Δοκιμή – Seres 5 -Το «μεταξένιο» premium μοντέλο

Παρότι είναι πολύ σπάνιο να οδηγούμε μοντέλο μιας νέας μάρκας στις ημέρες μας, το Seres 5 είναι μια ευχάριστη εξαίρεση

Ακούστε το άρθρο

Παρότι είναι πολύ σπάνιο να οδηγούμε μοντέλο μιας νέας μάρκας στις ημέρες μας, το Seres 5 είναι μια ευχάριστη εξαίρεση

Το Seres 5 είναι το μοντέλο με το οποίο άρχισε η μάρκα την εμπορική της δραστηριότητα στην χώρα μας. Πρόκειται για ένα πολυτελές αμιγώς ηλεκτρικό premium sport SUV με κορυφαίες τεχνολογίες και επιδόσεις από… το πάνω ράφι. Αρχίζοντας από την ισχύ των 585 ίππων και προχωρώντας στην ποιότητα, το «πεντάρι» μας άφησε σίγουρα θετικές εντυπώσεις. Και έπεται συνέχεια. Αφού το Spanos Group, που αντιπροσωπεύει τη Seres στην Ελλάδα, έχει ανακοινώσει ότι έως το τέλος του έτους το μοντέλο θα αποκτήσει μια έκδοση EVR, με range extender θερμικό κινητήρα ενώ θα φτάσει και το μεγάλο SUV Seres 7.

Δοκιμή -Seres 5 -Το «μεταξένιο» premium μοντέλο

Seres ή αλλιώς Σῆρες

Η μάρκα Seres δεν είναι καινούρια. Ιδρύθηκε το 1986 με αντικείμενο την παραγωγή ανταλλακτικών, αλλά επεκτάθηκε στην κατασκευή οχημάτων και μπαταριών. Παγκοσμίως έχει περισσότερους από 16.000 εργαζόμενους και είναι μεταξύ των 500 κορυφαίων κινεζικών επιχειρήσεων σήμερα. Στην Ελλάδα το δίκτυο της αποτελείται από τρία σημεία πώλησης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο Κρήτης, αλλά έως το τέλος του έτους τα σημεία θα είναι επτά και θα εξυπηρετούν τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας.

Δοκιμή -Seres 5 -Το «μεταξένιο» premium μοντέλο

Σε πρώτη ανάγνωση κάποιος μπορεί να πιστέψει ότι η μάρκα διαβάζεται Σέρες, όμως δεν είναι έτσι. Η λέξη Seres προέρχεται από το «Σῆρες» που στα αρχαία Ελληνικά σημαίνει μετάξι. Επίσης στην αρχαιότητα Σήραι λεγόταν ένας λαός που κατοικούσε στην ανατολική Ασία και είχε ως βασική απασχόληση την παραγωγή μεταξιού. Επιπλέον η λέξη αποτελεί καρκινική γραφή, είναι δηλαδή συμμετρική και διαβάζεται το ίδιο είτε από την αρχή είτε από το τέλος της. Στην ουσία έχει τρία διαφορετικά γράμματα. Κάθε ένα αντιπροσωπεύει μια σημαντική έννοια για τη μάρκα. Πιο συγκεκριμένα τα «S» τη Silicon Valley, τα «E» το Electric Vehicle και το R το Range-extender. Με λίγα λόγια την έδρα της εταιρίας και τα δύο είδη αυτοκινήτων που παράγει.

Δοκιμή -Seres 5 -Το «μεταξένιο» premium μοντέλο

Με Ελληνικό Σίγμα

Με την πρώτη οπτική εξερεύνηση του αμαξώματος, το μάτι «τραβάει» το ελληνικό σίγμα που σχηματίζουν τα φώτα ημέρας εμπρός. Από την πλαινή όψη ξεχωρίζουν το περίγραμμα των παραθύρων στο σχήμα του φύλλου της ελιάς και η πλευρική γραμμή «Dolphin Leap». Η τελευταία αναπαριστά την κίνηση ενός δελφινιού καθώς πηδά έξω από το νερό. Ενώ και ο χρωματισμός μας θύμισε το φύλλο της ελιάς, αν και ονομάζεται pine frost green.

