Αν σκέφτεστε να αλλάξετε το αυτοκίνητό σας από ένα παραδοσιακό όχημα εσωτερικής καύσης (ICE), σε ένα ηλεκτρικό (EV), μπορεί να σας απασχολεί το ζήτημα της ασφάλειας. Είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο ασφαλή από αυτά με καύση; Αυτή την ερώτηση προσπάθησε να απαντήσει το ANCAP (Australasian New Car Assessment Program), και τα αποτελέσματα είναι αρκετά ενδιαφέροντα.
Τα EV φαίνεται να έχουν αναλογικά καλύτερη βαθμολογία στις δοκιμές πρόσκρουσης από τα ICE. Από τα 57 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν δοκιμαστεί, μόνο 6 δεν έφτασαν τη μέγιστη βαθμολογία. Σε σύγκριση, από τα 117 αυτοκίνητα καύσης που εξετάστηκαν, 18 απέτυχαν να πάρουν πλήρη βαθμολογία. Παρόλο που στατιστικά τα EV πέντε αστέρων είναι περισσότερα (89% έναντι 85% για τα ICE), η διαφορά δεν είναι τεράστια.
Ένας σημαντικός παράγοντας που πρέπει να λάβουμε υπόψη είναι ότι τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι νεότερα μοντέλα. Νεότερα αυτοκίνητα σημαίνει πιο σύγχρονη τεχνολογία ασφαλείας, κάτι που μπορεί να δίνει στα EV ένα πλεονέκτημα. Επιπλέον, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνήθως έχουν υψηλότερη τιμή αγοράς, κάτι που σημαίνει ότι οι κατασκευαστές επενδύουν περισσότερο σε προηγμένες τεχνολογίες προστασίας.
Από την άλλη πλευρά, τα φθηνότερα ICE αυτοκίνητα, όπως το Mahindra Scorpio, το MG5 και το Suzuki Swift, είχαν χαμηλή απόδοση στις δοκιμές (με βαθμολογίες μηδέν ή ενός αστεριού). Αντίθετα, κανένα EV που πωλείται στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία δεν έχει βαθμολογία κάτω από τέσσερα αστέρια, ενώ τα περισσότερα έχουν πέντε.
Η διευθύνουσα σύμβουλος του ANCAP, Carla Hoorweg, σημείωσε ότι η συνολική διαφορά ασφαλείας μεταξύ EV και ICE δεν είναι μεγάλη. Ωστόσο, λόγω της υψηλής τιμής των EV, είναι απίθανο να δούμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με χαμηλή βαθμολογία στην αγορά. «Δεν έχει νόημα να πουλάς ένα ακριβό ηλεκτρικό όχημα, με χαμηλή βαθμολογία ασφαλείας», εξήγησε.
Συνοψίζοντας, τα EV φαίνεται να είναι στατιστικά λίγο πιο ασφαλή, κυρίως λόγω της νεότερης τεχνολογίας και της καλύτερης κατασκευής. Παρόλα αυτά, το κόστος και οι προσδοκίες του καταναλωτή παίζουν σημαντικό ρόλο στην ποιότητα των μοντέλων που κυκλοφορούν.
Διαβάστε ακόμη: Τesla ή BYD; Ποια πούλησε τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2024