Μια πρόσφατη μελέτη της WirtschaftsWoche προσφέρει πληροφορίες σχετικά με τη στάση των Γερμανών οδηγών, απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σε συνεργασία με την εταιρεία έρευνας αγοράς Innofact, η μελέτη διεξήγαγε έρευνα σε 1.000 άτομα που συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων αγοράς αυτοκινήτου στο νοικοκυριό τους και σχεδιάζουν να αγοράσουν ένα όχημα εντός δύο ετών. Η μελέτη λαμβάνει υπόψη εξίσου τους χρήστες οχημάτων με κινητήρες καύσης, τα plug-in υβριδικά και τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα αρχικά αποτελέσματα της έρευνας «WiWo E-Car Monitor» δείχνουν μια σαφή τάση: Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι πιο ικανοποιημένοι από τους ιδιοκτήτες άλλων οχημάτων. Ενώ μόνο το 44% των ιδιοκτητών πετρελαιοκίνητων οχημάτων και το 46% των οδηγών βενζινοκίνητων είναι «πολύ ικανοποιημένοι» με το όχημά τους, το ποσοστό αυτό είναι 57% για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η ικανοποίηση σχετίζεται στενά με το εισόδημα των νοικοκυριών: Άτομα με καθαρό μηνιαίο εισόδημα άνω των 2.500 ευρώ είναι σημαντικά πιο ικανοποιημένα με το όχημά τους, από εκείνα με εισόδημα μεταξύ 1.500 και 2.500 ευρώ. Η εμπειρία με EVs κατανέμεται επίσης με παρόμοιο τρόπο: το 54% των ερωτηθέντων στην ομάδα υψηλότερου εισοδήματος, έχουν ήδη χρησιμοποιήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ μόνο το 30% στην ομάδα χαμηλότερου εισοδήματος, το έχουν κάνει.
Η εμπειρία με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βοηθά στην αποφυγή της απόρριψης
Συνολικά, περίπου οι μισοί Γερμανοί οδηγοί, έχουν ήδη δοκιμάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά μόνο ένα μικρό ποσοστό, έχει στην κατοχή του ένα. Το μερίδιο των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων, στο συνολικό στόλο οχημάτων είναι μόνο 3,3%. Πολλές απόψεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βασίζονται επομένως σε παρατηρήσεις και όχι σε προσωπική εμπειρία.

Σύμφωνα με την έρευνα, όσοι οδηγούν ήδη ηλεκτρικό αυτοκίνητο, επιθυμούν ως επί το πλείστον να επιλέξουν αυτό το είδος οδήγησης: το 87% σχεδιάζει να επιλέξει ξανά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κατά την αγορά του επόμενου αυτοκινήτου του. Τα υβριδικά, βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα, δεν παίζουν πλέον κανένα ρόλο για αυτούς. Αντίθετα, η προθυμία αλλαγής μεταξύ ιδιοκτητών κινητήρων εσωτερικής καύσης και υβριδικών οχημάτων, παραμένει χαμηλή.
EVs: Το κόστος απόκτησης παραμένει το μεγαλύτερο εμπόδιο
Οι διστακτικοί αγοραστές, αναφέρουν ως κύριους λόγους την υψηλή τιμή αγοράς και την περιορισμένη αυτονομία. Αν και τα EVs είναι συχνά πιο οικονομικά μακροπρόθεσμα, η υψηλή τιμή εισόδου, εξακολουθεί να αποθαρρύνει πολλούς.

Η προθυμία για αγορά αυξάνεται με το εισόδημα: Το 48% των ατόμων με καθαρό εισόδημα νοικοκυριού άνω των 2.500 ευρώ, σχεδιάζουν να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μεταξύ εκείνων με εισόδημα κάτω των 1.500 ευρώ, το ποσοστό είναι μόλις 25%. Οι άνδρες είναι πιο ανοιχτοί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τις γυναίκες και οι νεότεροι είναι πιο ανοιχτόμυαλοι από τους μεγαλύτερους σε ηλικία.

Μεταξύ των επωνυμιών, οι καταξιωμένοι κατασκευαστές απολαμβάνουν τη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη. Η BMW, μαζί με την Tesla, θεωρείται ηγέτης στον τομέα των EVs. Η Mercedes και η Audi, ακολουθούν από κοντά. Η Volkswagen παραμένει μεταξύ των ηγετών. Η κινεζική μάρκα με την υψηλότερη βαθμολογία είναι η BYD, η οποία κατατάσσεται 10η.
Πηγή: elektroauto-news.net