Δοκιμή -Seres 5 -Το «μεταξένιο» premium μοντέλο

Δείτε ακόμα: Seres – Τα σχέδια της μάρκας για το 2024

Λιγότερο εμφανείς είναι οι χειρολαβές στις πόρτες. Οι οποίες αναδύονται όταν χρειάζεται και μαζί με τις ενεργές εισαγωγές αέρα εμπρός, καταφέρνουν να κρατήσουν χαμηλά τον συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης, μειώνοντας αντίστοιχα και την κατανάλωση ενέργειας. Το Seres 5 έχει μήκος 4,70 μέτρα, πλάτος 1,90 μέτρα και ύψος 1,60 μέτρα.

Δοκιμή -Seres 5 -Το «μεταξένιο» premium μοντέλο

Πολυτέλεια αναδύει και η καμπίνα. Με το δέρμα nappa, τα premium υλικά και το άψογο φινίρισμα. Η πανοραμική οροφή, που εκτείνεται σε όλο το μήκος της καμπίνας λούζει με φως το εσωτερικό, αλλά αυτό μπορεί να είναι πρόβλημα τις ζεστές ημέρες. Έτσι, παρότι δεν υπάρχει ηλεκτρικό σκίαστρο, η Seres εξοπλίζει το μοντέλο με ένα ανοιγόμενο σκίαστρο που αποθηκεύεται εύκολα, αλλά για να τοποθετηθεί απαιτεί στάση.

Το Seres 5 έχει τρείς οθόνες. Την κεντρική 15,6 ιντσών με ανάλυση 2Κ, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων LCD 12,3 ιντσών και το Head-up display που προβάλει σημαντικές πληροφορίες στο παρμπρίζ, εμπρός από τον οδηγό.

Τα καθίσματα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα 12 κατευθύνσεων και προσφέρουν λειτουργία μασάζ, ενώ είναι θερμαινόμενα και αεριζόμενα για να προσαρμόζονται σε όλες τις εξωτερικές συνθήκες. Επίσης υπάρχει ατμοσφαιρικός φωτισμός καμπίνας με επιλογή μεταξύ 64 χρωμάτων.

Δοκιμή -Seres 5 -Το «μεταξένιο» premium μοντέλο

Αλλά και όσοι επιλέξουν το πίσω κάθισμα θα έχουν στη διάθεση τους άπλετο χώρο και ένα πολύ έξυπνα και εργονομικά σχεδιασμένο μεσαίο υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες, αποθηκευτικό χώρο και θέση στερέωσης κινητού.

Δοκιμή -Seres 5 -Το «μεταξένιο» premium μοντέλο

Πέρα από τις δεκάδες μικρές θήκες και αποθηκευτικούς χώρους, το Seres 5 έχει γρήγορη ασύρματη φόρτιση 2 κινητών τηλεφώνων και 4 θύρες ενσύρματης φόρτισης. Δύο Type-C και δύο USB. Πολύ βολικός είναι ο χώρος κάτω από την κεντρική κονσόλα, ιδανικός για ασφαλή τοποθέτηση αντικειμένων.

Δοκιμή -Seres 5 -Το «μεταξένιο» premium μοντέλο

Εκείνο που μας παίδεψε λίγο για να το βρούμε είναι το πλήκτρο των αλάρμ, το οποίο βρίσκεται στην οροφή, στην πλαφονιέρα, δίπλα στο κουμπί έκτακτης ανάγκης SOS. Αυτό, όπως και το άνοιγμα της θύρας φόρτισης, που βρίσκεται μόνο μέσα στο μενού της κεντρικής οθόνης, ήταν τα δύο σημεία που θα θέλαμε να δούμε διαφορετικά σε μια επόμενη γενιά του μοντέλου.  Καθώς επίσης και λίγα φυσικά χειριστήρια, για παράδειγμα στους αεραγωγούς που η κατέυθυνση του αέρα ορίζεται μέσα από περιήγηση στο μενού της οθόνης.

