Δοκιμή: Volkswagen ID.5 GTX

Η Volkswagen εμπλουτίζει την σειρά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της με το ID.5 Και μάλιστα στην έκδοση GTX.

Ακούστε το άρθρο

Η Volkswagen εμπλουτίζει την σειρά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της με το ID.5 Και μάλιστα στην έκδοση GTX.

Η συνεχώς εμπλουτιζόμενη σειρά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volkswagen περιλαμβάνει και κάποια ξεχωριστά μέλη, όπως το ID.5 στην κορυφαία διαθέσιμη έκδοση GTX με ισχύ 299 ίππων. Το συγκεκριμένο μοντέλο έμεινε στην κορυφή της ηλεκτρικής γκάμας μόνο για λίγο, αφού το διαδέχτηκε η σημερινή ναυαρχίδα, το ID.7 , η οποία μάλιστα διαθέτει και έκδοση GTX. Ωστόσο το Coupe-SUV καλύπτει άλλες ανάγκες. Κυρίαρχο χαρακτηριστικό του, η τετρακίνηση 4Motion που ανοίγει νέους ορίζοντες για τους επιβάτες.

Δοκιμή: Volkswagen ID.5 GTX

Άφθονη ψηφιοποίηση στο ID.5

Εντός της καμπίνας των επιβατών η λέξη «ψηφιοποίηση» πηγαίνει σε άλλα επίπεδα. Τα οποία ομολογούμε ότι σε κάποιες περιπτώσεις μας «έπεσαν πολλά». Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το ID.5 χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MEB η οποία λόγο της απουσίας του κεντρικού τούνελ αυξάνει τους χώρους και την λειτουργικότητα τους, παρά το γεγονός ότι η coupe φύση του αμαξώματος χαμηλώνει την οροφή στο πίσω μέρος. Έτσι η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει πέντε ενήλικες επιβάτες οι οποίοι μάλιστα δεν θα κάνουν συμβιβασμούς ούτε στις αποσκευές τους. Αφού το πορτμπαγκάζ είναι 549 λίτρα. Και στην περίπτωση που δεν υπάρχουν επιβάτες στα πίσω καθίσματα, αυτά αναδιπλώνονται και η χωρητικότητα φτάνει στα 1.561 λίτρα.

Δοκιμή: Volkswagen ID.5 GTX

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 5,3 ιντσών έχει στην δεξιά πλευρά του ενσωματωμένο τον επιλογέα ταχυτήτων, ενώ δεν λείπει το head-up display και φυσικά η κεντρική οθόνη. Η τελευταία είναι 12 ιντσών, αφής, υποστηρίζει CarPlay και Android Auto ενώ έχει ευανάγνωστο, αλλά κάπως πολύπλοκο μενού.

Δοκιμή: Volkswagen ID.5 GTX

Άνετα καθίσματα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα, ποιοτικά υλικά και σπορ κόκκινες λεπτομέρειες (μεταξύ τους και οι ραφές) συμπληρώνουν έναν όμορφο καμβά που κάνει την παραμονή εντός του ID.5 GTX ιδιαίτερα ευχάριστη.

Δοκιμή: Volkswagen ID.5 GTX

Τεχνολογικά προηγμένο, με χειριστήρια αφής ακόμα και για τα παράθυρα, το ID.5 απαιτεί χρόνο προσαρμογής και προσοχή για τον έλεγχο όλων των λειτουργιών, αφού απουσιάζουν πολλοί διακόπτες από αυτούς που έχουμε συνηθίσει να χρησιμοποιούμε καθημερινά.

Δοκιμή: Volkswagen ID.5 GTX

Κατά τα λοιπά και με δεδομένο ότι μιλάμε για την κορυφαία έκδοση GTX, το αυτοκίνητο έχει εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό. Με χαρακτηριστικά όπως οι θύρες USB υψηλής ισχύος, το Adaptive Cruise Control, η διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας, το Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian & Cyclist Monitoring, καθώς και το Traffic Jam Assist με Emergency Assist, το Park Assist με Park Pilot  και οι LED Matrix προβολείς.

Δείτε ακόμα: Η Volkswagen επανεξετάζει την ανανέωση του MEB

Δοκιμή: Volkswagen ID.5 GTX

Δύο κινητήρες για αμιγώς ηλεκτρική τετρακίνηση

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε άξονα, δίνουν συνδυαστικά ισχύ 299 ίππων και ροπή 460Nm. Αυτό συμβαίνει μετά την αναβάθμιση που έλαβε την περασμένη άνοιξη τόσο στη διαχείριση της μπαταρίας όσο και στο λογισμικό. Έτσι απέκτησε επιπλέον 41 άλογα και φόρτιση στις 135kWh.

Διαθέσιμα στον οδηγό είναι πέντε προγράμματα οδήγησης. Τα Eco, Comfort, Traction, Sport και Individual, με το τελευταίο να επιτρέπει πειραματισμούς και προσωπικούς συνδυασμούς ανάλογα με τις γνώσεις του οδηγού. Σημαντικό ρόλο στην καθημερινή οδήγηση αλλά και στην αυτονομία παίζει η επιλογή «Β» του κιβωτίου, με την οποία γίνεται πιο έντονη αναγεννητική πέδηση, ξεκουράζοντας το σύστημα πέδησης και γεμίζοντας την μπαταρία με επιπλέον ενέργεια.

Δοκιμή: Volkswagen ID.5 GTX

Έτσι το ID.5 έχει μετά από κάθε πλήρη φόρτιση αυτονομία 518 χιλιομέτρων και μπορεί να επιταχύνει το 2.2 τόνων αμάξωμα του από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,3 δευτερόλεπτα. Αλλά πιο εντυπωσιακός από αυτούς τους ψυχρούς αριθμούς είναι ο τρόπος με τον οποίο η ανάρτηση απορροφά κάθε ατέλεια του δρόμου. Η Volkswagen φαίνεται να έχει εργαστεί πολύ και με ανάλογη επιτυχία σε αυτόν τον τομέα, όπως και στην ηχομόνωση του χώρου των επιβατών.

Δοκιμή: Volkswagen ID.5 GTX

Ένα πραγματικό Grand Tourer

Το ID.5 δείχνει να είναι «στα νερά του» όσο ταξιδεύει αλλά και εντός πόλης. Λόγο μεγέθους και μάζας οι στενοί, φιδίσιοι δρόμοι ενδέχεται να κουράσουν όποιον οδηγό αποφασίσει να πιέσει το αυτοκίνητο για να κινηθεί γρήγορα. Όμως ακόμα και τότε δεν θα προβληματιστεί, χάρη στην πλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ID.5

KΙΝΗΤΗΡΕΣ: 2 ηλεκτρικοί

ΑΠΟΔΟΣΗ:  299 PS, 460 Nm

KIBΩΤΙΟ: Μίας σχέσης  

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.599×1.852×1.616 mm

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 549-1.561 lt

ΒΑΡΟΣ: 2.221 kg

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 km/h: 6,3″

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 km/h

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 16,4-17,2kWh/100km

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 0 g/km

AYTONOMIA: 518 km

ΦΟΡΤΙΣΗ

DC 135 kW, 10-80%: 36′

AC 22 kW, 0-100%: 7,5 ώρες

abb_img