Ανανεωμένο, με ηλεκτροκινητήρα κινητήρα 156 ίππων και νέα μπαταρία, το Opel Corsa είναι δυνατός παίκτης μεταξύ των supermini.
Όπως ήταν αναμενόμενο, στα μέσα της «ζωής» του το Corsa πέρασε από την Opel για ένα ρετούς. Το οποίο δεν περιορίστηκε σε αισθητικές μικροαλλαγές, αφού ο όμιλος Stellantis, στον οποίο ανήκει η Opel, διαθέτει μια πλούσια φαρέτρα επιλογών σε κάθε τομέα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο άφησε πίσω τον παλιό κινητήρα και άρχισε το εμπορικό του ταξίδι με έναν νέο, 156 ίππων. Είναι δηλαδή στο συν 20 από τον παλιό. Επιπλέον πήρε μια μπαταρία 54 kWh (αντί των 50 kWh) βελτιώνοντας την αυτονομία του ενώ δεν λείπουν οι απαραίτητες καλλωπιστικές αλλαγές.
Corsa με υπογραφή Opel Visor
Το δημοφιλές Corsa βρίσκεται στην έκτη γενιά του και παρότι έχουν περάσει 42 χρόνια από την πρώτη του εμφάνιση, δείχνει να μην έχει χάσει τίποτα από την επιτυχία και την νεανικότητα των προγόνων του. Μάλιστα, στο πνεύμα των καιρών, η Opel παρουσίασε την (τότε) νέα γενιά αρχικά σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Βέβαια καθώς η οικογενειακή ταυτότητα της μάρκας υιοθέτησε τη νέα μάσκα Visor, ήρθε η ώρα και του Corsa να την αποκτήσει. Έτσι βλέπουμε την μαύρη επιφάνεια με ενσωματωμένο το σήμα να εκτείνεται σε όλο το πλάτος του εμπρός μέρους.
Μικρές αλλαγές έχουν τα εμπρός IntelliLux Matrix LED και πίσω LED φωτιστικά σώματα και ο εμπρός προφυλακτήρας. Τέλος η ονομασία του μοντέλου εμφανίζεται με μεγάλα γράμματα στο κέντρο της πίσω πόρτας. Η προσθήκη του γκρι χρώματος της δοκιμής μας στην διαθέσιμη παλέτα του Corsa μόνο ως θετική μπορεί να χαρακτηριστεί. Αφού εκτός από πρωτότυπο είναι ίσως το ιδανικό για να αναδείξει τις έντονες γραμμές του αμαξώματος. Ειδικά με την μαύρη οροφή που δημιουργεί οπτική αντίθεση και δίνει στιλ. Καμία διαφοροποίηση δεν έχουν οι εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου, με το μήκος να είναι στα 4,06 μέτρα, το πλάτος 1,77 μέτρα, το ύψος 1,44 μέτρα και το μεταξόνιό στα 2,55 μέτρα.
Δείτε ακόμα: Opel is Electric -Αυτή είναι η γκάμα των ηλεκτρικών της
Πιο digital
Στο εσωτερικό οι αναβαθμίσεις εστιάζουν στα υλικά και την τεχνολογία, ώστε να παραμείνει ψηλά σε μια κατηγορία που δεν λείπει ο ανταγωνισμός. Έτσι διατηρούνται το τιμόνι και ο έγχρωμος ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών αλλά τώρα η κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών είναι στάνταρ, με αυξημένες δυνατότητες συνδεσιμότητας, είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto έχει καλύτερη απόκριση στις φωνητικές εντολές και επεξεργαστή Snapdragon Cockpit Platform.
Ακριβώς από κάτω συναντάμε τους ιδιαίτερα καλοδεχούμενους φυσικούς διακόπτες του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος, πιο χαμηλά τον χώρο αποθήκευσης και ασύρματης φόρτισης κινητών τηλεφώνων και τέλος τον επιλογέα ταχυτήτων που έχει εναρμονιστεί με άλλων προιόντων του ομίλου και δεν θυμίζει κλασσικό επιλογέα παλαιότερων ετών…
Τα γυαλιστερά μαύρα στοιχεία είναι εντυπωσιακά, όμως πολύ εύκολα γεμίζουν σκόνη και σημάδια από τα χέρια. Από την άλλη μας άρεσε πολύ ότι είδαμε τμήματα από alcadara, ένα υλικό ιδανικό για την καμπίνα των αυτοκινήτων.
