Η Kia πηγαίνει γρήγορα στην ηλεκτροκίνηση, με 9 υβριδικά ή ηλεκτρικά οχήματα ήδη στις εκθέσεις της. Ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί με το EV8. Ένα μεσαίου μεγέθους sedan η ύπαρξη του οποίου διέρρευσε πρόσφατα μέσω επίσημων εγγράφων.
Τα στοιχεία περιλάμβαναν τα πάντα από την ισχύ έως εκτιμώμενη αυτονομία. Το στυλ να αναμένεται να επηρεαστεί σημαντικά από το αναμενόμενο EV4 Concept. Που αντλεί έμπνευση εν μέρει από το Stinger. Η Kia δεν έχει ανακοινώσει κάτι επίσημα, όμως οι διαρροές και οι φήμες σκιαγραφούν ένα αρκετά το όχημα. Να τί γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για το Kia EV8.
Η Kia διατηρεί τη σχεδιαστική γλώσσα των ηλεκτρικών μοντέλων της και πιστεύουμε ότι το EV8 δεν θα είναι εξαίρεση. Τα αποκλειστικά σχέδια του motor1 δείχνουν ένα μακρύ εμπρός μέρος, παρά την απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης, ψηλές πόρτες και πίσω σχήμα fastback. Κάτι μεταξύ sedan και πεντάθυρου hatchback. Το όλο σχέδιο είναι φόρος τιμής στο Stinger, με στοιχεία του EV4 Concept. Αυτό σημαίνει ότι θα είναι χαμηλότερο από το EV6, που είναι περισσότερο ένα crossover μοντέλο.
Τέλος, οι διαρροές λένε ότι αυτό το αυτοκίνητο έχει το κωδικό όνομα GT1, στο οποίο βλέπουμε μια αναφορά στο GT concept του 2011. Που ήταν ουσιαστικά μια προεπισκόπηση του Stinger. Όλα δείχνουν ότι το EV8 θα είναι ο κατάλληλος διάδοχος του Stinger.
Πόσα άλογα θα έχει το EV8;
Εδώ το EV8 θα πρέπει να ξεπεράσει κατά πολύ το Stinger. Σύμφωνα με τις διαρροές θα έχει δύο κινητήρες και ισχύ 603 ίππων στην κορυφαία έκδοση. Δηλαδή σχεδόν διπλάσια από το Stinger με τον V6 με δύο turbo. Βέβαια θα υπάρχουν και μικρότερες εκδόσεις. Όπως μια με δύο κινητήρες και 435 ίππους, καθώς και μια με έναν κινητήρα και 218 ίππους στους πίσω τροχούς.
Φυσικά, το Stinger δεν είχε μόνο δύναμη. Ήταν ένα ισορροπημένο σπορ sedan με καλή οδηγική συμπεριφορά, κάτι που αναμένουμε και από το EV8. Που θα βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική IMA της Hyundai, αντί της E-GMP που χρησιμοποιούν σήμερα τα ηλεκτρικά οχήματα της Hyundai και της Kia.
Τι είδους μπαταρία θα έχει το νέο Kia EV8;
Αξιοποιώντας το μέγιστο τη νέα πλατφόρμα θα έχει μια μεγάλη μπαταρία, που φτάνει τις 113,2kWh σύμφωνα με τα έγγραφα. Δεν είναι σαφές αν θα υπάρχουν μικρότερες μπαταρίες, αλλά σίγουρα δεν θα ήταν έκπληξη. Το EV9 έχει μπαταρία 99,8 kWh και το EV6 δίνει επιλογή μεταξύ 58 και 77,4 kWh. Αν είναι 113,2 kWh θα είναι η μεγαλύτερη μπαταρία που είχε ποτέ ένα Kia.
Πόση θα είναι η αυτονομία του νέου EV8;
Η μεγάλη μπαταρία φέρνει (θεωρητικά) μεγάλη αυτονομία. Μάλιστα μπορεί να είναι κοντά στα 805 χιλιόμετρα σε κύκλο WLTP.
Πότε θα παρουσιαστεί το νέο Kia EV8;
Προς το παρόν ακούμε ότι η παραγωγή θα αρχίσει στο τέλος του 2025. Βάσει όσων έχουμε δει από την Kia στο παρελθόν, αυτό σημαίνει ότι η επίσημη παρουσίαση μπορεί να γίνει στο τέταρτο τρίμηνο του 2024. Υπάρχει επίσης το ερώτημα πού θα πωλείται. Συνήθως τα μοντέλα της Kia κυκλοφορούν πρώτα στη Νότια Κορέα και λίγους μήνες αργότερα ακολουθούν άλλες αγορές. Έτσι το EV8 μπορεί να έρθει στην Ευρώπη το 2026.
Πηγή: motor1.com