Δοκιμή: Suzuki Swift 1.2 Hybrid – Fun to drive

Στην τέταρτη γενιά του, το μικρό Suzuki Swift που διανύει παράλληλα την τέταρτη δεκαετία της ζωής του, εξακολουθεί να είναι ακμαίο.

Ακούστε το άρθρο

Στην τέταρτη γενιά του, το μικρό Suzuki Swift που διανύει παράλληλα την τέταρτη δεκαετία της ζωής του, εξακολουθεί να είναι ακμαίο.

Το Suzuki Swift μετρά πάνω από 30 χρόνια παρουσίας την αγορά και πρόσφατα έφτασε στην Ελλάδα η τέταρτη γενιά του. Η οποία μάλιστα διατίθεται αποκλειστικά με τον νέο υβριδικό κινητήρα 1.200 κ.εκ. Την ώρα που οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφουν το ενδιαφέρον τους σε crossover και SUV αυτοκίνητα, η Suzuki επιμένει να επενδύει στην κατηγορία των super mini. Η οποία κάποτε γνώριζε τεράστια άνθηση, ενώ σήμερα καταφέρνει να παραμείνει προσιτή, την ώρα που τα περισσότερα καινούρια αυτοκίνητα έχουν απαγορευτικό κόστος αγοράς. Όμως το δέλεαρ για το Swift δεν αφορά μόνο στο πορτοφόλι, αφού μιλάμε για ένα όχημα που κρατά στην εξίσωση ένα οδηγικά ευχάριστο χαρακτήρα. Στοιχείο που συχνά θυσιάζεται στον βωμό της πρακτικότητας ή της οικολογίας στις ημέρες μας. Εμείς εξασφαλίσαμε μια δοκιμή με την έκδοση GL+ με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Δοκιμή: Suzuki Swift 1.2 Hybrid – Fun to drive

Διαφορετικό στα σημεία

Το νέο Swift έχει μια πορεία μικρών διαφοποιήσεων, προσφέροντας ανανεωμένη εμφάνιση χωρίς να απομακρύνεται από την αναγνωρίσιμη ταυτότητά του. Στο εμπρός τμήμα τα ανασχεδιασμένα φανάρια και η μικρότερη μάσκα με κυψελοειδές πλέγμα τραβούν τα βλέμματα. Το λογότυπο της Suzuki βρίσκεται πλέον πάνω στον προφυλακτήρα και το καπό είναι πιο στρογγυλεμένο.

Παρά τις αισθητικές αναβαθμίσεις, το νέο Swift παραμένει σχεδόν αμετάβλητο σε διαστάσεις, με το μήκος του να είναι 3 εκ. μικρότερο από του απερχόμενου, στα 3,86 μέτρα, το πλάτος να μειώνεται κατά 4 εκ. στα 1,69 μέτρα και το ύψος να είναι στα 1,5 μέτρα. Το μεταξόνιο παραμένει σταθερό στα 2,45 μέτρα, διατηρώντας έτσι τις compact διαστάσεις που του δίνουν κορυφαία ευελιξία εντός πόλης. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η ακτίνα στροφής του Swift είναι 4,8 μέτρα.

Το μικρό μοντέλο χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα, την Heartect, η οποία όμως έχει αναβαθμίσεις. Ενώ ο αεροδυναμικός συντελεστής έχει βελτιωθεί στο 0,67, προσφέροντας ακόμα καλύτερη απόδοση και σταθερότητα στην οδήγηση.

Δοκιμή: Suzuki Swift 1.2 Hybrid – Fun to drive

Αναβαθμίσεις στην καμπίνα

Το εσωτερικό του νέου Swift έχει αναβαθμιστεί σημαντικά τόσο σε λειτουργικό όσο και σε ποιοτικό επίπεδο. Η διχρωμία στο ταμπλό προσθέτει μια ευχάριστη αίσθηση, ενώ τα πλαστικά, αν και σκληρά, είναι καλής ποιότητας με σωστή συναρμολόγηση και φινίρισμα, που δίνουν στο αποτέλεσμα στιβαρότητα. Η νέα οθόνη αφής 9 ιντσών, με προσανατολισμό προς τον οδηγό, αποτελεί κεντρικό στοιχείο του ταμπλό και δίνει εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στο σύστημα πολυμέσων. Το οποίο υποστηρίζει ασύρματα το Apple CarPlay και Android Auto. Αν και τα όργανα παραμένουν αναλογικά, η μικρή οθόνη 4,2 ιντσών στο κέντρο τους παρέχει στον οδηγό τις απαραίτητες πληροφορίες σε ψηφιακή μορφή.

Δοκιμή: Suzuki Swift 1.2 Hybrid – Fun to drive

Από πλευράς εργονομίας, το Swift συνδυάζει σύγχρονη τεχνολογία με πρακτικότητα, καθώς διατηρεί φυσικούς διακόπτες για βασικές λειτουργίες. Κάτι που μας αρέσει, σε σχέση με την αέναη πλοήγηση στο μενού του infotainment προκειμένου να κάνουμε μικρές αλλαγές στον κλιματισμό ή το ηχοσύστημα.

Δοκιμή: Suzuki Swift 1.2 Hybrid – Fun to drive

Η ευρυχωρία είναι επαρκής για τους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων, με άνετο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια. Αλλά και οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια. Το πορτμπαγκάζ, με χωρητικότητα 265 λίτρων, είναι περιορισμένο για μεγάλες μετακινήσεις, όμως φτάνει στα 980 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα. Προφανώς αυτό είναι τίμημα που πληρώνουμε για την ευελιξία των μικρών διαστάσεων. Αλλά μας χρειάζεται πραγματικά μεγαλύτερος χώρος από ένα τέτοιο μοντέλο; Εξαρτάται από τις προσωπικές μας ανάγκες.

