Ένας στους δύο δεν θέλει πλέον να αγοράσει Tesla: Nα γιατί

Τα αποτελέσματα είναι ξεκάθαρα: η αμφιλεγόμενη εικόνα του Έλον Μασκ επηρεάζει άμεσα τις αγοραστικές αποφάσεις για την Tesla

Ακούστε το άρθρο

Μια μεγάλη διεθνής μελέτη σε 26.000 ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων σε 30 χώρες, έριξε φως σε ένα ζήτημα που ταλανίζει την αυτοκινητοβιομηχανία εδώ και μήνες. Τα αποτελέσματα είναι ξεκάθαρα: η αμφιλεγόμενη εικόνα του Έλον Μασκ επηρεάζει άμεσα τις αγοραστικές αποφάσεις για την Tesla, μετατρέποντας αυτό που κάποτε αποτελούσε πλεονέκτημα μάρκετινγκ, σε πραγματικό εμπορικό μειονέκτημα, για την αμερικανική μάρκα.

Έρευνα που διεξήγαγε η Global EV Alliance αποκαλύπτει ότι στη πλειοψηφία των οδηγών ηλεκτρικών οχημάτων, το 53% των ερωτηθέντων, δηλώνουν ότι αποφεύγουν ορισμένες μάρκες για πολιτικούς λόγους. Αυτή η τάση, καταδεικνύει την εμφάνιση ενός νέου κριτηρίου επιλογής, που υπερβαίνει τις παραδοσιακές τεχνικές και τιμολογιακές παραμέτρους. 

Η γεωγραφική ανάλυση των δεδομένων, αποκαλύπτει εντυπωσιακές ανισότητες. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, την πατρίδα της Teslaτο 52% των ερωτηθέντων, δήλωσαν ότι δεν θα εξέταζαν το ενδεχόμενο αγοράς οχήματος Tesla, για πολιτικούς λόγους. Αυτό το ποσοστό εξηγείται από την άμεση εγγύτητα των Αμερικανών καταναλωτών, με τις δημόσιες θέσεις του δισεκατομμυριούχου, ιδίως τη δραστηριότητά του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την πρόσφατη πολιτική του εμπλοκή. 

Δείτε ακόμα: Tesla Model 3 vs Mercedes CLA: Ποιο ηλεκτρικό sedan κερδίζει;

Ένας στους δύο δεν θέλει πλέον να αγοράσει Tesla: Nα γιατί

Η Γερμανία ακολουθεί από κοντά, με το 51% να εκφράζει απροθυμία, ένα ιδιαίτερα αποκαλυπτικό ποσοστό, για τη μόνη ευρωπαϊκή χώρα που φιλοξενεί ένα Gigafactory της Tesla. Αυτή η γερμανική δυσπιστία, θα μπορούσε να εξηγηθεί από την ιδιαίτερη ευαισθησία των Γερμανών καταναλωτών σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα, καθώς και από τον αυξημένο ανταγωνισμό, από τους τοπικούς κατασκευαστές στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων. 

Χώρα Ποσοστό απόρριψης Τοπικά
ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ 52% Εγχώρια αγορά, έντονη πολιτικοποίηση
Γερμανία 51% Βιομηχανική παρουσία της Tesla
Αυστραλία/Νέα Ζηλανδία 45% Οι αγγλόφωνες αγορές γνωρίζουν τους κινδύνους.
Νορβηγία 43% Παγκόσμιος ηγέτης στην ηλεκτροκίνηση
Γαλλία 21% Γεωγραφική και πολιτισμική απόσταση

Ένας στους δύο δεν θέλει πλέον να αγοράσει Tesla: Nα γιατί

Η Γαλλία ξεχωρίζει ως ευρωπαϊκή εξαίρεση

Η γαλλική αγορά παρουσιάζει ένα άτυπο προφίλ, με μόνο το 21% των καταναλωτών να δηλώνουν ότι αποφεύγουν την Tesla για πολιτικούς λόγους. Αυτή η σχετική συγκράτηση, πιθανότατα οφείλεται σε διάφορους παράγοντες: τη γεωγραφική και πολιτισμική απόσταση από τις αμερικανικές συζητήσεις, αλλά και μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση, μεταξύ των Γάλλων καταναλωτών, στις τεχνολογικές επιλογές.

