα 5 αστέρια στις δοκιμές του EuroNCAP, ενώ κρατά χαμηλά το βάρος. Έτσι περιμένουμε να τη δούμε και σε άλλα μοντέλα διαφόρων κατηγοριών που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της μάρκας στην Ευρώπη.
Ο ηλεκτροκινητήρας του MG 4 στην έκδοση με μπαταρία LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου) 51 kWh αποδίδει ισχύ 170 ίππων με 250 Nm ροπής και κινεί τους πίσω τροχούς. Μάλιστα, παρά τα 1.655 κιλά του, το μοντέλο επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα σύμφωνα με την μάρκα. Eνώ η μέγιστη ταχύτητα έχει ηλεκτρονικό περιοριστή στα 160 χλμ./ώρα. Αυτονομία 350 χιλιομέτρων με μια φόρτιση ανακοινώνει το εργοστάσιο, όμως σε μικτές διαδρομές η πραγματική αυτονομία είναι λίγο μικρότερη. Και συγκεκριμένα περίπου 10%.
Όσον αφορά τον ανεφοδιασμό, μια πλήρης φόρτιση σε AC χρειάζεται περίπου 8 ώρες. Eνώ σε DC θέλει περίπου 40 λεπτά για να πάει από το 20 στο 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας.
Ζώντας με το MG 4
Παρότι αυτό είναι το μικρότερο MG 4 σε επιδόσεις, ο πειρασμός του πεντάλ στο δεξί μέρος είναι μεγάλος. Άμεση ισχύς και πολύ ωραία οδική συμπεριφορά δίνουν αυτοπεποίθηση στον οδηγό ασχέτως οδοστρώματος και διαδρομής. Παράλληλα ο μικρός κύκλος στροφής των 10,6 μέτρων δίνει την απαραίτητη ευελιξία εντός πόλης.
Επιλογή μεταξύ πέντε προγραμμάτων οδήγησης (eco, normal, sport, snow και custom), καθώς και μεταξύ των τριών βαθμίδων ανάκτησης ενέργειας δίνει το MG 4. Έτσι ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον καλύτερο συνδυασμό ανάλογα με τις συνθήκες και τις απαιτήσεις του. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρονικά συστήματα της σουίτας MG Pilot και τα αποτελεσματικά φρένα να αναλαμβάνουν να βοηθήσουν σε μια δύσκολη στιγμή.
Συμπερασματικά, μπορεί για την MG το Excite να είναι η μικρότερη εκδοχή του «4», όμως είναι αρκετή για όσους δεν κάνουν συχνά μεγάλα ταξίδια και θέλουν να καλύψουν της καθημερινές τους ανάγκες με ένα αυτοκίνητο καλοφτιαγμένο, ασφαλές και προσιτό. Η τιμή του MG Excite 51 kWh 170 PS της δοκιμήε μας , με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙ» είναι 24.450€. Επιπλέον έρχεται με 7 χρόνια εγγύηση ή 150.000 χλμ. για τα μηχανικά μέρη και τη μπαταρία.