Οι χώροι για τους εμπρός επιβάτες είναι άκρως ικανοποιητικοί, αλλά το πόρτ μπαγκάζ των 267 λίτρων και οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν εντυπωσιάζουν. Το πόσο περιορισμένοι θα νιώσουν όσοι βρεθούν στις πίσω θέσεις εξαρτάται φυσικά από τη σωματική τους διάπλαση. Πάντως τα καθίσματα είναι άνετα, όμορφα και με καλή στήριξη. Ενώ προαιρετικά, μόνο τα εμπρός, μπορούν να αποκτήσουν θέρμανση και ψύξη.
e-κινητήρας
Ένας νέος ηλεκτρικός κινητήρας μόνιμου μαγνήτη δίνει ζωή στους εμπρός τροχούς και χάρη στην νέα μπαταρία 54 kWh το Corsa μπορεί να διανύσει έως 405 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση. Δηλαδή 50 χιλιόμετρα περισσότερα από το απερχόμενο αυτοκίνητο, παρά τους 20 επιπλέον ίππους που διαθέτει. Το μοντέλο χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMP και η μπαταρία αποτελεί δομικό στοιχείο του πατώματος του, δεν επηρεάζει την ευρυχωρία, ενώ κατεβάζει το κέντρο βάρους και υποστηρίζει τη δυναμική οδήγηση.
Η ύπαρξη 156 ίππων είναι σαφής στην περίπτωση έντονης οδήγησης. Πάντως αν ο χειριστής επιλέξει το οικονομικό πρόγραμμα οδήγησης, σε αστικό περιβάλλον και χωρίς υπερβολές θα δει την κατανάλωση να αγγίζει τις εργοστασιακές μετρήσεις και με την ενεργοποίηση του «Β» στο κιβώτια αυξάνεται η ανάκτηση ενέργειας και η οικονομία.
Η επαναφόρτιση σε ταχυφορτιστή διαρκεί μισή ώρα για να φτάσει από το 10% στο 80%, ενώ σε Wallbox και θα χρειαστεί λίγο περισσότερο από επτά ώρες για μια πλήρη φόρτιση.
Το Corsa στην πράξη
Ξεκάθαρα το Corsa με τις συμπαγείς διαστάσεις του έχει έναν πιο αστικό και περιαστικό προσανατολισμό χρήσης. Αυτό δεν σημαίνει ότι αδυνατεί να κάνει άνετα ταξίδια, ωστόσο ο φυσικός του χώρος είναι εκεί που αποδίδει καλύτερα. Η προσθήκη των 20 ίππων μείωσε κατά 0,6’’ στην επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα, που πλέον γίνεται σε 8,1 δευτερόλεπτά. Αμετάβλητη είναι η μέγιστη ταχύτητα του, η οποία περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα. Για να ανταπεξέλθει στο σημαντικό βάρος, που ξεπερνά τον ενάμιση τόνο, το Corsa διαθέτει μια πολύ καλή ανάρτηση που δίνει άνεση εντός πόλης και αυτοπεποίθηση σε επαρχιακούς δρόμους. Η καλή ποιότητα κύλισης είναι εμφανής στον αυτοκινητόδρομο, όπου σε συνδυασμό με την ηλεκτρική ησυχία κάνει το ταξίδι απολαυστικό.
Η σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) πέρα από τα υποχρεωτικά πλέον συστήματα υποβοήθησης (αναγνώριση σημάτων ΚΟΚ, φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και παρακολούθηση κόπωσης οδηγού) περιλαμβάνει ακόμα ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας, προσαρμοζόμενο Cruise Control και προειδοποίηση τυφλού σημείου. Το τελευταίο λειτουργεί σε ταχύτητες από 12 έως 140 χλμ./ώρα και ανιχνεύει οχήματα που κινούνται σε απόσταση 3 μέτρων στα πλάγια ή στο πίσω μέρος του Corsa.
Η Opel δίνει στο αμιγώς ηλεκτρικό Corsa τρία επίπεδα εξοπλισμού, το «Edition Pack», το «GS» και το κορυφαίο «GS Pack» που είναι το μοντέλο της δοκιμής μας. Το κόστος απόκτησης του μοντέλου των 156 ίππων αρχίζει από τα 41. 400 ευρώ και με την Κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» πέφτει στα 32.400 ευρώ. Παράλληλα καλύπτεται από εγγύηση 5 ετών ή 75.000 χλμ. ενώ η εγγύηση της μπαταρίας είναι για 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. Αν μιλάμε για εταιρική χρήση, το αυτοκίνητο επωφελείται από τη μείωση φορολογίας για τα εταιρικά ηλεκτρικά οχήματα και απαλλάσσεται από τα τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ηλεκτρικός μόνιμου μαγνήτη
ΑΠΟΔΟΣΗ: 156 PS, 260 Nm
KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο μίας σχέσης
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.061 x 1.960 x 1.435 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 267- 1.042 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.544 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h: 8,1″
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 150 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 14,2 kWh /100 km
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 0 g/km
AYTONOMIA: 405 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 100 kW, 10-80%: 30′
AC 7,4 kW, 0-100%: 7,5 ώρες