Η σπορ εκδοχή του Volkswagen ID.3 με 286 ίππους, πίσω κίνηση και μπαταρία 79 kWh προσφέρει απλόχερα επιδόσεις και πραγματικά μεγάλη αυτονομία.
Το Volkswagen ID.3 GTX επιχειρεί να μεταφέρει το κλασικό ευρωπαϊκό «σπορ» DNA στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Πισωκίνητο, με ισχύ 286 ίππων, 545 Nm ροπής και μπαταρία 84 kWh, το GTX στήνεται ως η δυναμική εκδοχή του ID.3, χωρίς να χάνει τον καθημερινό, φιλικό χαρακτήρα ενός compact hatchback. Η ουσία εδώ δεν είναι μόνο οι αριθμοί στον πίνακα επιδόσεων, αλλά κυρίως ο τρόπος που αυτοί μεταφράζονται στο δρόμο: η απόκριση, η αίσθηση τιμονιού, ο έλεγχος και η συνοχή του πλαισίου.

Δυναμική εμφάνιση που ξεχωρίζει
Ο σχεδιασμός του ID.3 GTX διαφοροποιείται εμφανώς από τα υπόλοιπα ID.3, με πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, ξεχωριστή γρίλια με μοτίβο ρόμβων, φώτα ημέρας και προβολείς IQ.LIGHT LED Matrix με δυναμική ρύθμιση δέσμης.

Στο πίσω μέρος, ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας ενσωματώνει διαχύτη, τονίζοντας έτσι οπτικά το πλάτος. Οι ζάντες «Skagen» 20 ιντσών με ελαστικά 215/45 γεμίζουν τα φτερά και δίνουν την απαραίτητη «GTX» εικόνα, χωρίς υπερβολές. Συνολικά, το πακέτο δείχνει «δεμένο» και ξεκάθαρα πιο σπορ από τις υπόλοιπες εκδόσεις, χωρίς να γίνεται κραυγαλέο.

Καμπίνα με αίσθηση ποιότητας
Στο εσωτερικό η αισθητική ακολουθεί την ίδια λογική: σπορ πινελιές με ουσία. Τα τύπου μπάκετ καθίσματα ergoactive είναι ντυμένα με σκούρο σουέτ δέρμα, που προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα του υλικού χωρίς να καίει το καλοκαίρι.

Ο λογότυπος GTX υπάρχει πάνω στο ενιαίο προσκέφαλο και συνολικά παρέχουν πολύ καλή πλευρική στήριξη ενώ και η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική. Κόκκινες ραφές διανθίζουν την εικόνα σε μια καμπίνα που τα υλικά και η συναρμογή βρίσκονται ψηλά σε ποιότητα.

Η κεντρική οθόνη αφής 12,9 ιντσών με το νεότερο λογισμικό ID. βελτιώνει σημαντικά τη χρηστικότητα με πιο προβλέψιμα μενού, καλύτερη φωνητική αναγνώριση και με αυτόματη προετοιμασία μπαταρίας όταν προσεγγίζει ταχυφορτιστή, ώστε να «πιάσει» υψηλότερες ταχύτητες φόρτισης αμέσως. Διαθέτει head-up display και ηχοσύστημα Harman Kardon, ενώ πρακτικά στοιχεία όπως πολλοί αποθηκευτικοί χώροι και πορτμπαγκάζ από 385 έως 1.267 λίτρα διατηρούν την καθημερινή ευχρηστία.

Ηλεκτρική ένταση 286 ίππων
Στο κέντρο της ύπαρξης του ID.3 GTX βρίσκεται ο νέος ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 286 ίππων και ροπή 545 Nm, ο οποίος στέλνει ενέργεια στον πίσω άξονα. Μια τοποθέτηση που καθορίζει και την οδηγική ταυτότητα του αυτοκινήτου. Το βάρος των 1.985 κιλών δεν το εμποδίζει να κάνει 0–100 χλμ./ώρα σε 5,9’’ και να κινείται με έως 180 χλμ./ώρα.

Η μπαταρία είναι νέας τεχνολογίας 85 kWh (79 kWh ωφέλιμες). Για τη φόρτιση της σε ταχυφόρτιση (DC) έως 185 kW από 10 στο 80% χρειάζεται σε 26 λεπτά όταν οι συνθήκες είναι ιδανικές, ενώ σε AC γεμίζει με 11 kW αλλά θα πρέπει να μείνει συνδεδεμένο για περισσότερες από 8 ώρες. Με σωστή προετοιμασία μπαταρίας, η καμπύλη φόρτισης παραμένει ψηλά για μεγάλη διάρκεια, διευκολύνοντας τα ταξίδια.
Η θεωρητική αυτονομία σε κύκλο WLTP είναι έως 603 χιλιόμετρα, ωστόσο στην πράξη επηρεάζεται σημαντικά από τον τρόπο οδήγησης και τη θερμοκρασία. Ωστόσο σε αστική χρήση μπορεί να διανύσει έως και 714 χιλιόμετρα με μια φόρτιση.

