Το Suzuki Vitara συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο κλασικά αναγνωρίσιμων SUV της αγοράς και είναι μια επιλογή που κερδίζει διαχρονικά το κοινό χάρη στην ανθεκτικότητα, την αξιοπιστία και την πρακτικότητά του. Η ήπια υβριδική έκδοση των 48V φέρνει μια νέα ισορροπία ανάμεσα στην τεχνολογία και την απλότητα. Αφού ισορροπεί με μαεστρία ανάμεσα στην σύγχρονη τάση για εξηλεκτρισμό χωρίς να αλλάζει τον γνώριμο χαρακτήρα του μοντέλου.

Έτσι το Vitara 1.4 Hybrid 48V αποτελεί μια ολοκληρωμένη επιλογή για όσους αναζητούν ένα αξιόπιστο SUV που να συνδυάζει ευελιξία, οικονομία και καθημερινή χρηστικότητα. Η ήπια υβριδική τεχνολογία λειτουργεί διακριτικά προσφέροντας καλύτερη απόδοση χωρίς περίπλοκες διαδικασίες. Η οδική συμπεριφορά εμπνέει εμπιστοσύνη και η άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις το καθιστούν έναν ιδανικό σύντροφο για κάθε είδους και εδάφους διαδρομή.

Σύγχρονη εμφάνιση σύμφωνη με τον χαρακτήρα του Vitara
Η εικόνα του Vitara παραμένει πιστή στο γνώριμο τετραγωνισμένο του σχήμα που το κάνει να ξεχωρίζει ανάμεσα σε πιο στρογγυλεμένους ανταγωνιστές, κυρίως με κινεζική προέλευση. Οι γραμμές του έχουν επιμεληθεί ώστε να δείχνουν σύγχρονες χωρίς να ξενίζουν.

Στο εμπρός μέρος η μάσκα με τις οριζόντιες γρίλιες χαρίζει μια καθαρή όψη ενώ στο πίσω άκρο τα φωτιστικά σώματα με τεχνολογία LED δίνουν μοντέρνα ταυτότητα και βελτιωμένη απόδοση στο σκοτάδι. Η εικόνα ολοκληρώνεται με φαρδιά φτερά και καθαρούς όγκους στο προφίλ, που ενισχύουν τον δυναμικό χαρακτήρα του.

Και βέβαια διατηρεί στοιχεία που παραπέμπουν στον πιο περιπετειώδη χαρακτήρα των παλαιότερων μοντέλων, όπως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος διευκολύνει την οδήγηση σε χωματόδρομους και κακοτεχνίες ενώ τα περιμετρικά προστατευτικά, σε συνδυασμό με τις ζάντες 17 ιντσών, συμβάλλουν στη στιβαρή εικόνα και προσφέρουν πρακτικότητα στην πραγματική χρήση. Η συνολική αισθητική εκπέμπει έναν περιπετειώδη χαρακτήρα χωρίς υπερβολικές σχεδιαστικές αναζητήσεις στην καθημερινή λειτουργικότητα.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 4×4 -Αρμονία και πρακτικότητα
Φιλόξενο περιβάλλον με έμφαση στην πρακτικότητα
Στο εσωτερικό του Vitara η φιλοσοφία παραμένει «γήινη» και ξεκάθαρα προσανατολισμένη στην εργονομία και στην πρακτικότητα, αποφεύγοντας τις υπερβολές που συναντάμε συχνά τον τελευταίο καιρό. Η διάταξη του ταμπλό είναι απλή και εύχρηστη ώστε ο οδηγός να εντοπίζει αμέσως ό,τι χρειάζεται.

Η κεντρική οθόνη έχει διαγώνιο 9 ιντσών και υποστηρίζει σύγχρονα συστήματα συνδεσιμότητας με άμεση ανταπόκριση στις εντολές. Ο πίνακας οργάνων συνδυάζει αναλογικές ενδείξεις με μια μικρή έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών που προβάλλει δείχνει πληροφορίες για το υβριδικό σύστημα, την κατανάλωση και τη γενικότερη λειτουργία του αυτοκινήτου.

Τα καθίσματα, με επένδυση σουέντ και συνθετικού δέρματος στην έκδοση GLX της δοκιμής μας, είναι εργονομικά και άνετα. Οι καλύτεροι σύμμαχοι στην ακίνητη κίνηση που όλοι αντιμετωπίζουμε καθημερινά στις πόλεις, αφού η αίσθηση τους παραμένει φιλική ακόμη και ύστερα από ώρες οδήγησης.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες επαρκούν για μεγαλόσωμους επιβάτες ενώ ο χώρος για τα πόδια και τους ώμους είναι σε πολύ καλό επίπεδο για την κατηγορία. Το πορτμπαγκάζ των 362 λίτρων έχει καλό σχήμα και διπλό δάπεδο ώστε να προσαρμόζεται στις ανάγκες μεταφοράς.

Η ποιότητα των υλικών παραμένει υψηλή και προσανατολισμένη στη λειτουργικότητα. Τα πλαστικά είναι σκληρά αλλά ανθεκτικά και η συνολική συναρμογή δείχνει προσεγμένη. Δεν επιδιώκει να παρουσιάσει premium χαρακτήρα και αυτό τελικά λειτουργεί υπέρ του αφού η απλότητά του το κάνει εύχρηστο και εύκολο στη συντήρηση. Η αίσθηση στον χώρο είναι οικεία και ξεκούραστη κάτι που ταιριάζει στον χαρακτήρα ενός SUV το οποίο έχει σχεδιαστεί για να είναι όσο το δυνατόν πιο φιλικό στην καθημερινότητα.

