Ετοιμάζεται το κρουαζιερόπλοιο μηδενικών εκπομπών

Η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Hurtigruten αναβάθμισε τα σχέδια της, για το πρώτο κρουαζιερόπλοιο μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Ακούστε το άρθρο

Η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Hurtigruten αναβάθμισε τα σχέδια της, για το πρώτο κρουαζιερόπλοιο μηδενικών εκπομπών ρύπων. Χρησιμοποιώντας διάφορες προσεγγίσεις, η κατανάλωση ενέργειας θα είναι 40 έως 50% χαμηλότερη από τα συγκρίσιμα συμβατικά πλοία. Οι μπαταρίες θα χρησιμεύσουν ως κύρια πηγή ενέργειας.

Η Hurtigruten ανακοίνωσε για πρώτη φορά το έργο της Sea Zero τον Οκτώβριο του 2022 και αποκάλυψε τις πρώτες σχεδιαστικές αποδόσεις του μελλοντικού κρουαζιερόπλοιου μηδενικών εκπομπών ρύπων το καλοκαίρι του 2023, το οποίο πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο του το 2030. Η εταιρεία έχει βελτιώσει τις εργασίες έρευνας και ανάπτυξης τους τελευταίους μήνες και τώρα παρουσιάζει μια δεύτερη έκδοση αποδόσεων,  συμπεριλαμβανομένων ορισμένων νέων δεδομένων.

Η εταιρεία εργάζεται σε στενή συνεργασία με εταίρους της από τη νορβηγική βιομηχανία. Το όραμα των εταίρων, είναι ότι το νέο κρουαζιερόπλοιο της Hurtigruten, θα πλέει εντελώς χωρίς εκπομπές σε κανονική λειτουργία, με τη βοήθεια μεγάλων μπαταριών, πανιών και άλλων καινοτομιών, με την κατανάλωση ενέργειας γενικά μειωμένη κατά 40 έως 50%, σε σύγκριση με τα σημερινά κρουαζιερόπλοια. Από πέρυσι έχει δημοσιοποιηθεί, ότι το πλοίο Sea Zero, θα έχει μήκος 135 μέτρα και θα έχει 270 καμπίνες για 500 επισκέπτες και 99 μέλη πληρώματος.

Μία από τις βασικές καινοτομίες επί του σκάφους, θα είναι τα πανιά που μπορούν να ανυψώνονται και να κατεβαίνουν όπως απαιτείται. Οι προκαταρκτικές εκτιμήσεις των ειδικών, υποδηλώνουν ότι τα πανιά θα μπορούσαν να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας κατά περίπου 10%. Επιπλέον, τα ηλιακά πάνελ που είναι προσαρτημένα στα πανιά αναμένεται να επιφέρουν περαιτέρω εξοικονόμηση ενέργειας 2 έως 3%

Τα πανιά φαίνονται διαφορετικά στις νέες αποδόσεις, από ό,τι το καλοκαίρι του 2023: «Έχουμε αλλάξει επίσης τον τύπο πανιών σε ένα πιο ώριμο σχέδιο, που χρησιμοποιείται ήδη σε φορτηγά πλοία», δήλωσε ο Chief Operating Officer Gerry Larsson-Fedde της Hurtigruten. Ο τύπος του πανιού που ερευνάται, ονομάζεται OceanWings. Αυτά τα πανιά που αναπτύχθηκαν στη Γαλλία, θα χρησιμοποιηθούν ήδη στο φορτηγό πλοίο Canopée

Το κρουαζιερόπλοιο θα έχει επίσης μια μπαταρία 60 MWh και αντιπεριστρεφόμενους έλικες ως το κύριο σύστημα πρόωσης, πλαισιωμένο από δύο αναδιπλούμενους πρωραίους προωθητήρες στην πρύμνη, για καλύτερη ευελιξία στις λιμενικές «μανούβρες». Μια άλλη καινοτομία που αναφέρουν οι εμπνευστές, είναι η λεγόμενη λίπανση αέρα της γάστρας, στην οποία φυσαλίδες αέρα αντλούνται κάτω από τη γάστρα, για να μειωθεί η οπισθέλκουσα. 

Αυτή η προσέγγιση αναμένεται να οδηγήσει σε εξοικονόμηση ενέργειας από 5 έως 10%. Επίσης, στα σκαριά, είναι η μοντέρνα σχεδίαση της γάστρας και ειδική βαφή για μείωση της αντίστασης στο νερό, καθώς και έξυπνη διαχείριση ενέργειας (συμπεριλαμβανομένων των καμπινών), όπως και βελτιωμένα συστήματα εξαερισμού και μόνωσης.

«Ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι ένας σημαντικός «ρυπαντής» και είναι σημαντικό να κάνουμε τώρα σημαντικά βήματα, για τη μείωση των εκπομπών», λέει η Hedda Felin, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Hurtigruten. «Στόχος μας είναι να έχουμε ένα πλοίο χωρίς εκπομπές σε λειτουργία μέχρι το 2030 περίπου. Είμαστε ακόμα στη φάση έρευνας και ανάπτυξης, αλλά έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο».

Η Hurtigruten Norway, θέλει να μετατρέψει ολόκληρο τον στόλο της σε πλοία μηδενικών εκπομπών μακροπρόθεσμα. Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτή τη στιγμή προωθεί τον εκσυγχρονισμό του στόλου της ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ, κατά τη διάρκεια του οποίου πολλά πλοία θα μετατραπούν σε λειτουργία με μπαταρία και «τεχνολογία αιχμής που θα μειώσει σημαντικά τόσο το CO2 όσο και τα οξείδια του αζώτου ( εκπομπές NOx) κατά 25% και 80%, αντίστοιχα».

Πηγή: press.hurtigruten.com

abb_img