Σπορ οδήγηση χωρίς ρίπους
Το πλαίσιο βασίζεται σε McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, αλλά στο GTX έχουν γίνει στοχευμένες αλλαγές όπως οι ενισχυμένες αντιστρεπτικές δοκοί, διαφορετικές ρυθμίσεις ελατηρίων/αμορτισέρ και προοδευτικό τιμόνι ειδικής παραμετροποίησης.

Στο δρόμο, το ID.3 GTX ξεκινά με το τιμόνι «ελαφρύ» και άμεσο αλλά σταδιακά «ζωντανεύει» όσο ανεβαίνει ο ρυθμός.
Τα προφίλ οδήγησης (Eco, Comfort, Sport και Individual) επηρεάζουν την απόκριση του γκαζιού, το βάρος τιμονιού και τις ρυθμίσεις ανάρτησης.
Στις γρήγορες εναλλαγές, η αίσθηση του βάρους παραμένει, όμως η κατανομή και η χαμηλή τοποθέτηση της μπαταρίας λειτουργούν υπέρ της ουδετερότητας. Το πίσω μέρος ακολουθεί, με μια παιχνιδιάρικη διάθεση στο Sport πρόγραμμα οδήγησης. Απότομο τέλος σε αυτό βάζουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, υπέρ της ασφάλειας.

Στην καθημερινότητα, η ανάρτηση έχει σφιχτή αλλά όχι κουραστική. Οι 20άρες ζάντες φέρνουν λίγη παραπάνω ένταση όταν υπάρχουν μεγάλα προβλήματα του οδοστρώματος.
Στον χρόνο που περάσαμε μαζί του, ο οποίος ήταν σημαντικά μεγαλύτερος από την καθιερωμένη εβδομάδα δοκιμής, εκτιμήσαμε την ευκολία χρήσης, όμως μας κούρασε η ύπαρξη ενός μπουτόν ελέγχου για τα εμπρός και πίσω παράθυρα ενώ δεν μας ενθουσίασε η αίσθηση των φρένων. Από την άλλη, μας ενθουσίασε η πρόσφυση του GTX και η ρύθμιση του πλαισίου, που αφήνει περιθώρια για ζωηρή οδήγηση με ασφάλεια. Ήταν μια ευχάριστη συνύπαρξη.
Τιμή και εγγύηση
Στην ελληνική αγορά, το Volkswagen ID.3 GTX των 286 ίππων κοστίζει από 46.900 ευρώ, με το όφελος από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ». Η εργοστασιακή εγγύηση είναι 4 χρόνια ή 80.000 km (ό,τι έρθει πρώτο), ενώ για τη μπαταρία ισχύει 8 έτη ή 160.000 km για τουλάχιστον 70% της αρχικής χωρητικότητας.
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει σπορ καθίσματα GTX, μεγάλη οθόνη 12,9 ιντσών, ζάντες 20 ιντσών και πλήρες πακέτο ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης.

Το ID.3 GTX δεν επιδιώκει να φέρει την αίσθηση των hot-Hatch στην σύγχρονη εποχή. Είναι ένα ηλεκτρικό GTI που καταφέρνει να ξυπνήσει παλιά αγαπημένα αισθήματα στον οδηγό. Η πίσω κίνηση, η γραμμική ισχύς και η ισορροπία ανάμεσα σε σπορ αίσθηση και καθημερινή άνεση το κάνουν ιδιαίτερα ελκυστικό για όποιον θέλει ηλεκτροκίνηση με αίσθηση συμβατικού κινητήρα. Διαμορφώστε εδώ το δικό σας ID.3.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ηλεκτρικός, μόνιμου μαγνήτη, στον πίσω άξονα
ΑΠΟΔΟΣΗ: 286 PS, 545 Nm
KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο μονής σχέσης
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.322 x 1.809 x 1.538 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 385 – 1.267 lt
ΒΑΡΟΣ: 1985 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h: 5,7″
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 14,5 kWh /100 km
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 0 g/km
AYTONOMIA: 603 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 185 kW, 10-80%: 26′
AC 11 kW, 0-100% : 8 ώρες & 30 λεπτά