Αποδίδει περισσότερο απ’ όσο υπόσχεται
Το Vitara κινείται από τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα turbo, 1.373 κ. εκ. BoosterJet της Suzuki σε συνδυασμό με ήπια υβριδικό σύστημα 48 V. Η ισχύς φτάνει τους 110 ίππους (έχει δηλαδή 19 λιγότερους από πριν) ενώ η ροπή των 235 Nm αποδίδεται σε χαμηλές στροφές χαρίζοντας καλή ελαστικότητα. Το υβριδικό σύστημα υποστηρίζει τον θερμικό κινητήρα σε στιγμές επιτάχυνσης και στις επανεκκινήσεις δίνοντας πιο αθόρυβη και ομαλή λειτουργία και μειώνοντας τις ανάγκες σε καύσιμο. Η υποβοήθηση μπορεί να μην δείχνει εντυπωσιακή στα χαρτιά ωστόσο κάνει αισθητή διαφορά στη ροπή και στο ξεκίνημα από στάση.

Το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων έχει ευχάριστη κλιμάκωση με κοντές πρώτες σχέσεις που βοηθούν στις ρεπρίζ και πιο μακριές τελευταίες για περιορισμό της κατανάλωσης στον αυτοκινητόδρομο. Οι επιδόσεις καλύπτουν τις ανάγκες ενός οικογενειακού SUV με προσανατολισμό στην καθημερινή μετακίνηση. Η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 180 χιλιόμετρα την ώρα και η επιτάχυνση 0-100 ολοκληρώνεται σε 11,4 δευτερόλεπτα.
Η κατανάλωση καυσίμου παραμένει σε λογικά πλαίσια. Στην πραγματικότητα κυμαίνεται γύρω στα 7 λτ./ 100 χιλιόμετρα με χαμηλότερες τιμές όταν η διαδρομή περιλαμβάνει περισσότερη κίνηση σε πόλη όπου το υβριδικό σύστημα βρίσκει περισσότερο χώρο να λειτουργήσει. Η λειτουργία του κινητήρα είναι πολιτισμένη και ο θόρυβος μέσα στην καμπίνα παραμένει χαμηλός στις περισσότερες συνθήκες ενώ μόνο σε υψηλές στροφές γίνεται περισσότερο αντιληπτός.

Στο τιμόνι του Vitara
Η οδική συμπεριφορά του Vitara αποτελεί ένα από τα πιο θετικά χαρακτηριστικά του. Η ανάρτηση είναι άνετη και απορροφά πολιτισμένα τις ατέλειες του δρόμου χωρίς απότομες αντιδράσεις. Στην πόλη βγαίνει στην επιφάνεια η ευελιξία του, χάρη στο ελαφρύ τιμόνι και στον μικρό κύκλο στροφής. Ο οδηγός έχει πολύ καλή ορατότητα και η θέση οδήγησης προσφέρει αίσθηση ελέγχου.

Σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές το Vitara είναι σταθερό και προβλέψιμο. Ασφαλώς δεν είναι σπορ, όμως ανταποκρίνεται πρόθυμα στις εντολές του οδηγού και διατηρεί την πορεία του χωρίς νευρικότητα και χωρίς έντονες κλήσεις. Η μετάβαση από στροφή σε στροφή γίνεται με φυσικότητα και χωρίς απρόσμενες αντιδράσεις. Στον αυτοκινητόδρομο κινείται ήσυχα με χαμηλούς κραδασμούς και ο θόρυβος του αέρα αρχίζει να γίνεται αισθητός μόνο πάνω από τα όρια ταχύτητας.
Παρά την κίνηση μονάχα στους εμπρός τροχούς μπορεί να ανταποκριθεί εύκολα σε χωμάτινες διαδρομές, προσφέροντας στον οδηγό αυτοπεποίθηση ακόμη και όταν το έδαφος δυσκολεύει. Η καλή ηχομόνωση και η ήρεμη συμπεριφορά της ανάρτησης ενισχύουν την ποιότητα κύλισης και κάνουν το Vitara ένα ευχάριστο αυτοκίνητο για ταξίδια αλλά και για καθημερινές διαδρομές όπου ζητούμενο είναι περισσότερο η ξεκούραστη λειτουργία.
Ανταγωνιστικό πακέτο με αξία που διατηρείται στον χρόνο
Η τιμή του Vitara 1.4 Hybrid 48V τοποθετείται σε πολύ ανταγωνιστικό επίπεδο, από 25.380 ευρώ. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει σημαντικές τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας καθώς και όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που συναντά κανείς στα πιο πρόσφατα μοντέλα της αγοράς. Το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης, η διατήρηση λωρίδας, η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και το προσαρμοζόμενο cruise control προσφέρουν υψηλό επίπεδο υποστήριξης στο ταξίδι και στα απρόσμενα της πόλης. Διαμορφώστε το δικό σας Suzuki Vitara εδώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Tετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.373 cc
ΑΠΟΔΟΣΗ: 110 PS/4.500 rpm, 235 Nm/2.000-3000 rpm
KIBΩΤΙΟ: Μηχανικό 6 σχέσεων
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4185 x 1775 x 1595 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 362 – 1.120 lt
ΒΑΡΟΣ: 1205 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h: 11,4″
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 5,3 lt/100 km
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 119 g/km
