Το «βαγόνι» Denza Z9 GT της BYD, με δύο ψυγεία και τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες, παρουσιάστηκε στην Κίνα, με επιλογές κινητήρων PHEV και BEV και εύρος τιμών από 334.800 – 414.800 γιουάν (47.450 – 58.800 USD) ή από 42.510 ευρώ. Αυτό το premium μοντέλο, θα κατευθυνθεί σύντομα στην Ευρώπη.
Το Denza Z9 GT, είναι ένα πολυαναμενόμενο station wagon, που αναπτύχθηκε από την BYD για τις παγκόσμιες αγορές. Υπέβαλε αίτηση για άδεια πωλήσεων στην Κίνα τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους. Τον Αύγουστο, ξεκίνησε προ-πωλήσεις στην Κίνα, με εύρος τιμών 339.800 – 419.800 γιουάν (48.150 – 59.500 USD). Στις 20 Σεπτεμβρίου, το Denza Z9 GT, ξεκίνησε επίσημα τις πωλήσεις, με ένα ελαφρώς μειωμένο εύρος τιμών.
Το Denza Z9 GT, είναι σχεδιασμένο από τον βετεράνο της Audi, Wolfgang Egger. Το πλήρως ηλεκτρικό Denza Z9 GT, έχει έναν πιο μέτριο σε μέγεθος εμπρός προφυλακτήρα, με μικρότερη εισαγωγή αέρα στο κέντρο. Ενώ η έκδοση PHEV, έχει μεγαλύτερη αντίστοιχη εισαγωγή.
Όσον αφορά το εξωτερικό στυλ, το Z9 GT παραμένει κοντά στην Porsche Panamera. Επιπλέον, το μέγεθος του αμαξώματος του, ταιριάζει με το hatchback της Porsche. Το ηλεκτρικό Z9 GT, διαθέτει μεγάλες διαστάσεις σε μήκος, πλάτος και ύψος με 5180/1990/1480 χλστ. Η παραλλαγή PHEV είναι λίγο μεγαλύτερη, λόγω των πιο επιθετικών προφυλακτήρων. Το μήκος του φτάνει τα 5195 χλστ. Έτσι είναι 128 χλστ μακρύτερο, από την Panamera.
Το Denza Z9 GT, διατίθεται σε τέσσερα χρώματα αμαξώματος: ασημί, λευκό, γκρι και μαύρο. Πατάει σε τροχούς διαστάσεων R21, με ελαστικά 255/40 εμπρός και 275/40 πίσω. Ένα άλλο χαρακτηριστικό του Denza Z9 GT, είναι ο περιστρεφόμενος πίσω άξονας.
Εσωτερικά, το Denza Z9 GT έχει πέντε θέσεις. Η κεντρική του κονσόλα έχει μεγάλη αναρτημένη οθόνη. Πίσω από το τιμόνι, το Z9 GT έχει ένα ταμπλό οργάνων LCD. Και υπάρχει επίσης οθόνη αφής για τον συνοδηγό. Η κεντρική του σήραγγα, διαθέτει έναν αναδιπλούμενο κρυστάλλινο επιλογέα ταχυτήτων και δύο ασύρματα μαξιλαράκια φόρτισης. Το κάθισμα του συνοδηγού, έχει λειτουργία μηδενικής βαρύτητας και ηλεκτρικό στήριγμα των ποδιών.
Δείτε επίσης: Η BYD είναι πλέον η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο
Το Denza Z9 GT διαθέτει δύο ψυγεία. Το μπροστινό έχει χωρητικότητα 4 λίτρων και το πίσω ψυγείο έχει χωρητικότητα 10 λίτρων. Άλλα χαρακτηριστικά της καμπίνας Z9 GT, είναι το ηχοσύστημα Devialet και τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα. Οι επιλογές αποχρώσεων του εσωτερικού είναι: «Dark Night + Prague Red» και «Silver Purple Mist + Pearl Grey».
Η έκδοση Denza Z9 GT PHEV βρίσκεται στην πλατφόρμα e3 και υιοθετεί το σύστημα DM 5ης γενιάς. Περιλαμβάνει έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 2 λίτρων με ισχύ 207 PS και τρεις ηλεκτροκινητήρες με συνδυασμένη ισχύ 870 PS. Ο χρόνος επιτάχυνσής του από μηδέν έως εκατό είναι 3,6 δευτερόλεπτα. Αυτό το σπορ «βαγόνι» διαθέτει μπαταρία LFP 38,5 kWh, κατάλληλη για αυτονομία 201 χλμ. Η μικτή αυτονομία του, είναι περίπου 1.100 χλμ.
Το Denza Z9 GT EV βασίζεται στην αρχιτεκτονική e-Platform 3.0 Evo. Υιοθετεί τρεις ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 965 PS. Η ηλεκτρική έκδοση, είναι ελαφρώς πιο γρήγορη. Μπορεί να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία του Denza Z9 GT, είναι επίσης LFP με χωρητικότητα 100,1 kWh. Η αυτονομία του CLTC φτάνει τα 630 χλμ.
Το Denza Z9 GT PHEV διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, που ονομάζονται απλά Pro, Max και Ultra. Η έκδοση Pro δεν διαθέτει αερανάρτηση, HUD, λειτουργίες υποστήριξης ποδιών και μασάζ για τους πίσω επιβάτες και καθρέφτη οπισθοπορείας ροής. Διαθέτει όμως μία εσωτερική κάμερα. Όλες οι προαναφερθείσες επιλογές, είναι διαθέσιμες στο επίπεδο Max trim. Το επίπεδο εξοπλισμού Ultra, προσθέτει ηλεκτρικές πόρτες, δερμάτινα καθίσματα Nappa και 26 ηχεία.
Κατά τη διάρκεια της αρχικής παρουσίασης, η Denza παρουσίασε την Limited First Edition (LFE) του Z9 GT, η οποία περιορίζεται σε μόλις 2010 μονάδες. Αυτή η περιορισμένη παρτίδα, αποτελείται από το Denza Z9 GT PHEV, που προσφέρεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού: Max και Ultra. Επιπλέον, η έκδοση Ultra, έχει κάμερες πλευρικής όψης αντί για καθρέφτες και 16 κάμερες surround-view.
Το BYD Denza Z9 GT EV, είναι διαθέσιμο σε επίπεδα εξοπλισμού Pro και Max. Παραμένουν σύμφωνα με την έκδοση PHEV, όσον αφορά τον λειτουργικό εξοπλισμό. Ωστόσο, δεν υπάρχει διαθέσιμη έκδοση LFE, για το BEV Denza Z9 GT.
Εκδόσεις – Τιμές
- Denza Z9 GT PHEV Pro – 334.800 γιουάν (47.500 USD)
- Denza Z9 GT PHEV Max – 364.800 γιουάν (51.700 USD)
- Denza Z9 GT PHEV Ultra – 414.800 γιουάν (58.800 USD)
- Denza Z9 GT PHEV Max LFE – 364.800 γιουάν (51.700 USD)
- Denza Z9 GT PHEV Ultra LFE – 414.800 γιουάν (58.800 USD)
- Denza Z9 GT EV – 354.800 γιουάν (50.300 USD)
- Denza Z9 GT EV – 384.800 γιουάν (54.550 USD)
Το Denza Z9 GT, θα κάνει ντεμπούτο του στην Ευρώπη, ως το αυτοκίνητο «εκτόξευσης» της μάρκας Denza. Θα τοποθετηθεί δε, ως άμεσος ανταγωνιστής, της γερμανικής τριάδας BMW, Audi και Mercedes.
Πηγή: Denza