Ο κόσμος της μικροκινητικότητας, είναι εδώ και καιρό μια «άγρια δύση» καινοτόμων σχεδίων, που εκτείνεται από ηλεκτρικά ποδήλατα και ηλεκτρονικά σκούτερ, έως αυτο-εξισορροπούμενα ηλεκτρικά μονόκυκλα και πολλά άλλα. Ο πολλαπλασιασμός μικρών, φθηνών ηλεκτρικών κινητήρων και μπαταριών, επέτρεψε στις εταιρείες να πειραματιστούν με νέα σχέδια, χωρίς τους περιορισμούς των ίδιων κύκλων ανάπτυξης μαζικής συσσώρευσης κεφαλαίου που συναντάμε στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Έτσι ακριβώς ξεκίνησε το ELF, με τον εφευρέτη Rob Cotter να ιδρύει την εταιρεία Organic Transit για την παραγωγή και παράδοση του τρίτροχου οχήματος.
Με τελική ταχύτητα είτε 32 ή 48 χλμ./ώρα και σχέδιο τρικύκλου με δύο μπροστινούς τροχούς, το ELF χαρακτηρίστηκε ως ηλεκτρικό ποδήλατο, στις περισσότερες πολιτείες των ΗΠΑ. Αυτό σήμαινε ότι μπορούσε να χρησιμοποιήσει την υπάρχουσα υποδομή ποδηλάτων, όπως ποδηλατόδρομους και δεν απαιτούσε άδεια, ή ασφάλεια για να λειτουργήσει.
Ωστόσο, σε αντίθεση με τα περισσότερα ηλεκτρικά ποδήλατα, το ELF ήταν «κλειστού τύπου», για μια βόλτα με προστασία από τις καιρικές συνθήκες και μπορούσε εύκολα να χωρέσει επιπλέον επιβάτες στο πίσω μέρος. Ενώ μπορούσε να φορτιστεί από μια τυπική πρίζα, όπως ένα τυπικό ηλεκτρικό ποδήλατο.
Ένα ηλιακό πάνελ 120 W τοποθετημένο στην οροφή, παρείχε επίσης ένα σημαντικό ποσό φόρτισης, αρκετά συχνά για να λειτουργεί εντελώς εκτός δικτύου, σε περιοχές με επαρκή έκθεση στον ήλιο.
Οι αναφορές ασφαλείας ήταν επίσης καλές. Η Organic Transit ισχυρίστηκε ότι σε περίπου 25 αναφορές ατυχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των συγκρούσεων με αυτοκίνητα με μεγάλη ταχύτητα, δεν υπήρξαν αναφορές για θανάτους ή σοβαρούς τραυματισμούς.
Παρά τον καινοτόμο σχεδιασμό του και τις εκατοντάδες παραδόσεις, το ELF σταμάτησε την παραγωγή του το 2019μ όταν η πτώχευση της Organic Transit ανάγκασε την πώληση του οχήματος, στην εταιρεία πετρελαίου PetroSun. Ο νέος ιδιοκτήτης επέτρεψε στο όχημα να μαραζώσει, χωρίς να αναδείξει ποτέ το υλοιποιημένο ήδη σχέδιο, ή να το επιστρέψει στην παραγωγή.
Αλλά φέτος ο αρχικός εφευρέτης του οχήματος, Rob Cotter, αγόρασε πρόσφατα ξανά τα δικαιώματα από την Petrosun, ξεκινώντας μια νέα εταιρεία γνωστή ως Environmental Transit Authority (ETA).
Σύμφωνα με την Axios, ο Cotter συγκεντρώνει τώρα χρηματοδότηση για να το επαναφέρει την παραγωγή και ελπίζει να υπερβεί τον προηγούμενο ρυθμό παραγωγής ELF στο Organic Transit. Αναμένει ότι η λιανική τιμή του νέου ELF θα είναι περίπου 7.500 δολάρια ΗΠΑ, με τα μοντέλα υψηλότερης κατηγορίας να κοστίζουν έως και 12.000 δολάρια.
Αυτοί οι τύποι ποδηλάτων-αυτοκίνητων και Velomobiles, εξακολουθούν να είναι σπάνιοι στη μεγαλύτερη αγορά μικροκινητικότητας, λόγω των προσαρμοσμένων σχεδίων τους και των πιο περίπλοκων μεθόδων παραγωγής τους. Όχι μόνο χρησιμοποιούν λιγότερο τυποποιημένα σχέδια πλατφόρμας που απαιτούν πιο εξειδικευμένα και ακριβά εξαρτήματα, αλλά τα κλειστά αμαξώματά τους, είναι επίσης πιο δύσκολο να παραχθούν, αυξάνοντας περαιτέρω το κόστος παραγωγής.
Αλλά αν ο Cotter και η ETA μπορέσουν να βρουν τη χρηματοδότηση για να αυξήσουν τα ποσοστά παραγωγής και να μπορέσουν να βρουν αρκετούς πελάτες για να διατηρήσουν αυτή την παραγωγή, ίσως αυτή η δεύτερη μετάβαση, να δει ευοίωνες μέρες στο μέλλον.
Πηγή: electrek.com