Αυτή η αξιοσημείωτη διαφορά με τους Γερμανούς, υποδηλώνει ότι ο αντίκτυπος των αντιπαραθέσεων γύρω από τον Έλον Μασκ, ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με τις εθνικές ευαισθησίες και τα τοπικά μιντιακά πλαίσια. Οι Γάλλοι καταναλωτές, φαίνεται να διαχωρίζουν περισσότερο τις πολιτικές και τεχνικές πτυχές, στις αγοραστικές τους αποφάσεις.

Ένας στους δύο δεν θέλει πλέον να αγοράσει Tesla: Nα γιατί

Όταν ο ηγέτης γίνεται αχώριστος από την επωνυμία

Η μελέτη αναδεικνύει ένα σπάνιο φαινόμενο στην αυτοκινητοβιομηχανία: τη σχεδόν πλήρη συγχώνευση της εικόνας ενός διευθύνοντος συμβούλου με αυτήν της εταιρείας του. Σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές, όπου οι διευθύνοντες σύμβουλοι παραμένουν στη σκιά, η Tesla έχτισε το εμπορικό σήμα της γύρω από την προσωπικότητα των μέσων ενημέρωσης του ιδρυτή της. Αυτή η στρατηγική, που ήταν από καιρό ωφέλιμη για τη φήμη της μάρκας και την αντιληπτή καινοτομία, τώρα αποτυγχάνει. 

Δείτε ακόμα: Το νέο Tesla Roadster τελικά θα… πετάξει;

Οι επιπτώσεις αυτής της ακραίας εξατομίκευσης, ξεπερνούν κατά πολύ το απλό μάρκετινγκ. Επηρεάζουν άμεσα την κύρια επιχειρηματική δραστηριότητα της εταιρείας, δημιουργώντας έναν συστημικό κίνδυνο για τη φήμη, που λίγοι άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν. Κάθε αμφιλεγόμενη δήλωση, κάθε πολιτική στάση που λαμβάνει ο Έλον Μασκ, αναπόφευκτα επηρεάζει την εικόνα της Tesla. 

Ένας στους δύο δεν θέλει πλέον να αγοράσει Tesla: Nα γιατί

Γεωγραφική προέλευση, ένα δευτερεύον κριτήριο

Παράλληλα με αυτά τα ερωτήματα που σχετίζονται με την προσωπικότητα, η μελέτη εξέτασε τη σημασία της χώρας προέλευσης, στις αποφάσεις αγοράς. Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν πιο μετρημένες ανησυχίες:

Το 12% των ερωτηθέντων αποφεύγουν τα οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα

Το 5% των ερωτηθέντων απορρίπτει την αμερικανική παραγωγή

Η πλειοψηφία παραμένει αδιάφορη, ως προς τη γεωγραφική προέλευση

Αυτά τα σχετικά χαμηλά ποσοστά, καταδεικνύουν ότι η βιομηχανική προέλευση έχει μικρότερο βάρος, από την εικόνα του ηγέτη στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Οι καταναλωτές, φαίνεται να δίνουν προτεραιότητα στη διαθεσιμότητα των μοντέλων και στις τεχνικές τους προδιαγραφές, έναντι του τόπου κατασκευής τους. 

Δείτε ακόμα: Αξιολόγηση του Tesla Model Y

Ένας στους δύο δεν θέλει πλέον να αγοράσει Tesla: Nα γιατί

Αυτή η αποσύνδεση μεταξύ της απόρριψης της προσωπικότητας του ηγέτη και της αποδοχής του βιομηχανικού του υπόβαθρου, υπογραμμίζει τη μοναδική φύση της «υπόθεσης Musk» στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ενώ η Tesla συνεχίζει να προσφέρει αξιοπρεπείς τεχνικές επιδόσεις και ανταγωνιστικό εύρος σε όλα τα μοντέλα της, ο ίδιος ο άνθρωπος, και όχι το προϊόν, είναι αυτός που δημιουργεί τη μεγαλύτερη αντίσταση. Αυτή η πρωτοφανής κατάσταση, θα μπορούσε να αναγκάσει την εταιρεία να επανεξετάσει την επικοινωνιακή της στρατηγική και τη μεσοπρόθεσμη τοποθέτησή της. 

Πηγή: rouleur-electrique.fr