E-Tech – Η φιλοσοφία εξηλεκτρισμού της Renault

Το Renault E-Tech αποτελεί μια ομπρέλα τεχνολογιών που περιλαμβάνει όλες τις τεχνολογίες εξηλεκτρισμού της μάρκας για βιώσιμη κινητικότητα.

Ακούστε το άρθρο

Το Renault E-Tech αποτελεί μια ομπρέλα τεχνολογιών που περιλαμβάνει όλες τις τεχνολογίες εξηλεκτρισμού στα πλαίσια της στρατηγικής της μάρκας για βιώσιμη κινητικότητα.

Δεν πρόκειται για μια μεμονωμένη τεχνολογία αλλά για ένα ολοκληρωμένο σύστημα που καλύπτει όλες τις μορφές εξηλεκτρισμού. Στη γκάμα E-Tech συναντάμε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, υβριδικά αλλά και plug-in υβριδικά, με κοινό παρονομαστή τη μεγαλύτερη αποδοτικότητα και την οικονομία καυσίμου, χωρίς να θυσιάζεται η ευκολία στην καθημερινή χρήση.

E-Tech -Η φιλοσοφία εξηλεκτρισμού της Renault

Η εμπειρία της Renault στην ηλεκτροκίνηση

Η Renault έχει μακρά ιστορία στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων. Ήδη από το 2011 παρουσίασε το Zoe, το οποίο καθιερώθηκε ως ένα από τα πρώτα μαζικά διαθέσιμα ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη. Από το 2020 έως σήμερα η γαλλική εταιρεία έχει διαθέσει περισσότερα από 790.000 ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ σήμερα η γκάμα της περιλαμβάνει 13 μοντέλα E-TECH. Παράλληλα, είναι και η μοναδική εταιρεία που προσφέρει στην ελληνική αγορά αυτοκίνητα διπλού καυσίμου (Bi-Fuel) με βενζίνη και LPG.

Δείτε ακόμα: Renault 4 E-Tech Electric -Το Quatrelle μπήκε στη πρίζα

E-Tech -Η φιλοσοφία εξηλεκτρισμού της Renault

Η εμπειρία της υβριδικής οδήγησης

Ένα από τα σημαντικά χαρακτηριστικά των υβριδικών οχημάτων της Renault είναι ότι ξεκινούν πάντα ηλεκτρικά, πριν περάσουν στη συνεργασία με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος λειτουργεί επικουρικά. Έτσι καταφέρνει στην πόλη η κίνηση να γίνεται είναι έως και κατά 80% ηλεκτρικά, με αποτέλεσμα σημαντική μείωση στις εκπομπές ρύπων και έως 40% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Οι τιμές κατανάλωσης κυμαίνονται από 4,2 έως 4,7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, ενώ η Renault προσφέρει εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για τις μπαταρίες, προσθέτοντας ένα επιπλέον επίπεδο αξιοπιστίας.

E-Tech -Η φιλοσοφία εξηλεκτρισμού της Renault

Η αρχιτεκτονική του E-Tech Hybrid

Το υβριδικό σύστημα λειτουργεί με διαφορετικές αρχιτεκτονικές, ώστε να προσαρμόζεται στις εκάστοτε συνθήκες. Σε λειτουργία «ηλεκτροκίνησης» ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους τροχούς με τον θερμικό κινητήρα ανενεργό, ενώ στην «ανάκτηση ενέργειας» ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια φορτίζοντας την μπαταρία κατά την επιβράδυνση. Παράλληλα, υπάρχουν τρεις υβριδικές διατάξεις: «υβριδικό εν σειρά», όπου ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους τροχούς και ο θερμικός κινητήρας φορτίζει την μπαταρία, «υβριδικό εν παραλλήλω», όπου οι δύο κινητήρες συνεργάζονται ταυτόχρονα για μεγαλύτερη ισχύ, όπως σε απαιτητικές συνθήκες ή σε sport mode, και «σειριακή-παράλληλη λειτουργία», όπου οι δύο κινητήρες δίνουν μαζί κίνηση στους τροχούς, με τον θερμικό κινητήρα να φορτίζει ταυτόχρονα και την μπαταρία. Με αυτόν τον τρόπο, το σύστημα αξιοποιεί πάντα την πιο αποδοτική μορφή ενέργειας, εξασφαλίζοντας οικονομία, δυναμική οδήγηση και χαμηλότερους ρύπους.

Renault 4 E-Tech Electric: Το Quatrelle μπήκε στη πρίζα

Καινοτομία στην τεχνολογία μετάδοσης

Η γαλλική εταιρεία έχει αναπτύξει ένα πρωτοποριακό κιβώτιο πολλαπλών σχέσεων χωρίς συμπλέκτη, το οποίο συνδυάζει τέσσερις σχέσεις για τον κινητήρα βενζίνης και δύο για τον ηλεκτροκινητήρα. Ο συνδυασμός αυτός δημιουργεί δεκαπέντε διαφορετικές επιλογές μετάδοσης, εξασφαλίζοντας ομαλή λειτουργία και μέγιστη αποδοτικότητα. Η συγκεκριμένη τεχνολογία αναδεικνύει τον ηλεκτροκινητήρα σε πρωταγωνιστή της κίνησης, με τον βενζινοκινητήρα να έχει υποστηρικτικό ρόλο.

E-Tech -Η φιλοσοφία εξηλεκτρισμού της Renault

Η γκάμα και οι κινητήρες

Η γκάμα Renault E-TECH Hybrid βασίζεται σε διαφορετικούς θερμικούς κινητήρες βενζίνης, σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες διαφορετικής χωρητικότητας.

Έτσι υπάρχει ο 1.6 λίτρων με 90 ίππους και έμμεσο ψεκασμό, ο 1.8 λίτρων με 110 ίππους και άμεσο ψεκασμό, καθώς και οι σύγχρονοι τρικύλινδροι 1.2 λίτρων turbo με ισχύ 130 ή 150 ίππων. Όλοι συνεργάζονται με το αυτόματο κιβώτιο 4+2 σχέσεων και συνδυάζονται με μπαταρίες από 1,2 έως 2 kWh, ανάλογα με την έκδοση. Έτσι προκύπτουν οι εκδόσεις E-Tech Hybrid με 145, 160 και 200 ίππους, οι οποίες προσφέρουν κορυφαία ισορροπία ανάμεσα σε κατανάλωση και επιδόσεις. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το E-Tech Hybrid 4WD Plug-in με ισχύ 300 ίππων, χάρη στη συνδυασμένη λειτουργία των δύο κινητήρων και την ενισχυμένη μπαταρία 22 kWh που διαθέτει ενεργή ψύξη και θέρμανση. Η ποικιλία των επιλογών αποδεικνύει ότι η Renault έχει δημιουργήσει μια πλήρη γκάμα εξηλεκτρισμένων λύσεων που καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες οδηγών και κατηγοριών.

Τα 10 καλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του 2025 σύμφωνα με το autoexpress

Το μέλλον της γκάμας

Οι πιο πρόσφατες προσθήκες στη γκάμα E-Tech της Renault είναι το αμιγώς ηλεκτρικό 5, το Austral και η ολοκαίνουρια ναυαρχίδα της μάρκας, το Rafale. Ενώ στις αρχές του 2026 αναμένουμε το Renault 4 και στο τέλος του πρώτου τριμήνου το νέο Twingo.