Η νέα Porsche Panamera έχει έναν μοναδικό τρόπο να φτιάχνει τη διάθεση του οδηγού και των επιβατών της μέσα σε λίγα λεπτά.
Porsche: Ένα όνομα, μια ολόκληρη ιστορία. Με αφετηρία το 1930 από τον Ferdinand Porsche και μια έντονη στροφή στον εξηλεκτρισμό με την Panamera. Το μοντέλο που κέρδισε την κατηγορία «Αυτοκίνητο Επιδόσεων» του Women’s Worldwide Car of the Year.
Ας είμαστε ειλικρινείς. Τα περισσότερα αυτοκίνητα γίνονται ολοένα και πιο «βαρετά» τόσο σε εμφάνιση όσο και σε αίσθηση. Ο ενθουσιασμός θυσιάζεται (και όχι άδικα) στον βωμό της ασφάλειας και της βιωσιμότητας. Όμως όχι για όλες τις μάρκες. Ευτυχώς κάποιοι κατασκευαστές μπορούν ακόμα να αντισταθούν στη μαζικότητα, διατηρώντας την αναμενόμενη ασφάλεια και οικολογική προσέγγιση. Αυτή την πολυτέλεια έχει και εξασκεί η Porsche, με την Panamera και τα υπόλοιπα δημιουργήματα της.
Μια πολυτέλεια που ενώ δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως προσιτή, παραμένει ένα όνειρο που μπορούμε να ελπίζουμε ότι θα κατακτήσουμε κάποια στιγμή στην ζωή μας. Αυτή η «οικειότητα» χτίζεται από το Γερμανικό εργοστάσιο πολλές δεκαετίες. Και υποστηρίζεται με δεκάδες καλαίσθητα προϊόντα lifestyle κορυφαίας ποιότητας και αισθητικής. Τα οποία διατηρούν το όνειρο ζωντανό για όσους δεν έχουν μια Porsche στο δικό τους γκαράζ.
Πανόραμα Panamera
Στα 15 χρόνια που η Panamera κατοικεί μέσα στις εκθέσεις της μάρκας, το πολυτελές σπορ «οικογενειακό» αυτοκίνητο στάθηκε δίπλα στην επίσης 5θυρη Cayenne, ως μη SUV επιλογή όσων πελατών δεν αρκούνται σε δύο θέσεις, αλλά αποζητούν την οδηγική συμπεριφορά μιας Porsche. Διανύοντας την τρίτη γενιά της, η νέα Panamera μπαίνει και στην πρίζα, αφού απέκτησε Plug-in υβριδικές εκδόσεις.
Με μήκος 5 μέτρα και 5 εκατοστά και πλάτος 1,93 μέτρα σίγουρα δεν μιλάμε για ένα μικρό αυτοκίνητο. Από την άλλη το ύψος που αγγίζει τα 1,4 μέτρα δίνει το στίγμα του σπορ αμαξώματος που θυμίζει λίγο τη θρυλική 911, ειδικά στο πίσω μέρος.
Δείχνοντας εξαιρετικούς τρόπους καλής συμπεριφοράς, η Panamera ανασηκώνεται κατά 5,5 εκατοστά κάθε φορά που ανοίγει μια πόρτα της, διευκολύνοντας την επιβίβαση και την αποβίβαση των επιβατών. Και αμέσως μετά επανέρχεται στο χαμηλό σημείο που το σπορ DNA προστάζει.
Η καμπίνα των επιβατών ισορροπεί αριστοτεχνικά μεταξύ πολυτέλειας, εργονομίας και συμπερίληψης, χωρίς να παραμελεί αυτά περιμένουμε από ένα αυτοκίνητο επιδόσεων. Γεμάτη τεχνολογία, αλλά και με όσα παραδοσιακά χειριστήρια πρέπει να υπάρχουν.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μπορεί να προβάλλει ό,τι θέλει κάθε οδηγός μέσω της παραμετροποίησης του. Στο κέντρο του ταμπλό συναντάμε μια οθόνη αφής με διάμετρο 12,3 ιντσών, εξαιρετικής ευκρίνειας, από την οποία περνούν όλες οι ρυθμίσεις και οι πληροφορίες. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διαθέτει επιπλέον την προαιρετική οθόνη συνοδηγού 10,9 ιντσών η οποία προβάλλει στοιχεία σχετικά με την απόδοση της Panamera, δίνει πρόσβαση στο infotainment και υποστηρίζει λειτουργίες video streaming ακόμα και όσο το αυτοκίνητο κινείται. Μάλιστα αυτή η οθόνη βρίσκεται κάτω από μια ειδική επίστρωση που την καθιστά αόρατη στον οδηγό, ώστε να μην του αποσπάται την προσοχή. Τέλος, στα πλαίσια της επαυξημένης συμπερίληψης, άλλη μια τέτοια οθόνη αφής βρίσκεται και μεταξύ των δύο πίσω θέσεων.
