Με τον εξοπλισμό ψηλά στην λίστα της MG, το ZS είναι μια πολύ καλή, «τίμια» πρόταση στη κατηγορία του.
Η MG επέστρεψε στην Ελλάδα μόλις το περασμένο καλοκαίρι. Και έκανε αρκετά σαφές, από την πρώτη παρουσίαση της, ότι έρχεται δυναμικά. Αφού ποντάρει πολύ στις προσιτές τιμές και τον πλούσιο εξοπλισμό. Το ZS, που είδαμε για πρώτη φορά το 2017 στην έκθεση αυτοκινήτου της Σανγκάης, προτάσσει το…αμάξωμα του εμπρός στον καθιερωμένο ανταγωνισμό της κατηγορίας του.
Εκεί θα είναι αντιμέτωπο με μοντέλα όπως το Peugeot 2008 και το Hyundai Kona. Για να ανταποκριθεί στις διαφορετικές ανάγκες των πελατών, η μάρκα του δίνει τρείς επιλογές κινητήρων. Δύο βενζίνης και έναν αμιγώς ηλεκτρικό. Το μοντέλο της δοκιμής μας είναι η πιο πλούσια, αυτόματη και ακριβή επιλογή του ZS, στην έκδοση Luxury. Και η τιμή του είναι 25.150 ευρώ.
MG2: Το προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο έρχεται το 2025
Με την πρώτη ματιά
Το ZS είναι το SUV της MG που βρίσκεται κάτω από το μεγαλύτερο HS. Έχει ξεκάθαρη εμφάνιση SUV και προσανατολισμό στην άνεση. Με μήκος 4,32 μέτρα δίνει όσο χώρο χρειάζονται 5 επιβάτες μέσα στην καμπίνα του. Και υπέρ αρκετό στον χώρο των αποσκευών, με 448 έως 1.166 λίτρα, ανάλογα με την διαμόρφωση των καθισμάτων.
Η καμπίνα των επιβατών έχει υψηλής ποιότητας υλικά και οικολογικό δέρμα με κόκκινες ραφές αντίθεσης. Τα εμπρός καθίσματα είναι θερμαινόμενα, με κεντημένο το λογότυπο της μάρκας και έχουν αρκετές ρυθμίσεις για να βολευτούν και οι πιο απαιτητικοί. Ενώ του οδηγού είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο.
Στον εξοπλισμό του συγκεκριμένου ZS έχουμε ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, σύστημα δορυφορικής πλοήγησης και πανοραμική κάμερα 360 μοιρών. Η οποία μάλιστα δείχνει στον οδηγό, μέσω της οθόνης, την απόσταση σε εκατοστά από εμπόδια στο πίσω μέρος, σε πραγματικό χρόνο. Επιπλέον έχουμε Auto Hold και έλεγχο «τυφλού σημείου». Στο κέντρο του ταμπλό είναι η οθόνη του συστήματος πολυμέσων με διάμετρο 10,1 ιντσών, συμβατή με Android Auto και Apple Car Play. Και στο κάτω μέρος της μία σειρά από φυσικούς διακόπτες. Που δίνουν εύκολη πρόσβαση σε κάποιες από τις βασικές λειτουργίες. Το μενού είναι απλό και εύκολο, αλλά λίγο αργό στις αντιδράσεις του.
Στον δρόμο
Όπως ξεκαθαρίσαμε το ZS Luxury έχει προσανατολισμό στην άνεση και όχι στις επιδόσεις. Φορά έναν υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο κινητήρα 1.000 κ.εκ με ισχύ 111 ίππων και μέγιστη ροπή 160 Nm. Έτσι επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 11,2 δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα τα 180 χλμ./ώρα. Η απουσία οποιασδήποτε μορφής εξηλεκτρισμού (και κατά συνέπεια μπαταρίας) του επιτρέπει ένα συνολικό βάρος στα 1.264 κιλά. Το μειωμένο βάρος εξισορροπεί την οικονομία καυσίμου στην χρήση του αυτοκινήτου.
Από την άλλη το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων βοηθά πολύ στην αντιμετώπιση της…ακίνητης κίνησης στα κέντρα των μεγάλων πόλεων. Ενώ δεν προβληματίζει στις εκτός πόλης μετακινήσεις. Όπου κάνει ομαλές αλλαγές μεταξύ των σχέσεων του. Ασφαλώς δεν είναι κατασκευασμένο για ιδιαίτερα σπορ χρήση. Κάτι που φαίνεται και από το γεγονός ότι η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο χρειάζεται επιπλέον 2 δέκατα του δευτερολέπτου για το 0-100 από το μοντέλο με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων.
Άνεση προσφέρει απλόχερα και η ανάρτηση του ZS. Η οποία δεν κουράζει, αλλά δεν κάνει και εκπτώσεις στη οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Ένα τίμιο μοντέλο
Σε μια εποχή που τα αυτοκίνητα γίνονται υπερβολικά ακριβά και κυριαρχεί η οικονομική ανασφάλεια, η MG έχει τη λύση. Ένα SUV που υστερεί μόνο στην απουσία μερικών επιπλέον συστημάτων υποβοήθησης. Εξ ου και τα 3 αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP. Με καλά υλικά, όμορφη εμφάνιση και άνετους χώρους. Και με καλή κατανάλωση καυσίμου, στα 7,2 λίτρα/100 χλμ. Επιπλέον το ZS έχει επταετή εγγύηση (ή 150.000 χλμ.). Για όλους αυτούς τους λόγους το MG ZS μπαίνει δικαίως στην λίστα των υποψηφίων αυτοκινήτων προς αγορά από πολλούς αγοραστές της κατηγορίας.