Μετά από μια σειρά περιστατικών πυρκαγιών ηλεκτρικών οχημάτων στη Νότια Κορέα πέρυσι, που προκάλεσαν πανικό και σκεπτικισμό σε εθνικό επίπεδο σχετικά με τα EV, η έρευνα για την ασφάλεια των μπαταριών, φαίνεται να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη στη χώρα. Οι πυρκαγιές EV, είναι στατιστικά πιο σπάνιες από τις πυρκαγιές των θερμικών αυτοκινήτων, αλλά συγκεντρώνουν περισσότερη δημοσιότητα, δεδομένου του πόσο νέα είναι πραγματικά η τεχνολογία των EVs. Στις σπάνιες περιπτώσεις που συμβαίνουν πυρκαγιές EV, γίνονται πιο έντονες, οι μπαταρίες καίγονται σταδιακά και είναι δύσκολο να σβήσουν, λόγω της θερμικής διαφυγής, ένα φαινόμενο που προκαλεί ανεξέλεγκτα την καύση των κυττάρων ιόντων λιθίου για ώρες.
Αλλά οι επιστήμονες μπαταριών, πλησιάζουν περισσότερο στην ανάπτυξη χημικών ουσιών που μπορούν να αποτρέψουν τις πυρκαγιές των ηλεκτρικών οχημάτων εντελώς. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο ακαδημαϊκό περιοδικό Small εξηγεί πώς λειτουργεί η δυνητικά πυρίμαχη μπαταρία. Μια ερευνητική ομάδα στο Ινστιτούτο Επιστήμης και Τεχνολογίας Daegu Gyeongbuk έχει αναπτύξει μια μπαταρία λιθίου, που έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μπαταρίες ιόντων λιθίου και μπορεί επίσης να σβήσει τις πυρκαγιές από μόνη της, χάρη σε έναν ειδικά αναπτυγμένο ηλεκτρολύτη, το υλικό δηλαδή που επιτρέπει την ελεύθερη ροή ηλεκτρονίων, μεταξύ των θετικών και αρνητικών ακροδεκτών της μπαταρίας.
Οι επιστήμονες ανέπτυξαν έναν «τριπλό στρώμα στερεού πολυμερούς ηλεκτρολύτη», που θα μπορούσε να αποτρέψει τις πυρκαγιές και να διευκολύνει την ταχεία κίνηση των ιόντων που μεταφέρουν φορτίο, κάτι που μεταφράζεται σε ταχύτερους ρυθμούς μεταφοράς ενέργειας. Μετά από 1.000 κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης, η μπαταρία λιθίου, διατήρησε σχεδόν το 88% της αρχικής χωρητικότητάς της. «Αυτή η έρευνα αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην εμπορευματοποίηση των μπαταριών μετάλλου λιθίου, που χρησιμοποιούν ηλεκτρολύτες στερεού πολυμερούς, παρέχοντας παράλληλα ενισχυμένη σταθερότητα και αποτελεσματικότητα σε συσκευές αποθήκευσης ενέργειας», δήλωσε ο κύριος ερευνητής της μελέτης Δρ. Kim Jae-hyun, σε δελτίο τύπου.
Οι εφαρμογές μιας τέτοιας μπαταρίας, μπορεί να είναι ευρείας κλίμακας, σύμφωνα με τη μελέτη. Εάν η τεχνολογία διατεθεί στο εμπόριο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οτιδήποτε, από smartphone και ηλεκτρικά οχήματα, έως συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας. Ο κορεατικός γίγαντας μπαταριών LG Energy Solution έχει επίσης αναπτύξει μπαταρίες EV, που μπορούν να καταστείλουν τη θερμική διαφυγή. Αποκάλυψε πέρυσι ένα ευαίσθητο στη θερμοκρασία «ενισχυμένο στρώμα ασφαλείας» σε πακέτα μπαταριών, που λειτουργεί ως «ασφάλεια», για την πρόληψη της υπερθέρμανσης εξαρχής.
Τα αυτοκίνητα βενζίνης είναι πολλές φορές πιο πιθανό να τυλιχτούν στις φλόγες σε σύγκριση με τα EV. Ωστόσο, η εστίαση στην πυρασφάλεια των ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζει να αυξάνεται, κάτι που είναι μόνο καλό. Φυσικά, αυτοί οι μηχανισμοί πρόληψης πυρκαγιάς, βρίσκονται στα αρχικά στάδια έρευνας και ανάπτυξης. Και σίγουρα δεν υπάρχει ακόμα μια ασημένια σφαίρα, για να αποτρέψει πλήρως τις πυρκαγιές EV. Όμως, με τις αγορές των παγκόσμιων ηλεκτρικών οχημάτων να αυξάνονται σε νέα ύψη κάθε χρόνο, αναμένετε αυτή η τεχνολογία ή κάτι παρόμοιο, να αναπτυχθεί αρκετά νωρίτερα.