Παρότι είχε αποχωρήσει από τη ρωσική αγορά μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η Hyundai φαίνεται πως δεν έχει κλείσει οριστικά την πόρτα στην επιστροφή. Νέες αιτήσεις για κατοχύρωση εμπορικών σημάτων και μια ύποπτα ευνοϊκή ρήτρα επαναγοράς του πρώην εργοστασίου της, έχουν πυροδοτήσει εικασίες, ότι η κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει επιστροφή.
Η αποχώρησή της το 2023, έγινε με μια λιτή ανακοίνωση, χωρίς συναισθηματισμούς. Σύμφωνα με αυτή, η Hyundai μεταβίβασε το σύνολο του μεριδίου της, στην τοπική μονάδα παραγωγής, HMMR LLC, στην εταιρεία Art-Finance LLC. Αξιοσημείωτο είναι ότι η παραγωγή στο εργοστάσιο, είχε διακοπεί ήδη από τον Μάρτιο του 2022.
Ωστόσο, η πώληση του εργοστασίου, έγινε αντί μόλις 100 δολαρίων, με δυνατότητα επαναγοράς εντός διετίας. Με άλλα λόγια, μέχρι το Δεκέμβριο του 2025, η Hyundai έχει το δικαίωμα να επανακτήσει ένα εργοστάσιο με ετήσια δυναμικότητα 200.000 οχημάτων, σχεδόν δωρεάν.
Η Korea Herald, αποκαλύπτει ότι η Hyundai και η Kia, έχουν ήδη κατοχυρώσει πάνω από 20 νέα εμπορικά σήματα στη Ρωσία για οχήματα, εξαρτήματα και αξεσουάρ. Οι κινήσεις αυτές, δημιουργούν έντονες υποψίες, ότι οι Κορεάτες δεν εγκατέλειψαν ποτέ πραγματικά την ιδέα της ρωσικής αγοράς.
Ειδικοί εκτιμούν ότι η Hyundai, ίσως επιδιώκει να εκμεταλλευτεί τη δυσαρέσκεια απέναντι στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και ταυτόχρονα να μειώσει την εξάρτησή της από τις ΗΠΑ, λόγω ενδεχόμενων περιορισμών στις εξαγωγές από τον Τραμπ. Όπως δήλωσε ο καθηγητής Kim Pil-su: «Η Hyundai έχει ήδη εμπειρία στη ρωσική αγορά και οι Ρώσοι καταναλωτές, προτιμούν τα αυτοκίνητά της. Η επαναγορά του εργοστασίου, μπορεί να είναι δαπανηρή, αλλά αποτελεί στρατηγική κίνηση».
Η εταιρεία φαίνεται να σχεδιάζει να επανέλθει με το νέο της ηλεκτρικό μοντέλο Inster EV, το οποίο τιμολογείται στα 25.000 δολάρια, ενώ το εργοστάσιο της Αγίας Πετρούπολης ενδέχεται να υποστηρίξει και την παραγωγή βενζινοκίνητων μοντέλων. Αυτό, διότι τα EVs δεν έχουν ακόμα καθιερωθεί δυναμικά, στη ρωσική αγορά.
Ας μην ξεχνάμε ότι στο ζενίθ της παρουσίας της στη Ρωσία, η Hyundai είχε κατακτήσει το 23,3% της αγοράς με 354.000 πωλήσεις ετησίως. Τώρα, χωρίς δυτικό ανταγωνισμό, η προοπτική μιας αναγεννημένης Hyundai στη Ρωσία, φαντάζει πιο ελκυστική από ποτέ.
Πηγές : TASS , The Korea Times