Μπορεί το 5 E-Tech να μονοπωλεί το ενδιαφέρον της Renault αυτή τη στιγμή, αλλά στο κοντινό μέλλον, το ολοκαίνουριο 4 E-Tech θα ενταχθεί στην γκάμα.
Μάλιστα εντοπίστηκε σε δοκιμές εξέλιξης, λίγες ώρες μετά το ντεμπούτο του 5 E-Tech στις 26 Φεβρουαρίου. Έτσι το 4 E-Tech επιστρέφει στο φως της δημοσιότητας με μια σειρά νέων κατασκοπευτικών φωτογραφιών κοντά στον Βόρειο Πόλο.
Εμφανώς εμπνευσμένο από το 4EVER Trophy concept του 2022, το 4 E-Tech βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-BEV του supermini. Γνωστή ως AmpR Small EV από το Ampere division της γαλλικής εταιρείας, αυτή η αρχιτεκτονική θα υπάρχει και στον διάδοχο του Twingo.
Renault 4: Ένα ηλεκτρικό crossover με επιρροές με το παρελθόν
Ο ιδιαίτερος σχεδιασμός περιλαμβάνει την κάθετη μάσκα εμπρός, κεραία «πτερύγιο καρχαρία» και ορθογώνια πίσω φωτιστικά. Άμεσος ανταγωνιστής του θα είναι το Fiat 600e με κατασκευή στην Πολωνία από τον όμιλο Stellantis. Το οποίο είναι «δίδυμο» του ηλεκτρικού Avenger και του επερχόμενου Alfa Romeo Milano. Αν το μοντέλο παραγωγής έχει μεταξόνιο 2,57 μέτρα, όπως το 4EVER Trophy concept, θα έδινε στο 4 E-Tech πλεονέκτημα έναντι του ιταλικού μοντέλου. Αφού σύμφωνα με τη Fiat, το 600e έχει μεταξόνιο 2,56 μέτρα.
Το πρώτο Renault 4
Το αρχικό Renault Quatrelle παρήχθη σε πάνω από οκτώ εκατομμύρια μονάδες μεταξύ του 1961 και του 1994. Η Renault δεσμεύεται να ανανεώνει το 5 E-Tech όσο είναι δυνατόν περισσότερο και συχνότερα. Όμως ακόμα κι αν η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία κάνει το ίδιο με το επερχόμενο 4 E-Tech, δεν θα φτάσει στους αριθμούς του πρώτου μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το Renault 4 είχε τεράστια εμπορική επιτυχία επειδή ήταν το σωστό αυτοκίνητο την σωστή στιγμή.
Τι ξέρουμε για το 4 E-Tech
Το 4 E-Tech, από την άλλη πλευρά, θα είναι ακόμα ένα ηλεκτρικό χρηστικό αυτοκίνητο σε έναν ωκεανό crossovers της κατηγορίας Β. Η Renault θα μπορούσε να είχε ακολουθήσει διαφορετική προσέγγιση για να το διαφοροποιήσει από το 600e και άλλους ανταγωνιστές. Αλλά όταν όλοι θέλουν ένα crossover, θα ήταν εξαιρετικά ανόητο να αντισταθούν σε αυτή την τάση. Επειδή τα hatchback είναι καλύτερα από τα crossover σε αεροδυναμική, περιμένουμε μικρότερη αυτονομία από το 4 E-Tech. Εάν έχει το μεγαλύτερο πακέτο μπαταριών 52-kWh, το hatchback 3,92 μέτρων θα μπορεί να κάνει περίπου 500 χιλιόμετρα με μία φόρτιση σε κύκλο WLTP.
Η Fiat υπόσχεται 400 χιλιόμετρα για το 600e. Όμως το Fiat 600e κοστίζει στη Γαλλία €31,900 και το 5 E-Tech να από €25,000. Έτσι μπορεί κανείς να φανταστεί ότι το Renault 4 E-Tech του 2025 θα κοστίζει από περίπου €30,000.
Πηγή: autoevolution.com