Ο επιλογέας ταχυτήτων έχει τοποθετηθεί δίπλα στο τιμόνι, αφήνοντας στην κεντρική κονσόλα χώρο για αποθήκευση αντικειμένων και για τα χειριστήρια του κλιματισμού. Πάνω στο τιμόνι βρίσκεται ο μικρός περιστροφικός επιλογέας προγράμματος οδήγησης που στο κέντρο του έχει το πλήκτρο sport chrono, το οποίο δίνει επιπλέον ισχύ για 20 δευτερόλεπτα.
Το σκούρο καφέ δέρμα κυριαρχεί, ενώ όσα πλαστικά στοιχεία υπάρχουν εντός του αυτοκινήτου είναι κορυφαίας ποιότητας. Και τα τέσσερα καθίσματα είναι τύπου μπάκετ, με πολύ καλή στήριξη και προσοχή στην λεπτομέρεια. Όπως άλλωστε κάθε σημείο του σαλονιού της Panamera.
Δείτε ακόμα: Παρουσίαση Porsche Panamera – Τρίτη και καλύτερη
Στο τιμόνι της Panamera
Χρειάζεται μόνο λίγος χρόνος για να έρθει το ηλεκτρικό κλιματιζόμενο κάθισμα και το τιμόνι στην επιθυμητή θέση. Έπειτα «ξυπνάμε» τον κινητήρα από το κουμπί εκκίνησης που παραδοσιακά βρίσκεται (όπως στις περισσότερες Porsche) στα αριστερά του τιμονιού, τιμώντας την αγωνιστική κληρονομιά της μάρκας και τα αφτιά μας χαϊδεύει μια μηχανική μελωδία. Είναι ο μπάσος ήχος του 3λίτρου V6 turbo κινητήρα βενζίνης με ισχύ 305 ίππων που συνδυάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα 190 ίππων, ο οποίος βρίσκεται εντός του κιβωτίου ταχυτήτων. Η συνδυαστική ισχύ των δύο κινητήρων φτάνει τους 470 ίππους και τα 650 Nm ροπής. Εντυπωσιακοί αριθμοί, οι οποίοι ωστόσο δεν αποτυπώνουν την ουσία της Panamera. Δηλαδή το πώς καταφέρνει να βάλει στον δρόμο αυτή τη δύναμη και να μην επηρεάζεται από το 2,25 τόνων βάρος της. Κυρίαρχο ρόλο παίζει η διβάλβιδη αερανάρτηση δύο θαλάμων και το ενεργό σύστημα διαχείρισης της (PASM), στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου. Στην ουσία η διβάλβιδη τεχνολογία διαχωρίζει τα στάδια επιστροφής και συμπίεσης με αποτέλεσμα να απορροφά τους κραδασμούς.
Επιπλέον η προαιρετική ενεργή ανάρτηση Active Ride διατηρεί επίπεδο το αμάξωμα και να πετυχαίνει μεγαλύτερη ευστάθεια ακόμα και σε έντονα δυναμικούς ελιγμούς πέδησης, διεύθυνσης και επιτάχυνσης. Αφού μπορεί να αλλάξει την ρύθμιση έως 13 φορές το δευτερόλεπτο και στην πράξη να φτάσει σε απίστευτα επίπεδα ισορροπίας. Εξαλείφοντας κάθε πλευρική κλίση στις στροφές καθώς και κάθε βύθιση στην επιτάχυνση και την επιβράδυνση. Το σύστημα πέδησης με 6πίστονες δαγκάνες εμπρός και 4πίστονες πίσω σχεδόν καρφώνει την Panamera στην άσφαλτο αν ο οδηγός το επιθυμήσει.
