Η GAC Aion, θυγατρική του κινεζικού κολοσσού Guangzhou Automobile Group, και η DiDi Autonomous Driving κάνουν το μεγάλο βήμα στο μέλλον των μεταφορών, παρουσιάζοντας από κοινού το πρώτο τους πλήρως αυτόνομο όχημα Επιπέδου 4 (L4). Στόχος τους είναι η μαζική παραγωγή έως τα τέλη του 2025, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή στην αυτόνομη κινητικότητα. Η αποκάλυψη του οχήματος έρχεται λίγο μετά την επίσημη έγκριση της νέας κοινής τους επιχείρησης, Guangzhou Andi Technology Co., Ltd., με έδρα το Huangpu της Guangzhou. Πρόκειται για την πρώτη κοινοπραξία στην Κίνα μεταξύ μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας και εταιρείας αυτόνομης οδήγησης L4 με στόχο τη μαζική κυκλοφορία ρομποταξί.
Το πρώτο μοντέλο της Andi Technology είναι ένα crossover SUV βασισμένο στην ηλεκτρική πλατφόρμα AEP 3.0 της GAC Aion και την εξελιγμένη ηλεκτρονική αρχιτεκτονική Star Spirit. Ενσωματώνει πλήρως την τεχνολογία L4 της DiDi, χρησιμοποιώντας 33 προηγμένους αισθητήρες (LiDAR, κάμερες, ραντάρ 4D, υπέρυθρες, αισθητήρες ήχου) για 360° αντίληψη υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, με τεχνικές σύντηξης δεδομένων αιχμής. Στην «καρδιά» του συστήματος βρίσκεται μία πανίσχυρη υπολογιστική πλατφόρμα με GPU ισχύος άνω των 2000 TOPS και CPU 48 πυρήνων, επιτρέποντας αστραπιαία λήψη αποφάσεων σε περίπλοκα σενάρια κυκλοφορίας. Το όχημα διαθέτει πολλαπλά επίπεδα πλεονασμού σε λογισμικό, αλγόριθμους και κρίσιμα υποσυστήματα (πέδηση, διεύθυνση, ενέργεια), ενώ πληροί τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας Κίνας και Ευρώπης.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στις ανάγκες της κοινής μετακίνησης, με άνετο εσωτερικό, βελτιωμένη ασφάλεια και πολυτροπική αλληλεπίδραση με τους επιβάτες. Το όχημα χρησιμοποιεί την προηγμένη τεχνολογία Magazine Battery της GAC Aion για κορυφαία ασφάλεια μπαταρίας. Οι δύο εταίροι σχεδιάζουν να αναπτύξουν δεκάδες χιλιάδες μονάδες, οι οποίες θα ενσωματωθούν στο έξυπνο σύστημα «Huiju Port» της DiDi και θα λειτουργούν σε μεικτό στόλο, μαζί με οχήματα με οδηγό.
Παράλληλα, η GAC σκοπεύει να κυκλοφορήσει το πρώτο της επιβατικό μοντέλο με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 (L3) έως το τέλος του 2025, με περισσότερα μοντέλα να ακολουθούν το 2026. Ο πρόεδρος του Ομίλου GAC, Feng Xingya, δήλωσε πως στόχος της εταιρείας είναι να βρεθεί στην κορυφή της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης στην Κίνα, ανταγωνιζόμενη κολοσσούς όπως η Pony.ai, η οποία έχει ήδη καταγράψει πάνω από 40 εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών σε πέντε πόλεις.
Δείτε ακόμα: GAC Aion UT: Μια ισχυρή πρόταση στην αγορά EV’s – Δείτε γιατί
Πηγή: carnewschina.com