Δοκιμή: Suzuki Swift 1.2 Hybrid – Fun to drive

Τέλος, η τεχνολογική αναβάθμιση του Swift περιλαμβάνει μια πλήρη σουίτα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, όπως adaptive cruise control, σύστημα διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης τυφλού σημείου. Αυτά τα χαρακτηριστικά καθιστούν το νέο Swift όχι μόνο πιο λειτουργικό και ασφαλές, αλλά και πιο φιλικό προς τον χρήστη, χωρίς να θυσιάζει την παραδοσιακή πρακτικότητα που το χαρακτηρίζει.

Νέο Suzuki Swift: Τεχνικά Χαρακτηριστικά και Οδική Συμπεριφορά

Το νέο Suzuki Swift φέρει σημαντικές αναβαθμίσεις, με την πιο ουσιαστική να αφορά στον κινητήρα του. Μονόδρομος είναι πλέον ο νέος ατμοσφαιρικός τρικύλινδρος κινητήρας 1.200 κ.εκ., ο οποίος ενισχύεται από ένα 12βολτο ήπια υβριδικό σύστημα, με ισχύ 3ων ίππων. Το σύστημα αυτό περιλαμβάνει μίζα/γεννήτρια συνδεδεμένη με ιμάντα και μια μικρή μπαταρία λιθίου, η οποία αποθηκεύει την ενέργεια που παράγεται κατά την επιβράδυνση. Αυτή η υβριδική τεχνολογία συμβάλλει στη βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα, ειδικά κατά την επιτάχυνση από χαμηλές στροφές. Ταυτόχρονα βοηθά στη μείωση των εκπομπών ρύπων (κάτω από τα 100 γρ./χλμ.) εξασφαλίζοντας έτσι απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη πρόσβαση στον δακτύλιο.

Η απόδοση του κινητήρα φτάνει τους 82 ίππους και 112 Nm ροπής, αποδιδόμενα στις 4.500 rpm. Παρά την πιο παραδοσιακή προσέγγιση σε σχέση με τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, το Swift παραμένει σβέλτο και αποδοτικό, με μια καλή ισορροπία μεταξύ απόδοσης και οικονομίας. Η κατανάλωση καυσίμου κινείται σε χαμηλά επίπεδα, με μέσες τιμές κοντά στα 5,5 λίτρα / 100 χλμ. ενώ υπό συνθήκες μπορεί να φτάσει και στα 4 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Δοκιμή: Suzuki Swift 1.2 Hybrid – Fun to drive

Η οδική συμπεριφορά του νέου Swift παραμένει ένα από τα πιο δυνατά του σημεία. Η ανάρτηση, που διατηρεί την αρχιτεκτονική γόνατων MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτου άξονα πίσω, έχει αναβαθμιστεί με μεγαλύτερη αντιστρεπτική και νέες βάσεις τεφλόν. Έτσι προσφέρει μια πιο στιβαρή αίσθηση στο δρόμο. Παράλληλα, η βελτιωμένη ποιότητα κύλισης και η καλύτερη ηχομόνωση συμβάλλουν σε μια πιο άνετη και ευχάριστη οδηγική εμπειρία για όλους τους επιβάτες.

Το χαμηλό βάρος των 918 κιλών βοηθά στην κατευθυντικότητα και την ευκολία ελιγμών, καθιστώντας το Swift ένα αυτοκίνητο που οδηγείται με ευχαρίστηση, ειδικά εκτός πόλης. Το τιμόνι έχει ηλεκτρική υποβοήθηση και το σύστημα πέδησης αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους μπροστά και ταμπούρα πίσω.

Δοκιμή: Suzuki Swift 1.2 Hybrid – Fun to drive

Γενικότερα, το νέο Suzuki Swift συνδυάζει την ευχάριστη οδήγηση με τη λειτουργικότητα και την οικονομία, καθιστώντας το μια εξαιρετική επιλογή για καθημερινή χρήση στην πόλη αλλά και για πιο απαιτητικές διαδρομές. Συνολικά, το νέο Swift συνδυάζει φρέσκο σχεδιασμό με διαχρονική πρακτικότητα, παραμένοντας ένα από τα πιο ευέλικτα μοντέλα στην κατηγορία των σουπερμίνι.

Η Suzuki δίνει 9 μονόχρωμες και 4 δίχρωμες επιλογές για το αμάξωμα, βοηθώντας το Swift να διατηρήσει τον νεανικό του χαρακτήρα. Το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν λευκό με μαύρη οροφή, της μεσαίας έκδοσης που ονομάζεται GL+ και έχει κόστος από 19.530 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Swift προσφέρεται ακόμα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων CVT, καθώς και με τετρακίνηση.

Δοκιμή: Suzuki Swift 1.2 Hybrid – Fun to drive

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Βενζίνης, ατμοσφαιρικός τρικύλινδρος 1.197 cc

ΑΠΟΔΟΣΗ: 82 PS/5.700 rpm, 112 Nm/4.500 rpm

KIBΩΤΙΟ: Μηχανικό 5 σχέσεων

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 3.860 x 1.735 x 1.495 mm

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 265- 910 lt

ΒΑΡΟΣ: 918 kg

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 km/h: 12,5″

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 165 km/h

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 4,4 lt/100 km

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 : 99 g/km

abb_img