Επιτροπή ΕΕ: Πιο αυστηρά τα πρότυπα CO2 για τα νέα αυτοκίνητα

Υπάρχουν ενδείξεις για πιθανή περαιτέρω αυστηροποίηση των στόχων από την Επιτροπή ΕΕ για τις εκπομπές CO2 στα νέα αυτοκίνητα.

Ακούστε το άρθρο

Αφού η Επιτροπή της ΕΕ είχε υποβάλει τις προτάσεις της, τον Ιούλιο του 2021, τώρα είναι η σειρά του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το οποίο θα απαιτήσει αυστηρότερους ενδιάμεσους στόχους έως το 2035.

Σύμφωνα με διάφορα μέσα ενημέρωσης, ο Jan Huitema, ο βουλευτής από την Ολλανδία που είναι υπεύθυνος για αυτόν τον τομέα, παρουσίασε τις προτάσεις του στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ζητά την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ζητά την απαγόρευση της δημιουργίας νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035. Οπότε όλα τα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι μόνο αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 0 g/km. Επιπλέον θέλει να αυστηροποιήσει περισσότερο τους ενδιάμεσους στόχους, μέχρι τότε.

Όπως είναι γνωστό, η Επιτροπή της ΕΕ είχε προτείνει ο στόχος της μείωσης των εκπομπών ρύπων το 2030 να τεθεί στο 55%, σε σύγκριση με το 2021.

Ο Jan Huitema, ωστόσο, προτείνει μείωση 75% καθώς και μεγαλύτερους ενδιάμεσους στόχους. Πιο συγκεκριμένα, μέχρι το 2025, η μείωση θα πρέπει να αγγίζει το 25% και έως το 2027, το 45%.

Μέχρι το 2035, οι εκπομπές CO2 των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, θα πρέπει να μειωθούν κατά 40%έως το 2027 και κατά 70% έως το 2030.

Ωστόσο δεν υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Ο Huitema επιβεβαίωσε στο Twitter ότι παρουσίασε τις προτάσεις του στην Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Χωρίς όμως να δίνει περισσότερες λεπτομέρειες.

Οι προτάσεις βέβαια του συγκεριμένου εισηγητή δεν είναι δεσμευτικές, αλλά αποτελούν τη βάση για περαιτέρω συζήτηση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Το αποτέλεσμα της συζήτησης παραμένει ανοιχτό.

Ήδη υπάρχει κριτική στις προτάσεις. Για παράδειγμα από τον Jens Giesecke, εκπρόσωπο της πολιτικής μεταφορών των γερμανικών πολιτικών κομμάτων CDU και CSU.

Η Ευρώπη πρωτοστάτησε στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2021

Ανάγκη και για περαιτέρω αποφάσεις

Στο παρελθόν, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε την τάση να ευνοεί αυστηρότερους στόχους για την αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο, το Κοινοβούλιο θα πρέπει να εγκρίνει την πρόταση της Επιτροπής. Μάλιστα ορισμένες χώρες έχουν ήδη πάει με το μέρος της πρότασης της Επιτροπής.

Ανεξάρτητα από τους πολιτικούς στόχους για τη μείωση του CO2 στις μεταφορές, θα ληφθούν και άλλες σημαντικές αποφάσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία τις επόμενες εβδομάδες και μήνες σε επίπεδο ΕΕ.

Ενόψει της μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, την άνοιξη η Επιτροπή της ΕΕ σκοπεύει να παρουσιάσει μια συγκεκριμένη πρόταση για τις νέες εκπομπές καυσαερίων Euro 7 και κανονισμούς. Αυτοί θα φέρουν αυστηρότερες προδιαγραφές και για άλλους τύπους ρύπων.

abb_img