Το 2008 είναι ένα ήπια υβριδικό B-SUV που φέρνει την Peugeot ξανά ψηλά στις προτιμήσεις των συνειδητοποιημένων αγοραστών αυτοκινήτων.
Στην δεύτερη γενιά του το Peugeot 2008 ξεχωρίζει για την ύπαρξη υβριδικών εκδόσεων που βάζουν την αποδοτικότητα και την οικονομία πολύ ψηλά στις προτεραιότητες του μοντέλου. Μάλιστα, το αυτοκίνητο είχε το προνόμιο να πάρει από τον Όμιλο Stellantis όχι ένα αλλά δύο υβριδικά συστήματα, με απόδοση 100 και 136 ίππων. Αυτά, μαζί με δύο επιλογές συμβατικών βενζινοκινητήρων με απόδοση 100 και 130 ίππων αλλά και την αμιγώς ηλεκτρική των 156 ίππων συμπληρώνουν τη διαθέσιμη γκάμα.
Υβριδικό και οικονομικό
Το νέο υβριδικό σύστημα του ομίλου Stellantis, που χρησιμοποιεί το νέο 2008 Hybrid, αποτελείται από έναν 3κύλινδρο 1,2 λτ. βενζινοκινητήρα PureTech, έναν ηλεκτρικό κινητήρα 28 ίππων που είναι ενσωματωμένος στο νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (το e-DCS6) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου 0,9kWh. Το σύστημα έχει συνολική απόδοση 136 ίππων και 230 Nm ροπής, ενώ ο κινητήρας βενζίνης έχει έως και 40% νέα, σύγχρονα εξαρτήματα.
Η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία του 2008 είναι περίπου ένα χιλιόμετρο. Όμως εμείς το χρησιμοποιήσαμε κατά τη διάρκεια ελιγμών και παραμονής σε κλειστό χώρο στάθμευσης και πραγματικά έκανε τη διαφορά. Αλλά βασικά το σύστημα επιτρέπει στο 2008 να κινείται 100% ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλών απαιτήσεων και έως ταχύτητα περίπου 30 χλμ./ώρα. Αυτή η υποστηρικτική κατάσταση και η μη χρήση του βενζινοκινητήρα προσφέρει μείωση θορύβου και κατανάλωσης καυσίμου.
Όλη η λογική των mild-hybrid μοντέλων βασίζεται στην παραγωγή επιπλέον ισχύος από ένα σύστημα το οποίο μέσω ιμάντα τροφοδοτείται από το ενσωματωμένο ηλεκτρικό κύκλωμα των 48V.
Στην πράξη η κατανάλωση εντός πόλης πέφτει ακόμα και κάτω από τα 5 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα και εκτός πόλης οριακά περνά πάνω από αυτό το ορόσημο, αρκεί αν ο οδηγός είναι λίγο προσεκτικός στις απαιτήσεις του.
Τα σημάδια του λιονταριού
Οπτικά το μοναδικό στοιχείο που διαχωρίζει τα υβριδικά από τα συμβατικά Peugeot 2008 είναι το «Hybrid» αυτοκόλλητο στο πίσω μέρος. Βέβαια το μοντέλο είναι αισθητικά ανανεωμένο σε σχέση με το προηγούμενο.
Έτσι στο εμπρός μέρος υπάρχει το νέο σήμα και τα ανανεωμένα φώτα ημέρας. Καθώς και οι τρείς ασύμμετρες «νυχιές» του λιονταριού της Peugeot, ένα στοιχείο που πρωτοείδαμε στο νέο 508.
Ενώ πίσω οι τρείς οριζόντιες γραμμές των LED φωτιστικών σωμάτων παραπέμπουν επίσης στο αιλουροειδές του σήματος της μάρκας. Το όνομα της οποίας αναφέρεται ολογράφως μεν, διακριτικά δε, στο κέντρο της πίσω πόρτας.
Ανοίγοντας την πόρτα για την καμπίνα των επιβατών είναι ξεκάθαρο ότι το 2008 είναι ένα αυτοκίνητο που ανήκει στην premium κατηγορία. Η ποιότητα κατασκευής και τα υλικά, γνωστά και από τις θερμικές εκδόσεις, παίζουν μεγάλο ρόλο σε αυτή την αίσθηση. Όπως και τα καθίσματα με καλή στήριξη και αναβαθμισμένες υφασμάτινες επενδύσεις.