Η εμπιστοσύνη του οδηγού να δοκιμάσει τα όρια ενός τέτοιου αυτοκινήτου προκύπτει και από το εξαιρετικό τιμόνι που περνά την πληροφορία με υποδειγματικό τρόπο. Ωδή στην απόλαυση, η τετρακίνηση και το υπέροχο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 8 σχέσεων PDK.
Η Panamera χρειάζεται 4,5 δευτερόλεπτα για να φτάσει από στάση στα 100 χλμ./ώρα, ωστόσο κάθε φορά που εκκινούμε τον κινητήρα επιλέγει αυτόματα το υβριδικό πρόγραμμα οδήγησης, πιστή στις καθημερινές βιώσιμες μετακινήσεις. Η μπαταρία 25,9 kWh μπορεί να εξασφαλίσει έως 80 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης (για ταχύτητα έως 140 χλμ./ώρα) και χάρη στον OBC (On-Board-Charger) των 11 kW, η φόρτιση της διαρκεί 2 ώρες και 40 λεπτά σε αντίστοιχο WallBox.
Εντυπωσιακή είναι και η οικονομία καυσίμου, που όσο υπάρχει ενέργεια στην μπαταρία και οδηγούμε συνετά φτάνει ακόμα και το 1 λίτρο σε κύκλο WLTP ενώ με άλλο πρόγραμμα και πιο σβέλτη οδήγηση κυμαίνεται κοντά στα 10λίτρα/100χλμ.
Panamera με…προίκα
Πλούσιος ο στάνταρ εξοπλισμός της Panamera, περιλαμβάνει τους προβολείς Matrix LED, ωστόσο το σύστημα HD Matrix LED, με περισσότερα από 32.00 pixel ανά προβολέα και εμβέλεια έως 600 μέτρα ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό. Όσο αφορά τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, η Panamera έχει στάνταρ τον ενεργό βοηθό ταχύτητας που πλέον αλληλεπιδρά με τη λειτουργία αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης. Έτσι, όσο το σύστημα είναι ενεργό, η Panamera αυτόματα δεν κινείται με μεγαλύτερη ταχύτητα από την εκάστοτε επιτρεπόμενη. Το σύστημα Porsche InnoDrive με προσαρμοστικό cruise control έχει λειτουργίες ενεργής καθοδήγησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθησης στις διασταυρώσεις. Στις διαθέσιμες λειτουργίες είναι τώρα και ένα σύστημα υποβοήθησης κατά της εκτροπής.
Τέλος στην διαδικασία αυτόματης στάθμευσης ο οδηγός μπορεί να μην βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά να παρακολουθεί τη διαδικασία από το smartphone μέσω της νέας λειτουργίας Remote ParkAssist.
Η τιμή της Porsche Panamera 4 e-Hybrid αρχίζει από τις 138.500 ευρώ, όμως υπάρχει μια ελκυστική λίστα προαιρετικού εξοπλισμού που εύκολα μπορεί να αλλάξει το πρώτο ψηφίο της τιμής. Αλλά αξίζει αυτό το οικονομικό τίμημα; Ναι, ασφαλώς το αξίζει. Γιατί συνδυάζει την πολυτέλεια με τεχνολογίες σύγχρονων αγωνιστικών αυτοκινήτων σε ένα οικογενειακό περιτύλιγμα πολύ προσεκτικά σχεδιασμένο, ώστε να ικανοποιεί ολιστικά όλους τους επιβάτες.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Βενζίνης, 2,9 V6 Plug-in Υβριδικός
ΑΠΟΔΟΣΗ (συνδυαστική) : 470 PS/ 5.400-6.700 rpm, 650 Nm/ 1.900-4.800 rpm
KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη (PDK) 8 σχέσεων
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 5.052 x 1.937 x 1.419 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 430 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.250 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h: 4,5″
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 280 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 1,0 lt/100 km
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 22 g/km
ΦΟΡΤΙΣΗ
AC 11 kW, 0-100%: 2 ώρες και 40 λεπτά