Δοκιμή -Seres 5 -Το «μεταξένιο» premium μοντέλο

Το Seres 5 στην πράξη

Η συνολική ισχύς των 585 ίππων έρχεται από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες. Έναν στον εμπρός άξονα, ασύγχρονου επαγωγικού μαγνήτη 281 ίππων και έναν στον πίσω άξονα μόνιμου μαγνήτη με ισχύ 295 ίππων. Έτσι, παρά το μεγάλο μήκος και το 2,36 τόνων αμάξωμα, αυτή η έκδοση έχει ροπή 940 Nm και επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,2 δευτερόλεπτα. Για να φτάσει στην μέγιστη  ταχύτητα των 200 χλμ./ώρα. Αυτά για την τετρακίνητη έκδοση με την μπαταρία ιόντων λιθίου LiFePO4 80kWh. Γιατί υπάρχει επίσης μια δικίνητη με ισχύ 300 ίππων και μια τετρακίνητη με μπαταρία 90 kWh στερεάς κατάστασης με ισχύ 585 ίππων και επιτάχυνση 0-100 σε 3,7 δευτερόλεπτα.

Δοκιμή -Seres 5 -Το «μεταξένιο» premium μοντέλο

Από πλευράς ανάρτησης η Seres έχει κάνει εξαιρετική δουλεία, τοποθετώντας στο «5» εμπρός διπλά ψαλίδια με αντιστρεπτική δοκό και πίσω ανεξάρτητη πολλαπλών συνδέσμων που δίνει καλύτερη ποιότητα κύλισης και μεγαλύτερη σταθερότητα.

Όχι τρία (όπως συμβαίνει συνήθως) αλλά πέντε είναι τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης. Το Economy, με κυρίαρχο στοιχείο την οικονομία, το Comfortable με προσανατολισμό στην άνεση, το sport για πιο σβέλτες βόλτες και το race για να μην ξεχνάμε την ισχύ 585 ίππων που μας προσφέρει απλόχερα το Seres 5, ενώ για όσους έχουν τη θέληση και τιος γνώσεις να κάνουν το δικό τους στήσιμο, το Personalize είναι εκεί και τους περιμένει.

Το μοντέλο, όπως και η μάρκα, έχουν ξεκάθαρο προσανατολισμό σε μια premium και με υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο προσέγγιση της αυτοκίνησης. Που δεν μπορεί να παραβλέπει την ασφάλεια, η οποία έχει ως αφετηρία την μπαταρία που στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει υψηλά σχεδιαστικά πρότυπα ασφάλειας, εξελιγμένα μέσα από  αυστηρές δοκιμές σε αντίξοες συνθήκες. Επιπλέον, το Seres 5 έχει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης και παθητικής ασφάλειας.

Δοκιμή -Seres 5 -Το «μεταξένιο» premium μοντέλο

Εκδόσεις και εξοπλισμός

Το Seres 5 διατίθεται προς το παρόν σε μία μόνο έκδοση, η οποία διαθέτει τα πάντα. Και όταν λέμε τα πάντα δεν μιλάμε μόνο για τα απαραίτητα, αλλά όλα εκείνα τα επιπλέον στοιχεία που διαχωρίζουν ένα καλό προιόν από ένα πραγματικά premium. Μεταξύ τους το δέρμα Nappa στο σαλόνι, τα αεριζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα με λειτουργία μασάζ, την πανοραμική οροφή και όλα τα «αναμενόμενα» αξεσουάρ της κατηγορίας. Αν προσθέταμε όλα αυτά τα στοιχεία πάνω αντίστοιχα σε μοντέλα άλλων εταιρειών, σίγουρα δεν θα κόστιζαν 66.500 € (ή 57.500 € με την επιδότηση), όπως το Seres 5. Το οποίο μάλιστα, σε αυτή τη τιμή περιλαμβάνει ακόμα και το μεταλλικό χρώμα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

KΙΝΗΤΗΡΕΣ: Δύο ηλεκτρικοί

ΑΠΟΔΟΣΗ:  585 PS, 940 Nm

KIBΩΤΙΟ: μιας σχέσης      

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4710 x 1930 x 1620 mm

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 367-723 lt και 67 lt εμπρός

ΒΑΡΟΣ: 2.360 kg

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 km/h: 4,2″

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 km/h

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 17,3 kWh /100 km

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 0 g/km

AYTONOMIA: 483 km

ΦΟΡΤΙΣΗ

DC 100 kW, 30-80%: 25′

AC 11 kW, 30-80%: 3,6 ώρες

Φωτογραφίες: Χριστίνα Μυρτώ Σταθάκη / Γιώργος Καραγιωργάκης

abb_img