Όχι μια, αλλά δύο οθόνες 10 ιντσών έχει το 2008, αφού ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι πλέον στάνταρ στις εκδόσεις Allure και GT. Και μάλιστα με νέα γραφικά και με δυνατότητα επιλογής των ενδείξεων που προβάλλει. Ωστόσο υπάρχει ένα μικρό ζήτημα με το (κατά τα λοιπά πολύ ωραίο και λειτουργικό τιμόνι) που είναι δύσκολο να τοποθετηθεί σε μια θέση η οποία θα είναι βολική για τον οδηγό και θα του προσφέρει ανεμπόδιστη ορατότητα στον πίνακα οργάνων. Η δεύτερη οθόνη είναι αφής, HD και αφορά στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του οχήματος. Η οποία μάλιστα στο νέο 2008 είναι εφοδιασμένη με περισσότερες λειτουργίες συνδεσιμότητας Apple CarPlay και Android Auto μέσω του Peugeoti-Connect ενώ υποστηρίζει φωνητικές εντολές και ενημερώσεις Over-the-air.
Ακριβώς από κάτω είναι μια μικτή σειρά φυσικών διακοπτών αεροπορικού τύπου και πλήκτρων αφής για τον έλεγχο λειτουργειών της οθόνης, του κλιματισμού και των αλάρμ.
Τρείς θύρες USB, μια σειρά ποτηροθήκες, ένα ευρύχωρο τμήμα κάτω από το υποβραχιόνιο και η έξυπνη θήκη εμπρός από τον επιλογέα (η οποία έχει σταντ για το κινητό τηλέφωνο και προσφέρει ασύρματη φόρτιση) κάνουν την καθημερινότητα πιο εύκολη και ασφαλή, αφού όλα τα απαραίτητα πράγματα μπορούν να είναι σωστά αποθηκευμένα και εύκολα προσβάσιμα. Και όπως είναι αναμενόμενο από τις διαστάσεις του, το Peugeot 2008 αφήνει πλήρως ικανοποιημένους όλους τους επιβάτες με τους χώρους του, τόσο εντός της καμπίνας, όσο και στο πορτμπαγκαζ των 434 λίτρων, που φτάνει στα 1.467 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα.
Στο δρόμο
Μια απόλυτα ισορροπημένη και ολοκληρωμένη πρόταση αποδείχτηκε το 2008. Είναι χαρακτηριστικό πως ενώ το βάρος της υβριδικής έκδοσης είναι κατά σχεδόν 100 κιλά μεγαλύτερο από το αντίστοιχο του συμβατικού 2008, η επιτάχυνση 0-100 είναι κατά περισσότερο από 1 δευτερόλεπτο μικρότερη, στα 8,3’’. Επιπλέον οι εναλλαγές μεταξύ των κινητήρων γίνονται με ανεπαίσθητο τρόπο.
Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τις αλλαγές ταχυτήτων, χάρη στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο για τους πιο μερακλίδες προσφέρει και αλλαγές μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι.
Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με τρόπο που δεν κουράζει τους επιβάτες, αλλά ούτε προβληματίζει τον οδηγό. Μια δύσκολη εξίσωση στην οποία η Peugeot πέτυχε το σωστό αποτέλεσμα. Ταυτόχρονα η ποιότητα κύλισης και η πληροφορία από το τιμόνι βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Και σε κάθε περίπτωση υπάρχει μια ολοκληρωμένη σουίτα σύγχρονων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, έτοιμων να επέμβουν ανά πάσα στιγμή.
Συμπερασματικά
Με τους πετρελαιοκινητήρες ουσιαστικά να αποσύρονται από τη γκάμα, το κενό τους καλύπτουν οι ήπια υβριδικές εκδόσεις (MHEV) οι οποίες μπορούν να είναι φειδωλές στην κατανάλωση καυσίμου, παραμένοντας όμως αποδοτικές από άποψη ισχύος. Στη χώρα μας το νέο Peugeot 2008 Hybrid e-DCS6 διατίθεται στην εισαγωγική, αλλά πλούσια έκδοση Active από 28.600€. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ανήκει στην αμέσως επόμενη έκδοση, την Allure και κοστίζει 31.337€.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3κύλινδρος 1,2lt.
ΑΠΟΔΟΣΗ: 136 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm
KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.304 x 1.775 x 1.550 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 434-1.467 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.372 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h: 8,3″
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 206 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 4,9 lt/100 km
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 110 g/km