Έρχεται το τέλος και των βενζινοκινητήρων το 2035; – Πτωτική η αγορά πετρελαιοκίνητων στην Ελλάδα

Ακούστε το άρθρο

Με τους νέους, περιβαλλοντικούς κανονισμούς που ισχύουν σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, στον αστικό ιστό μπορούν να μπουν μόνο αυτοκίνητα με χαμηλούς ρύπους.

Ωστόσο, σε ορισμένα σημεία, η είσοδος τέτοιων οχημάτων απαγορεύεται εντελώς, ακόμη και αν πληρούν τα υψηλότερα πρότυπα εκπομπών σωματιδίων και οξειδίων του αζώτου Euro 6.

Οι λεγόμενες «μπλε ζώνες» που έχουν ήδη δημιουργηθεί, μεταξύ άλλων στο Βερολίνο και το Παρίσι, απαγορεύουν την κίνηση κάθε είδους κινητήρων πετρελαίου.

Μια μελέτη του οργανισμού ADAC που πραγματοποιήθηκε πριν από μερικά χρόνια σε 38 αυτοκίνητα ντίζελ, έδειξε ότι ορισμένα ξεπέρασαν τα πρότυπα για τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου έως και 900%.

Εάν το νέο σχέδιο κανονισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που προβλέπει μείωση των εκπομπών ρύπων των επιβατικών αυτοκινήτων και των φορτηγών κατά 65% μέχρι το 2030 και μηδενισμό των εκπομπών μετά το 2035, εγκριθεί από όλες τις χώρες της ΕΕ, όχι μόνο τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα θα αποσυρθούν οριστικά από τις αγορές της Ευρώπης το 2035, αλλά και τα βενζινοκίνητα.

Διαβάστε επίσης: Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία: Οι 12 προτάσεις της Κομισιόν για τον μετασχηματισμό της οικονομίας και της κοινωνίας της ΕΕ

Το αυστηρό πλαίσιο της ΕΕ και οι υποχρεώσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών

Επίσης, το νέο σχέδιο κανονισμού της ΕΕ επιβάλλει στα κράτη-μέλη την υποχρέωση να παρέχουν σταθμούς φόρτισης κάθε 60 χιλιόμετρα κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων και σημεία ανεφοδιασμού υδρογόνου κάθε 150 χιλιόμετρα.

Επίσης, το ρυθμιστικό σχέδιο της ΕΕ, ουσιαστικά, αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να βελτιώσουν περαιτέρω την ηλεκτρική τεχνολογία, τις μπαταρίες των αυτοκινήτων και το βάρος τους, ώστε να γίνουν περισσότερο ελκυστικά, φθηνότερα και με μεγαλύτερες αυτονομίες.

Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση που παρθεί η τελική απόφαση, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν ζωή ακόμη 14 χρόνια, ανοίγοντας ουσιαστικά τον δρόμο σε οχήματα που θα έχουν ως κύρια πηγή ενέργειας τον ηλεκτρισμό και το υδρογόνο.

Αυτό συνεπάγεται ότι η ανάπτυξη των πράσινων τεχνολογιών και η επέκταση των υποδομών φόρτισης θα πρέπει να επιταχυνθούν τάχιστα τα επόμενα χρόνια.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προετοιμάζονται εδώ και χρόνια για να μπορούν να ανταποκριθούν στα αυστηρά όρια, καθώς σε περίπτωση που δεν θα πιαστούν οι στόχοι, θα έρθουν αντιμέτωπες με αυστηρά πρόστιμα.

Διαβάστε επίσης: Η πρώτη αντίδραση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων στις προτάσεις της Κομισιόν για το Κλίμα

Η αγορά των πωλήσεων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην Ελλάδα ακολουθεί σταθερά πτωτική πορεία

Ταυτόχρονα, όλο αυτό το διάστημα θα παράγονται λιγότερα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα λόγω των ορίων που έχουν τεθεί. Ορισμένοι κατασκευαστές δηλώνουν ότι δεν θα αναπτύξουν την επόμενη γενιά ντίζελ, ούτε και θα σταματήσουν την παραγωγή τους στο εγγύς μέλλον.

Ωστόσο, τα αυτοκίνητα με κινητήρα ντίζελ έχουν απαγορευτεί να εισέρχονται σε ορισμένες ζώνες στην Ευρώπη εδώ και αρκετό καιρό.

Όλα αυτά μεταφράζονται σε σταθερά μειωμένες πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και ενδέχεται τα επόμενα χρόνια να δούμε προϋποθέσεις για απόσυρση.

Όπως και να έχει η αγορά των πωλήσεων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, αλλά και στην Ελλάδα ακολουθεί σταθερά πτωτική πορεία.

Η τελευταία έκθεση που δημοσιεύτηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), δείχνει ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2021 το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στις συνολικές πωλήσεις ανήλθε μόνο στο 20%.

Οι καλύτερες πωλήσεις σημειώθηκαν στα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης (42%).

Ακολουθούν τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα σε ποσοστό περίπου 32%, ενώ ανοδικές είναι οι πωλήσεις αυτοκινήτων διπλού καυσίμου.

abb_img